de bliver stort set ikke tamme... de bliver "vant til menneskets tilstedeværelse" :lol: f.eks. er det faktisk kun hannen som er fremme når jeg sidder der med kammeraet - mens hunnerne gemmer sig.
De er ikke frygteligt gode til det med unger... der kommer maks 4-6 stk af gangen - og det er faktisk ikke særligt ofte de avler så vidt jeg har forstået.. her er der ikke kommet unger endnu f.eks.

(dog ser den ene måske lidt drægtig ud)
De spiser primært hirsefrø og andre små fuglefrø (undulatfoder), og så skal de have noget insektføde også. Jeg giver dem insektpaté og det er de rigtig glade for som supplement til undulat foderet
de er ret hyggelige at have - de passer stort set sig selv, skal bare lige have mad og vand, og så har kattene et helt fantastist "tv".
Musene er helt ligeglade med kattene heldigvis :)
de lugter stort set ikke, hvilket er et KÆMPE plus i og med de jo er kigge på dyr, og derfor står inde i stuen her - ellers havde jeg jo stort set ingen fornøjelse af dem :)
HVIS man skal have sådan nogle skal man næsten se om man kan opstøve dem hos private. Der kan man typisk få dem til 50-100 kr stykket, mens de i dyrehandlen går for 250-500 kr, fordi de er så "sjældent set"