Hvor længe lever de?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
Ginger

Hvor længe lever de?

Indlæg af Ginger » 28. dec 2008 13:05

Jeg går og er en smule nervøs for at Spiderhamster er ved at synge på sidste vers. Han er ikke mere end 1 år og 3 mrd gammel, men han er blevet mindre, langsommere og er begyndt at tabe pelsen hist og her. Han er begyndt at se rigtig gammel ud. Synes det er for tidligt.

Men jeg ved jo at de kan blive op 2-3 år.
Men hvad er aldersgennemsnittet for en guldhamster?
Hvor gamle er jeres forskellige guldhamstere blevet?

Hvornår begyndte de at blive gamle?

Meddie

Indlæg af Meddie » 28. dec 2008 13:24

Som regelt bliver guldhamsterne omkring de 2 år. Nogle ældre - andre yngre ;)
Det er meget forskelligt hvornår en hamster begynder at blive ældet.
Synes det lyder meget normalt med din :)
Den er jo trods alt ikke helt ung længere..
~ Mvh. Mette og Clean

Ginger

Indlæg af Ginger » 28. dec 2008 13:25

Men kan de leve længe efter de er begyndt at blive gamle og smide pelsen og den slags? For håber da jeg har han noget tid endnu da. Er jo vild med min lille hams.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 28. dec 2008 13:25

har kun oplevet at en er død ind til videre den var 1 år og 2 måneder men har da også to der nærmer sig de 2 år ( den ene om nogle dage den anden om en måneds tid) og det kan jeg ikk se på dem. Min lillebror og hans kæreste har en lille offwhite (den eneste offwhite jeg har haft) han fra mit første kuld som er begyndt at vise tegn på alderdom og den er 1 år og 7 måneder
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Meddie

Indlæg af Meddie » 28. dec 2008 13:27

Ginger skrev:Men kan de leve længe efter de er begyndt at blive gamle og smide pelsen og den slags? For håber da jeg har han noget tid endnu da. Er jo vild med min lille hams.
Ja det kan de godt.
Min Miu blev også sådan forholdsvis hurtigt ældet.. Tyndpelset og manglede hår hist og her.
Hun blev 3 år gammel ;)
~ Mvh. Mette og Clean

Ginger

Indlæg af Ginger » 28. dec 2008 13:28

Det beroliger mig en del. Er slet ikke klar til at miste ham endnu. Han må gerne se gammel og grim ud for min skyld. Bare han blir her.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 28. dec 2008 13:34

Gennemsnittet hedder sig at ligge på 2 år men de bliver lige så ofte kun 1½ år, og nogle hamstere er så heldige at blive 3 år men det afhænger meget af hvordan de har levet og hvad de har med sig i generne. :)

Men at en hamster bliver 3 år svarer lidt til at nogle mennesker bliver 100 men langt fra alle. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Ginger

Indlæg af Ginger » 28. dec 2008 13:37

Jeg kan kun sige at jeg håber SpiderHamster blir meget gammel så. Men kender ikke hans gener og ved kun at han havde en hård start på livet, men her har han fået alt hvad han kunne ønske sig.

Der blir aldrig en Hamster som ham. Har aldrig holdt af en gnaver før på samme måde.
Synes det er træls han er begyndt at blive gammel.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 28. dec 2008 13:46

Jeg har også haft en af mine hanner som i perioder har set lille og gamle ud hvor han også har været meget tyndpelset og tabt pels på ryggen, jeg frygtede så at det var mider eller lignende men det var det slet ikke.

Men den han ser idag helt fin ud igen pelsen er vokset ud igen og det hele og han fylder 2 år i starten af Februar, så jeg ved ikke lige hvad han havde lavet med pelsen der. :lol:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Spot

Indlæg af Spot » 28. dec 2008 13:46

Jeg har aldrig holdt 2 års fødselsdag for mine :'(
Min ældste guld blev 1 år og 9 måneder
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Ginger

Indlæg af Ginger » 28. dec 2008 13:50

Benjamin skrev:Jeg har også haft en af mine hanner som i perioder har set lille og gamle ud hvor han også har været meget tyndpelset og tabt pels på ryggen, jeg frygtede så at det var mider eller lignende men det var det slet ikke.

Men den han ser idag helt fin ud igen pelsen er vokset ud igen og det hele og han fylder 2 år i starten af Februar, så jeg ved ikke lige hvad han havde lavet med pelsen der. :lol:
Jeg håber SpiderHamster laver samme stunt. Han må gerne blir frisk at se på igen. Det er ikke for kønt når de blir hårløse. Enten skal de være helt hårløse ellers skal de være helt pelsede. Intet der imellem :lol:

burrus

Indlæg af burrus » 28. dec 2008 18:06

Benjamin skrev:Jeg har også haft en af mine hanner som i perioder har set lille og gamle ud hvor han også har været meget tyndpelset og tabt pels på ryggen, jeg frygtede så at det var mider eller lignende men det var det slet ikke.

tja james blev godt nok også frygtelig gammel og trist olangsom at se på... jeg tog det lidt som det kom... han var et år, havde haft damer på hjernen i 3 måneder i træk og spiste knap nok...
så fik han fred og ro og ingen damer (han er altså fuldstændig syg efter hunner! han er som en fertil hankat! han glemmer at spise totalt hvis han får damer på hjernen!)
nu er blevet en fin (tyk) frisk og glad herre igen :D  han er blevet helt kvik at se til... han løber ikke så hurtigt mere - men han har aldrig løbet ret hurtigt alligevel :lol:
pelsen er også blevet sort igen efter at havde brunlig...

så tror somend James lever længe endnu - han må godt blive 3 år!  :lol:  hvis han lever til August (Der er han 2 år) så vil han få ærespladsen på skrivebordet til han ikke er mere :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Besvar