idéer søges til billeder....

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Besvar
burrus

idéer søges til billeder....

Indlæg af burrus » 23. jan 2009 19:51

Tænkte at I var dem der sku spørges - i har jo lidt "indblik" i hvad det er jeg tar billeder af - det kan godt være svært altid at diskutere med fotonørder som ikke kender forskellen på mus, rotte og hamster :roll:  :lol:

Jeg søger idéer til hvordan jeg kan gøre billederne mere "interessante" at kigge på - især for os hamster"nørder" :wink:  

jeg får at vide inde på foto-forum at de virker "tomme" og uden ret meget at "fortælle" - en fritstående hamster "siger" jo ikke ret meget...  der er ikke nogen "hensigt" i opstillingen af hamsteren... og de har RET! :?
Det er bare ENORMT svært at "opstille" et hamsterbillede, da de jo altså ikke posere som jeg vil have dem til, men render rundt i heeeeele fototeltet...  :?  :lol:  

men hvordan kan billederne blive mere "levende" men stadig uden en masse forvirrende ting som roder billedet til og fjerne hamsteren fra fokus...
store ting er nærmest bandlyst pga. store slagskygger som totalt kan smadre al lyssætning :lol:  jeg har kun to flash at arbejde med! sådan er livet! flash er DYRT! :lol:
og mange ting er også bandlyst! det gør billedet rodet og hamsteren bliver ikke "centrum" på samme måde...

ved ikke lige hvordan jeg kan gøre billederne mere interessante..  ku måske prøve at smide en gang bundstrø ind i på pappet, så den har hempen i bunden og den grå baggrund bag sig... hmm :?  det ville dog give noget af et grisseri, men hvad gør man ikke for billedernes skyld :lol:

har du en idé?

jeg er gået lidt tom for for idéer nemlig....

udgangspunktet:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede  

Alt det fototekniske med lys, fokus, beskæring, efterbehandling osv. har jeg fået rettet og får rettet og får hjælp til af nogle meget kloge foto-nørder - men hvordan kan billedet blive mere interessant og "sigende" for en hamster interesseret?

jeg synes selv der mangler "noget" - men hvad kan er jeg gået lidt tom for..  :?  :oops:  

(ved godt jeg skal længere ned i plan med hamsteren og have ændret blænden lidt og indstillet lyset lidt mere korrekt - men de ting tar tid at lære :P jeg prøver igen efter skole når mine unger er en uge på onsdag :P )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 23. jan 2009 20:15

Hvorfor skal billederne opstilles , tænker jeg .                                Hvorfor ikke tage nogen billeder i hamsterens vandte omgivelser ?
Noget af det mest søde jeg kigger på for tiden er Victorias legende unger :) , der findes da ikke meget skønnere.
Bare en ide´, brug den eller lad være :wink:
Elsker naturlige, spontane billeder :D

Lykke

Indlæg af Lykke » 23. jan 2009 20:16

Jeg synes, det er nogle flotte billeder - jeg kan godt lide billeder, der ligner, at hamsteren har været hos fotografen og derfor ser lidt halvtomme ud.

Jeg synes dog, at de to første billeder og det sidste er tomme på den måde, at der er meget luft, som måske kunne skæres væk.

Ellers er det med træ-tunnel fedt.
Noget med nogle grene måske.

burrus

Indlæg af burrus » 23. jan 2009 20:25

malthesmor skrev:Hvorfor skal billederne opstilles , tænker jeg .                                Hvorfor ikke tage nogen billeder i hamsterens vandte omgivelser ?
det roder :lol:  :lol:  :lol:  

jeg synes også "legebilleder" i buret er rigtig sødt, men når det er hamsteren man skal se så synes jeg godt et bur med en masse forskelligt i kan rode billedet totalt til :wink:  

"burbilleder" er rigtig gode til lige at vise hamsteren i sin bolig - men hvis man skal vise hamsteren og den pels og farve - så virker alle de mange ting forstyrrende for øjet :wink:  så ser man ikke kun hamsteren...  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

burrus

Indlæg af burrus » 23. jan 2009 20:29

Lykke skrev:Jeg synes, det er nogle flotte billeder - jeg kan godt lide billeder, der ligner, at hamsteren har været hos fotografen og derfor ser lidt halvtomme ud.

Jeg synes dog, at de to første billeder og det sidste er tomme på den måde, at der er meget luft, som måske kunne skæres væk.

Ellers er det med træ-tunnel fedt.
Noget med nogle grene måske.
det med luften - tja beskæring kan altid diskuteres... :lol: og jeg har omkring 3 versioner med forskellig beskræing af lige netop de to billede rud over originalen :wink:  :lol:  det kommer meget an på HVOR og til HVAD det skal bruges... tæt beskæring bruges f.eks. hvis jeg ska bruge det til at vise "ham" og stor fri beskæring kan bruges for at vise "motivet"...
der er MANGE måder at beskære og "komponere" billeder på alt efter hvad det skal bruges til  :lol:  

grene.. hmmm :? nedern årstid :lol:  der er ikke meget ved nogle grene lige nu  :(   men det kommer der til foråret :D (godt med egen skov!)

trærøret... hmm mon det vil fungere til guldhammier også.. jeg synes det er fedt til robo'en netop fordi det er så meget større end den... Oliver og James vil jo være større/højere en trærøret :lol:  men måske det stadig kan give en effekt...
må prøves!  :D
Pia B

Æda

Indlæg af Æda » 23. jan 2009 21:34

Ved ikke om det er den store hjælp, men jeg elsker at kigge på billeder af hamstere der sidder og gnaver i noget mad (IKKE melorme!) eller hamstere med HELT fyldte kindposer  :lol:  det er meget interessant for mig!  :lol:

Men ellers synes jeg at dine billeder er rigtig gode! (som sædvanlig  :wink:  :D )
Hilsen Ida <3

Lemou

Indlæg af Lemou » 23. jan 2009 22:47

De kender vist ikke ret meget til hamstere :P
Jeg synes, at det er rigtig gode billeder - især når man tænker på, hvordan de i virkeligheden er...

Jeg kan ikke få mine hamstere til at stå stille ret ad gangen, i hvert fald.. Har ikke et eneste pænt billede :P

liv

Indlæg af liv » 23. jan 2009 22:57

Jeg synes det er en god idé at få hamsteren til at lave noget naturligt! altså køb nogle ting som kun bruges til fotos som hamsterne synes er interrasente :wink: fx det der rør med roboerne kan du ikke få dem til måske at sidde lidt inde i røret med kun hovedet ud eller være oppe på det eller noget? så det ikke bare er en baggrunds ting for at udfylde billedet men noget aktivering der gør billederne mere naturlige og interrasante at se på? put evt lidt mad på røret eller hvad der vælger at bruge :wink:

FX: grene, træslot, trærør, høhule, sandbad, hus, blade

et eller andet! som hamsteren vil bruge :wink: og ikke bare stå foran :lol:

men synes nu dine billeder er fantastisk smukke :D

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 23. jan 2009 22:58

Synes det ville være en go idé, som du også selv er inde på, at smide noget bundstrø det kan stå på, lidt ligesom LUX rotter har gjort ved nogen af deres musebilleder.
Det synes jeg i hvert fald godt om, så kan du arrangere det så det ikke ser rodet ud eller hvad man kan sige :D
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Lemou

Indlæg af Lemou » 23. jan 2009 23:00

FrkHoumann skrev:Synes det ville være en go idé, som du også selv er inde på, at smide noget bundstrø det kan stå på, lidt ligesom LUX rotter har gjort ved nogen af deres musebilleder.
Det synes jeg i hvert fald godt om, så kan du arrangere det så det ikke ser rodet ud eller hvad man kan sige :D
Stilleben med deres naturlige omgivelser i mindre former, bare for billedet?
Det er da en god idé, i hvert fald!  :thumb:
.oO(Pinligt, at jeg overså den, når jeg nu arbejder med kunst :roll:)

Besvar