Jeg søger idéer til hvordan jeg kan gøre billederne mere "interessante" at kigge på - især for os hamster"nørder"
jeg får at vide inde på foto-forum at de virker "tomme" og uden ret meget at "fortælle" - en fritstående hamster "siger" jo ikke ret meget... der er ikke nogen "hensigt" i opstillingen af hamsteren... og de har RET!
Det er bare ENORMT svært at "opstille" et hamsterbillede, da de jo altså ikke posere som jeg vil have dem til, men render rundt i heeeeele fototeltet... :? :lol:
men hvordan kan billederne blive mere "levende" men stadig uden en masse forvirrende ting som roder billedet til og fjerne hamsteren fra fokus...
store ting er nærmest bandlyst pga. store slagskygger som totalt kan smadre al lyssætning
og mange ting er også bandlyst! det gør billedet rodet og hamsteren bliver ikke "centrum" på samme måde...
ved ikke lige hvordan jeg kan gøre billederne mere interessante.. ku måske prøve at smide en gang bundstrø ind i på pappet, så den har hempen i bunden og den grå baggrund bag sig... hmm
har du en idé?
jeg er gået lidt tom for for idéer nemlig....
udgangspunktet:

Alt det fototekniske med lys, fokus, beskæring, efterbehandling osv. har jeg fået rettet og får rettet og får hjælp til af nogle meget kloge foto-nørder - men hvordan kan billedet blive mere interessant og "sigende" for en hamster interesseret?
jeg synes selv der mangler "noget" - men hvad kan er jeg gået lidt tom for.. :? :oops:
(ved godt jeg skal længere ned i plan med hamsteren og have ændret blænden lidt og indstillet lyset lidt mere korrekt - men de ting tar tid at lære