Har du lyst til at vise din hamster, dit bur, noget tilbehør eller andet hamster relateret frem, så er dette stedet.
-
FrkHoumann
Så fik jeg endelig en løbegård til min dværghamster Domino (billeder skal nok komme

) ..
Så er problemet bare at jeg ikke har en flyvende fis at putte derie

.. Indtil videre har han bare rendt rundt deri uden der var nogen ting deri og det synes han vist ikke var videre sjovt (forståeligt nok :lol: ) ..
Så ville hører jer hvad i har af ting i jeres hamster løbegård (hvis i da har en) .. Regner med han til sommer kan komme lidt udenfor i den, selvfølgelig med opsyn, men nu hvor der er koldt udenfor og han er nødt til at bruge den indendørs, hvad kan jeg så bruge for at gøre den lidt mere spændende ?

..
-
Sabina1003
Jeg ville nok vælge at lave det lidt naturtro..
Find en masse store og små grene, nogle sten osv..
En masse hø, blandet med lidt græs.. (pas på din hams ikke får ondt i maven)
Hamstrene er jo vant til at gå i savsmuld, og med legetøj, så for at afvikle den lidt fra det sædvanlige..
Held og lykke..!
-
Billy The Kid
Du kan også sagtens bruge lidt husholdningsting, som tomme toilet/køkkenruller de kan smides ud bagefter. tomme mælkekartoner med hjemmelavede huller i. Et tomt syltetøjsglas liggende.(det ruller lidt rundt) indtil du får gået en tur i naturen.
Hilsen medlem nr. 76. Dværghamster
-
S-C-J
når jeg har sat mit op, har jeg i det...
MASSER! af toilet/køkkenruller :P
nogen grene...
hjemmelavet kasser med huld i som hamsteren kan løbe indog grave i hvis
den nu skulle have lyst til det..
og så har jeg lige købt karlie wonderland playgrund... til 120kr... det er nu rimeligt billigt for sådan et sødt sæt.. den sys jeg du skulle tjække ud
ellers et løbehjul og noget mad og vand...
håber det noget du kan bruge til noget
her er et gammelt billede...
-
Vedhæftede filer
-

- PICT8167 2.jpg (63.86 KiB) Vist 7095 gange
-
Benjamin
Billy The Kid skrev:Du kan også sagtens bruge lidt husholdningsting, som tomme toilet/køkkenruller de kan smides ud bagefter. tomme mælkekartoner med hjemmelavede huller i. Et tomt syltetøjsglas liggende.(det ruller lidt rundt) indtil du får gået en tur i naturen.
Jeg ville altså ikke føle mig tryg ved at give mine hamstere mælke kantoner da de på indersiden har et plastik lag som jeg ikke syntes hamsteren skal have chance for at gnave i så jeg syntes hellere man skulle finde noget rent pap de kan gnave i men det er bare min mening.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
Spot
min løbegård indeholder et hjul, klatrevæg/hule dims, lidt tøret græs og en stor hjemmelavet labyrint af ruller, kasser og glas!
-
Mahonia
Her kan du se min løbegård. Træhuset er indrettet med en lille labyrint indeni. Man kan købe et ekstra hus af samme slags og sætte ovenpå, så det bliver 2-etagers. Man kan jo gemme lidt mad derinde, som hamsen skal finde.
Det hele står på et hundetæppe, som jo lige kan rystes udenfor og vaskes.
-
Vedhæftede filer
-

- Løbegården
- GetAttachment3.jpg (13.74 KiB) Vist 7074 gange
-
AnnaR
Er der nogle flere der har billeder af deres løbegård??
Jeg skal også til at lave mig en snart, og er lidt på bar bund.
Hvor høj en kant vil i mene en løbegård skal have, hvis man nu selv laver en?? Ca 25 cm?
-
S-C-J
jeg vil sige 30.. for at være helt sikker.. min lille baby guldhams kan komme op af mit.. :shock: og det er ca. de 25 cm...
mit ser sådan her ud lige pt...
heh og kan se mens jeg sidder og skriver at det kan arthur også :shock:
pokkers til kloge dyr
-
Vedhæftede filer
-

- PICT8375 2.jpg (67.36 KiB) Vist 7039 gange
-
Desiree
Jeg har en af de løbegårde med lodrette tremmer, som på billederne. ALLE mine voksne guldhamstre kan klatre ud af den på få sekunder, så jeg bruger den kun til enkelte dværge og kuld. Hvis jeg skulle lave en løbegård (projekt

) ville jeg lave den af noget glat, ikke tremmer. Plastik vægge af en eller anden art, jeg er sikker på at hamstre har 'flueben' en af mine kom ud af en plastikkasse som var 50 cm høj, aner ikke hvordan hun bar sig ad

(Ria sæføli, hun var meget talentfuld

).
mvh Desiree
-
S-C-J
jaah.. Arthur har lige fundet ud af hvorn man gør i dag.. er ved at få pip... har så bukket noget papir og sat rundt i kanten men det funker vist ikke så godt

... det noget øv når man har givet så mange penge for det øv....
-
JasMal
Ja nu er jeg jo helt ny-ejer af hamster he he så vidste ikke at man kunne have løbegårde til de kære små :lol: :lol: Men synes det er rigtig smart - så nu må jeg lige spørge - hvor henne kan man købe sådan en løbegård ??
-
Hopiw
JasMal skrev:Ja nu er jeg jo helt ny-ejer af hamster he he så vidste ikke at man kunne have løbegårde til de kære små :lol: :lol: Men synes det er rigtig smart - så nu må jeg lige spørge - hvor henne kan man købe sådan en løbegård ??
De er ikke såå smarte da hamsteren bare kravler over toppen på dem.
Bedre hvis du laver en selv med træsider, så løber den ikke ud imens du kigger dem anden vej.
-
JasMal
Hopiw skrev:JasMal skrev:Ja nu er jeg jo helt ny-ejer af hamster he he så vidste ikke at man kunne have løbegårde til de kære små :lol: :lol: Men synes det er rigtig smart - så nu må jeg lige spørge - hvor henne kan man købe sådan en løbegård ??
Bedre hvis du laver en selv med træsider, så løber den ikke ud imens du kigger dem anden vej.
Ahh selvfølgelig... jeg laver da bare selv en - takker for tippet

-
FrkHoumann
JasMal skrev:Hopiw skrev:JasMal skrev:Ja nu er jeg jo helt ny-ejer af hamster he he så vidste ikke at man kunne have løbegårde til de kære små :lol: :lol: Men synes det er rigtig smart - så nu må jeg lige spørge - hvor henne kan man købe sådan en løbegård ??
Ahh selvfølgelig... jeg laver da bare selv en - takker for tippet

Nu ved jeg ikke om det er en guld, eller en dværg du skal have ..
Men mht. min dværg så er det ikke problemer og min mening er derfor at det er noget nemmere bare at købe en som dem på billederne (som jeg også har) .. Det er selvfølgelig op til en selv, men min hamster har været deri MASSER af gange og har aldrig kommet ud derfra .. kan heller ikke se hvordan han skulle komme det

..
- Men nu vil jeg så alligevel heller aldrig lade en hamster være i løbegården uden opsyn .. hverken i en af træ eller tremmer .. såå