kindposen er fyldt......

Alle spørgsmål omkring helbred og sygdomme ved hamstere er placeret her.
os2

kindposen er fyldt......

Indlæg af os2 » 4. mar 2009 17:51

Hej....

Vores Ronja som er en dværghamster har nu haft den samme kindpose fyldt i 3 dage. Jeg tænker på om den måske ikke kan få det ud og om jeg evt kan gøre noget... har nogen prøvet noget af det samme eller ved hvad man skal gøre vil jeg meget gerne høre fra jer....

mvh marcel og sille

Wampi

Indlæg af Wampi » 4. mar 2009 18:01

tihi.. tro mig hun er bare ved at flytte rundt på sit madlager.. det er noget de ofte gør.. fylder og tømmer poserne og flytter både mad (og nogen har oplevet også med unger) på den måde..

bare rolig hun skal nok tømme det ud.. hun gør det garanteret når i ikke kigger så føler hun at hun gemmer maden meget hemmeligt..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

os2

Indlæg af os2 » 4. mar 2009 18:07

okay...

mente bare jeg på et tidspunkt læste herinde at de nogen gange ikke kan få det ud og det synes bare det er lidt underligt at hun har haft en samme så fyldt så længe men det kan da godt være der ikke er noget... har bare ikke oplevet det før...

Lykke

Indlæg af Lykke » 4. mar 2009 18:47

os2 skrev:okay...

mente bare jeg på et tidspunkt læste herinde at de nogen gange ikke kan få det ud og det synes bare det er lidt underligt at hun har haft en samme så fyldt så længe men det kan da godt være der ikke er noget... har bare ikke oplevet det før...
Det kan også godt ske.
Eller der kan være en hævelse.
I må bare holde øje med den. Jeg mener også, der har været skrevet om nogen som hjalp den med at få maden ud - men det tror jeg ikke man skal gøre, før man er helt sikker på, at den ikke selv kan.

os2

Indlæg af os2 » 6. mar 2009 21:25

det kan godt være det er mig som er overbekymret men nu har Ronja haft sin kindpose fyldt i 5 dage og det jeg tænker meget over om det kan være et problem for hende...

jeg føler ikke jeg ved hvad jeg skal gøre men måske jeg bare skal ringe til en dyrlæge. de må da vide noget om den slags...

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 7. mar 2009 07:06

Du har bedst selv en fornemmelse af, om der er noget galt og det tror jeg der er, sådan som du beskriver det. 5 dage med kindposen fyldt, lyder altså ikke rigtigt. Jeg ville snakke med dyrlægen.  

Håber, du finder ud af det.  :)

kwo

Indlæg af kwo » 7. mar 2009 07:19

os2 skrev:det kan godt være det er mig som er overbekymret men nu har Ronja haft sin kindpose fyldt i 5 dage og det jeg tænker meget over om det kan være et problem for hende...

jeg føler ikke jeg ved hvad jeg skal gøre men måske jeg bare skal ringe til en dyrlæge. de må da vide noget om den slags...
Er du sikker på at det er det samme hun har i kindposerne som første dag?

Hvis det er, kan man prøve forsigtigt at skubbe på bagfra for at skubbe det ind i munden igen. Når først det kommer lidt fri, plejer de selv at kunne klare resten.

Men hvis ikke du tør kaste dig ud i det (eller det ikke hjælper), så er en tur til dyrlægen nok en god idé.
Kenneth Worm

os2

Indlæg af os2 » 7. mar 2009 12:33

okay jeg prøver at skubbe lidt så....

men hvis jeg skal tildyrlæge er der så nogen der ved hvem der er gode i kbh området??

os2

Indlæg af os2 » 7. mar 2009 12:46

jeg er selvfølgelig ikke 100 procent sikker på at det er det samme hun har i kinden men det er den samme der er lige fyldt hver dag... det ligner ikke det sådan meget generer hende men jeg bryder mig alligevel ikke meget om det...

Har prøvet at skubbe lidt til det men hun det sker der intet ved...

Desiree

Indlæg af Desiree » 7. mar 2009 13:34

Prøv at lægge noget rigtig lækkert til hende, og se så om hun tømmer posen for at putte lækkerbisknerne ind i stedet for. Plejer at virke her.
mvh Desiree

os2

Indlæg af os2 » 7. mar 2009 15:30

jeg har talt med en dyrlæge og også læst herinde på hamsterforeningens hjemme side under sygdomme at det kan ske...

dyrlægen sagde at det kan være hvis posen bliver fyldt for meget.. maden kan sætte sig fast i kinden hvis det sidder for længe... og kan skabe betændelse..

vi har prøvet at få åbnet hendes mund. det endte med at hun smed alt det ud der var i den anden kindpose så jeg tror bare ikke hun kan få det andet ud... men tak for rådende..

kan jo godt prøve med noget lækkert også....

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. mar 2009 15:51

os2 skrev:jeg har talt med en dyrlæge og også læst herinde på hamsterforeningens hjemme side under sygdomme at det kan ske...

dyrlægen sagde at det kan være hvis posen bliver fyldt for meget.. maden kan sætte sig fast i kinden hvis det sidder for længe... og kan skabe betændelse..

vi har prøvet at få åbnet hendes mund. det endte med at hun smed alt det ud der var i den anden kindpose så jeg tror bare ikke hun kan få det andet ud... men tak for rådende..

kan jo godt prøve med noget lækkert også....
ja, hvis du har fået hende til at smide det i den anden kindpose ud, så lyder det ikke som om hun kan komme af med det i den "dårlige".

Har I prøvet at skubbe forsigtigt på den?

Ellers lyder det som om I er nødt at få dyrlægen til at hjælpe.

os2

Indlæg af os2 » 7. mar 2009 15:56

ja har prøvet at skubbe forsigtigt til det... det er bare noget være skidt.... øv øv

os2

Indlæg af os2 » 7. mar 2009 16:22

nå lige nu fik jeg stukket en lille pind ind i munden på hende og fik på den måde gravet det ud af kinden... alt kom tilsyneladende ud... det tog sin tid men det lykkes....

Lykke

Indlæg af Lykke » 7. mar 2009 17:26

os2 skrev:nå lige nu fik jeg stukket en lille pind ind i munden på hende og fik på den måde gravet det ud af kinden... alt kom tilsyneladende ud... det tog sin tid men det lykkes....
Jeg håber, hun bliver i orden igen så!

Låst