Hm... Hvad går I efter?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
AnetteFrost

Hm... Hvad går I efter?

Indlæg af AnetteFrost » 4. jan 2009 21:45

er lidt nysgerig... Nu har jeg jo planer om at komme uden om creme i min bestand. og tænke lidt om der er andre der har det sådan. og der måske nogen der ved at de allerede har nogle dyr der ikke har creme i deres gener?

kunne også være sjovt at vide hvad I forskellige avler efter.

Som sagt avler jeg efter dyr uden creme, men med mange splitmuligheder. Og Skal også ha lavet mine egen chokoladeunger :oops: dem har jeg stadig til gode.
Og så endet det nok med at jeg kun avler efter Lh med dejlig lang pels

Ellers skal de selvfølgelig være sunde og raske :wink:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

contraria

Indlæg af contraria » 4. jan 2009 22:16

sunde og reske langhårs guldhamstre som 1.
typen vil jeg gerne forbedre men går gerne på kompromi hvis det kan hjælpe en farve med at overleve.(cdcd og bb i dette tilfælle) som 2.
avler efter sølvgrå, brun øret sølvgrå, sort og DF sølvsort. og cdcd (hvis det er det vi har funden host lumi og lucifer.)

jeg vil undgå creme så hvidt muligt men ved at alle mine avlsdyr er eller kan være split creme. jeg vil helt uden om skimmel og dom. spot. HB vil ku komme ind over fra tid til anden. men ikke en tegning jeg bevist vil gå efter.

med tiden håber jeg at ku få tortie ind over på sin helt ejen linie.
de venligste hilsner amanda

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 4. jan 2009 22:28

Først og fremmest efter sunde dyr med godt temperament  :D
Chokolade, dom.spot og tortie står som 1. prioritet - korthåret og både med og uden satinpels  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 4. jan 2009 22:41

her står rex som det vigtigste både langhåret og korthåret
håber på at avle fine eksemplarer af begge slags
vil ikk sige jeg brøver at avle uden om visse farver for vil jo gerne have rex ud over en masse farver
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Desiree

Indlæg af Desiree » 4. jan 2009 23:10

Store, sunde og venlige dyr.
af farver/typer er jeg nok gladest for ds, rø varianter og satin. Er i det hele taget glad for mønstre, så begynder måske også at avle rd på et tidspunkt. Vil nok fokusere på kh, da mønstrene ses bedst på kh. Men har mange fine lh hanner, så det er altså lidt svært at begrænse sig synes jeg  :oops: Men mange røde øjne kommer der nok herfra, og pletter, eeelsker pletter.
mvh Desiree

liv

Indlæg af liv » 4. jan 2009 23:46

jeg avler ikke men elsker creme ,gylden ,zobel, off white

HB er ok langhåret korthåret ligemeget;) hmmm kan også godt lide cinnamon og dove er bare ikke så glad for røde øjne

og HB sort er også favorit men HB skal være der

og satin kan jeg godt lide på nogle farver :wink:  :lol:

Lykke

Indlæg af Lykke » 5. jan 2009 10:41

Sundhed og temperament er selvfølgelig et must.

Mht. farver, tja... jeg skal nok snart have revideret mine avlsmål...
På sigt vil jeg gerne avle mere efter gylden og cinnamon. Jeg vil også gerne avle creme og off-white, gerne i satin. Og jeg kommer nok ikke uden om zobel og mink det første stykke tid...
Jeg er mest til korthår og meget til satin, men jeg er begyndt at falde for det lange hår... Især i satin kan det se rigtigt pragtfuldt ud!

Alle mine dyr er enten ee eller Ee. Jeg tror, det er en rigtigt god ide, hvis vi kan få lavet nogle stammer, der er uden e. Jeg kunne ikke finde en hun der med sikkerhed var uden e, da jeg søgte til min testparring, og kun Kenneth havde nogle hvor der sandsynligvis ikke var det.

Min oprindelige plan var at avle efter dyr med alt i dobbeltfaktor, altså uden split for noget. Men det er vist ikke realistisk. Dels vil det tage lang tid at få avlet de dyr, og dels kan det nok være sværere at sælge ungerne hvis alle dyrene har samme farve.

Lemou

Indlæg af Lemou » 5. jan 2009 11:37

Jeg vil jo gerne i gang her i år og vil gå mest efter HB gylden...
Eller generelt HB

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 5. jan 2009 11:46

Farver: Cinnamon, Chokolade, Dove, mange andre ting kan dog stadig forekomme men jeg går bestemt efter de farver.

Tegninger: Ensfarvet, Hvidbåndet, vil måske udvide med ds eller rd engang i fremtiden.

Pelstyper: Korthåret, Langhåret, Satin.

Og sunde og raske dyr som alle i andre skriver er jo selvfølgelig et must. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 5. jan 2009 12:31

pels: langhåret og rex - jeg vil ikke avle med korthåret hvis jeg kan blive fri, da jeg gerne vil have lavet så flot og langhpelset en langhårs hamster som muligt.

farver:
cdcd - med lidt held og arbejde kan der måske dukke lidt rust op i cdcd linjen... :wink: en brunøret cdcd vil være nice :D
og så ellers forsøger jeg at få "ryttet ud" i mine gener, så jeg vælger efterkommere uden creme, tortie og cinnamon - jeg vil ikke arbejde med de gener hvis jeg kan blive fri...
Jeg vil gerne arbejde mig hen mod sølvgrå og rust varianter...

tegninger: helst ingen, men hvidbåndet slipper jeg næppe for her i starten :wink:  beholder jeg hvidbåndede så bliver det ud fra hvem der har det pæneste bånd.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 5. jan 2009 13:41

Det kunne være så fedt, hvis vi kunne samle vores oplysninger i en tabel som kunne stå under emnet Opdrættere!

Vi har jo forskellige mål allesammen. Det er egentligt ret fedt!

kwo

Indlæg af kwo » 5. jan 2009 14:05

Lykke skrev:Det kunne være så fedt, hvis vi kunne samle vores oplysninger i en tabel som kunne stå under emnet Opdrættere!

Det er bare at sende oplysningerne til mig, så skriver jeg det under hver opdrætter.

MEN det kræver at I selv husker at sende alle ændringer til mig også, for ellers bliver sådan en liste jo hurtigt uaktuel.
Kenneth Worm

Lykke

Indlæg af Lykke » 5. jan 2009 14:25

kwo skrev:
Lykke skrev:Det kunne være så fedt, hvis vi kunne samle vores oplysninger i en tabel som kunne stå under emnet Opdrættere!

Det er bare at sende oplysningerne til mig, så skriver jeg det under hver opdrætter.

MEN det kræver at I selv husker at sende alle ændringer til mig også, for ellers bliver sådan en liste jo hurtigt uaktuel.
Mener du på hjemmesiden eller i forum-sektionen?

Jeg tænkte nemlig på en slags oversigt, hvor det ville være nemt at se.

Men, ja, den bliver nok hurtigt uaktuel...

Man kunne evt. lave et lille spørgeskema som man sendte ud til alle registrerede opdrættere hvert halve år (ja, så bliver der måske mere arbejde...)

kwo

Indlæg af kwo » 5. jan 2009 14:30

Lykke skrev:
kwo skrev:

Mener du på hjemmesiden eller i forum-sektionen?

Jeg tænkte nemlig på en slags oversigt, hvor det ville være nemt at se.

Men, ja, den bliver nok hurtigt uaktuel...

Man kunne evt. lave et lille spørgeskema som man sendte ud til alle registrerede opdrættere hvert halve år (ja, så bliver der måske mere arbejde...)
Jeg mente på hjemmesiden, hvor jeg kunne tilføje en ekstra linie eller to med art og farver.

Jeg ville nok glemme det med hvert halve år, men kunne måske gøre det til en vane at gøre det når der blev udsendt blad, lige bede folk checke om info stadig passer.
Kenneth Worm

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 5. jan 2009 14:44

De dyr jeg har lige nu er ikke lige de aller bedste til at lave de farver som er mine ynglings farver, men sådan er det vel at starte et opdræt.
Min yndlings farver er dove, chokolade, mink, rust, creme, silverdove og sølvgrå.
Jeg vil både gerne have med bånd og uden, langhår og korthår og måske også satin på et tidspunkt.

Syens Rd er rigtig sød, men det bliver nok først en gang når jeg har nogle hamstere helt uden tegninger...

Besvar