Zanto :D - NYE BILLEDER D. 10/8 !!!

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
HamsterMiaah

Zanto :D - NYE BILLEDER D. 10/8 !!!

Indlæg af HamsterMiaah » 19. jul 2009 21:30

For et år siden var min far sammen med en meget katteelskende kvinde. Hun insisterede på at vi skulle føje en kat til familien, og min far ville også gerne have en kat.
Men så blev de uvenner og gik fra hinanden, og min far og jeg blev smidt ud af vores lejlighed, og nu måtte vi koncentrere os om at finde et rart sted at bo.

Der gik et halvt år, og nu er min far sammen med den katteelskende kvinde igen - eller det har de været hele tiden faktisk, min far har bare holdt det hemmeligt for mig.
Og nu kom det med at få kat-emnet op igen. I dag var vi ude og kigge på små killinger, og har reserveret en lille hankilling, så nu tænkte jeg at jeg godt kunne skrive om det :D

Min fars kæreste havde fundet en annonce på DBA med to søde hankillinger der begge manglede hjem. De var brun/grå/sortstribede, men den ene havde hvide poter, og det havde den anden ikke.
På billedet syntes både mig og min fars kæreste at den ensfarvede klart var kønnest og så sødest ud, men vi ville ikke udse os en favorit inden vi havde været ude og se dem.
Og det var vi så i dag :D
Det var på en stor stor gård og der var 2 killingekuld så der var katte udover det hele :P
Jeg prøvede først at holde den ensfarvede.... og jeg blev virkelig forelsket! Den blev bare liggende som en lang slange i min favn, og den slikkede også min hånd, og legede med mit tørklæde :lol:  8-)  :P
Bagefter den med hvide poter. Den var også rigtig rigtig sød, men en del mere speedy end den ensfarvede, og den var næsten ikke til at have oppe - men var jo også blevet smaskforelsket i den anden - det var kærlighed ved første blik, tror jeg :D
Så snakkede vi sammen og vi var alle 3 enige om at det skulle være den ensfarvede - så den har vi reserveret :D Jeg er utrolig glad, det er faktisk for kort tid siden først gået op for mig, at den altså er VORES :D

På vej hjem i bilen kunne vi ikke lade være med at snakke navne :lol:
Jeg har altid fået at vide at jeg er utrolig god til at finde på navne; til historier, til spil, ja nærmest til hvadsomhelst og jeg har fundet på navne til mange af mine egne familiemedlemmer. :P
Jeg troede ikke jeg ville få lov at bestemme navnet på den lille nye kattekilling - men det fik jeg sørme alligevel :D
Han skal hedde Zanto :D
Eller... min far kalder ham Zan2 tha G-cat, men det er bare hans gangsternavn :wink:
For resten har Zanto også et "M" printet i panden, hvilke jeg syntes er ret sejt, for jeg hedder jo M-ia :D

Skal hente Zanto d. 22. august og jeg glæder mig utrolig meget selvom der er et stykke pinefuldt tid til endnu :D :D :D

Det var bare lige dét jeg ville skrive, måske blev beskeden lidt lang, men jeg er den type af person der ikke sparer på nogen detaljer :lol:  8-)

(og I skal ikke snydes for billeder :D)
Vedhæftede filer
Zanto1.jpg
Mig med Zanto.
Zanto1.jpg (79.72 KiB) Vist 5599 gange
Zanto2.jpg
SÅÅ sød med de øjne!!
Zanto2.jpg (83.81 KiB) Vist 5602 gange
Zanto+bror.jpg
Her er Zanto og hans bror. Det er Zanto til venstre ;)
Zanto+bror.jpg (134.58 KiB) Vist 5603 gange
Senest rettet af HamsterMiaah 31. maj 2010 18:37, rettet i alt 2 gange.
- HamsterMiaah. :D
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år :-)
Billede

liv

Indlæg af liv » 19. jul 2009 21:38

IGEN!! SÅÅÅ SØØØØD!!! - og også hans bror :lol:  :kat1:  :kat2:  :kat1:  :kat2:  :pinklove:

contraria

Indlæg af contraria » 19. jul 2009 21:49

husk at killinger skal være 12 uger før de fotrlader ders mor :wink:

og hvor ser de begge bare dejlige ud
de venligste hilsner amanda

burrus

Indlæg af burrus » 19. jul 2009 22:27

hvor søde  :D  ja husk lige det med de 12 uger  :wink:

M'et i panden på agouti varianter inden for katte har en enormt lidt "sød" historie synes jeg - det siges nemlig at det stammer fra at profeten muhammed fandt en killing og satte sit "M" i panden på katten og deraf er det videregivet op gennem generationer

det er jo bare en historie - men lidt "sød" synes jeg nu alligevel den er :oops:  :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 19. jul 2009 22:28

Uha! Sådanne billeder kan jeg ikke tåle at se. De er alt for nuttede!  :hearts2   :lol:

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 19. jul 2009 22:35

contraria skrev:husk at killinger skal være 12 uger før de fotrlader ders mor :wink:

Jeg har da aldrig skrevet at jeg ville hente den inden den var 12 uger? :?
Har haft katte i hele mit liv så er ikke helt uerfaren og slet ikke nybegynder :D
Den 22. august er den også LIGE PRÆCIS fyldt 12 uger :D
Billede

contraria

Indlæg af contraria » 19. jul 2009 22:41

HamsterMiaah skrev:
contraria skrev:husk at killinger skal være 12 uger før de fotrlader ders mor :wink:

Har haft katte i hele mit liv så er ikke helt uerfaren og slet ikke nybegynder :D
Den 22. august er den også LIGE PRÆCIS fyldt 12 uger :D
det var skam hellert ikke ment sådan. bare en venlighed fra min side. hart oplevet selv voksne mesker som har haft katte i 30 år, som ikke hviste dette. så det er kun ment i venlighed.
de venligste hilsner amanda

burrus

Indlæg af burrus » 19. jul 2009 22:42

HamsterMiaah skrev:

nej overhovedet ikke - men det er der desværre ikke mange der ved... mange "landmænd" der sælger killinger vil bare have dem ud af døren og mange tror det er 8 uger som med hundehvalpe...

nu skrev du jo intet om deres alder, så det var jo blot ment som et godt råd med på vejen  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Meddie

Indlæg af Meddie » 20. jul 2009 09:03

Ej, hvor fedt Mia :D
Tillykke :heart: :kram:

Den ligner rigtig meget en af de killinger som jeg flaskede op.. Faktisk min yndling :oops:

Du må glæde dig helt vildt til at hente den, så du kan få den hjem!  :D
~ Mvh. Mette og Clean

kwo

Indlæg af kwo » 20. jul 2009 09:12

Nej, hvor er de bare søde. Du kunne godt have skrevet en advarsel i emnet.  :)
Kenneth Worm

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 20. jul 2009 09:53

hvor er de søde
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Majlund

Indlæg af Majlund » 20. jul 2009 11:14

Han ser bare dejlig ud! :hearts2 Tillykke med katten! En kat i huset (gerne flere! :wink: ) er jo heller ikke til at undvære! 8-)

Spot

Indlæg af Spot » 20. jul 2009 16:43

Hold op hvor er de charmerende <3
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 20. jul 2009 16:50

århh hvor er de bare søde:D
har selv en kat  :kat2:
de er bare ikke til at undvære :wink:
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

HamsterMiaah

Indlæg af HamsterMiaah » 20. jul 2009 18:23

burrus skrev:
HamsterMiaah skrev:

nej overhovedet ikke - men det er der desværre ikke mange der ved... mange "landmænd" der sælger killinger vil bare have dem ud af døren og mange tror det er 8 uger som med hundehvalpe...

nu skrev du jo intet om deres alder, så det var jo blot ment som et godt råd med på vejen  :wink:
Åhr, nu forstår jeg, det var fordi jeg skrev de boede på en stor gård :D
Men det var altså ikke en bondegård vil jeg lige sige; der var ingen grise, køer, får, i ved hvad jeg mener - KUN alle kattene :D
Men jeg er da glad for jeres venlighed :D
Damen vi ska købe katten af stod også og fortalte om at to af hendes fire katte havde de fået for tidligt, og fortalte at den ene af dem slikkede vildt meget på alt ting, fordi den simpelthen var taget for tidligt fra sin mor.
Og når HUN står og belærer OS om det, og blev ved med at påpege at de skulle være 12 uger - så stoler jeg på hun har styr på det :D

Når katten er salgsklar d. 22. august kan jeg regne ud at den fylder 8 uger på lørdag :D
Billede

Besvar