Hvad er dit seneste indkøb?

Alle de sjove små forumlege og tematråde vil være i dette forum, og du er velkommen til at oprette nye.
burrus

Indlæg af burrus » 20. jan 2009 14:45

Lemou skrev:burrus: Er det en chinchillasandkasse? :)

Kiggede nemlig olmt på en, da jeg ikke havde råd til sådan en, når der skal komme unger :roll:
det vil jeg tro :lol:  det var i hvert fald blandt chin-tingene som var sat ned.. men ku se at normal prisen er 50 kr.. ikke så slemt i mine øjne hvis den dur som redekasse
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 20. jan 2009 14:52

Det ligner en fugle-redekasse uden pind (såvidt jeg kan se er der hul til pinden).

Lemou

Indlæg af Lemou » 20. jan 2009 14:52

burrus skrev:

Kiggede nemlig olmt på en, da jeg ikke havde råd til sådan en, når der skal komme unger :roll:
det vil jeg tro :lol:  det var i hvert fald blandt chin-tingene som var sat ned.. men ku se at normal prisen er 50 kr.. ikke så slemt i mine øjne hvis den dur som redekasse
Hehe.. Man har egentlig hårdt brug for chinchillasandkasser, når man har chinchillaer... Jeg havde to og der lagde sig fint støv over hele lejligheden, dengang da de havde åben sandkasse :shock:

Synes nemlig, at det er en god idé, at man kan åbne uden at splitte det hele fra hinanden for at se ungerne ;)

Lemou

Indlæg af Lemou » 20. jan 2009 14:53

Lykke skrev:Det ligner en fugle-redekasse uden pind (såvidt jeg kan se er der hul til pinden).
Lagde jeg ikke mærke til :P

burrus

Indlæg af burrus » 20. jan 2009 14:55

Lemou skrev:
Lykke skrev:Det ligner en fugle-redekasse uden pind (såvidt jeg kan se er der hul til pinden).
Lagde jeg ikke mærke til :P
welll det kunne den også være :lol:  fulge/chin-tingene er lige ved siden af hinanden - så bare den sikkert ku være smart hvis hamsteren vil bruge den :P  :oops:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 20. jan 2009 14:59

Lemou skrev:
burrus skrev:

Hehe.. Man har egentlig hårdt brug for chinchillasandkasser, når man har chinchillaer... Jeg havde to og der lagde sig fint støv over hele lejligheden, dengang da de havde åben sandkasse :shock:

Synes nemlig, at det er en god idé, at man kan åbne uden at splitte det hele fra hinanden for at se ungerne ;)
har du prøvet www.shop.danchin.dk den bruger jeg det er billigere end i butikkerne mine elsker simpelthen deres crunchbits
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Lemou

Indlæg af Lemou » 20. jan 2009 15:09

darkangel87 skrev:
Lemou skrev:
burrus skrev: det vil jeg tro :lol:  det var i hvert fald blandt chin-tingene som var sat ned.. men ku se at normal prisen er 50 kr.. ikke så slemt i mine øjne hvis den dur som redekasse

har du prøvet www.shop.danchin.dk den bruger jeg det er billigere end i butikkerne mine elsker simpelthen deres crunchbits
Jeg har dem ikke mere... Jeg var nødt til at flytte og der var RIMELIG langt, så jeg syntes, at det var mere nærliggende, at de flyttede til en gård, lige udenfor byen.. Han blev rigtig, rigtig glad, for han fik dem gratis ;)

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 20. jan 2009 16:27

jeg er også sikker på at det er en undulat redekasse, mine undulater havde sådan en, men de ville sgu ikke have unger.
Tror altså ikke en Chinchilla kan komme igennem så lille et hul, er jo et pænt stort dyr.
Men hvor er det en kanon ide til hamsterne  :wink:

Lemou

Indlæg af Lemou » 20. jan 2009 16:30

malthesmor skrev:jeg er også sikker på at det er en undulat redekasse, mine undulater havde sådan en, men de ville sgu ikke have unger.
Tror altså ikke en Chinchilla kan komme igennem så lille et hul, er jo et pænt stort dyr.
Chinchilla ser store ud, men er ikke ret meget større end rotter ;)
Hvis det er en undulatkasse, så mangler der en skål

burrus

Indlæg af burrus » 20. jan 2009 16:30

malthesmor skrev:jeg er også sikker på at det er en undulat redekasse, mine undulater havde sådan en, men de ville sgu ikke have unger.
ja for den er vist stor nok til rede+mor+unger, OG er ikke større end den sagtens kan være i buret  :D  brandsmart....
HVIS hun altså vil bruge den :roll:  :lol:  det er jo lige det... men det finder jeg ud af til marts...
Pia B

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 20. jan 2009 16:43

Lemou skrev:
Hmm så må den chinchilla min søster har være unormal, for den er ret stor, må jeg da hellere lige huske at fortælle hende  :lol:

Pia den ser super fin ud i størrelsen, gid jeg havde fået den ide noget før, så havde jeg købt en til Victoria :wink: (hun var for stor til et alm.hus)
Gider du lige prøve at måle den i længden ?, ved at dem til undulater er knap 20 cm :wink:

burrus

Indlæg af burrus » 20. jan 2009 16:44

malthesmor skrev:
Lemou skrev:
Hmm så må den chinchilla min søster har være unormal, for den er ret stor, må jeg da hellere lige huske at fortælle hende  :lol:

Pia den ser super fin ud i størrelsen, gid jeg havde fået den ide noget før, så havde jeg købt en til Victoria :wink: (hun var for stor til et alm.hus)
Gider du lige prøve at måle den i længden ?, ved at dem til undulater er knap 20 cm :wink:
sådan lige umiddelbart er den også knap 20 cm lang :wink:  
jeg har pakket den ned og ud i bilen, men jeg kan da måle den i morgen når den pakkes ud igen hos charlotte :lol:  :wink:
Pia B

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 20. jan 2009 16:52

He he tænkte det nok, ville godt se en Chinchiila bruge den som rede kasse  :lol:

Tror lige jeg kigger om jeg stadig har rede kassen fra undulaterne, så kan lille tykke Dana få den som "barselsstue" :wink:

Lemou

Indlæg af Lemou » 20. jan 2009 17:16

malthesmor skrev:
Lemou skrev:

Altså, de ser KÆMPEstore ud, men det er bare pelsen..
Mine chinchillaer havde i hvert fald ingen problemer med at kravle bag radiatorer og der er altså kun ca. 5 cm... Selvfølgelig er de en del rundere end rotter, men de kan smutte ind, hvor rotter kan

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 20. jan 2009 19:17

nu ved jeg ikke hvad rotter vejer men ved mine chinchillaer begge vejer over 500 gram og de er noget større end en rotte så meget pels er de altså heller ikke enten er alle dem jeg har set utroligt store eller også er dem du har set meget små
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Besvar