Indbydelse til udstilling.
De bliver taget op og vendt og drejet og kigget nøje på.
Næstformand i Dansk Hamster Forening - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Alle dyr der opnår 91, 92 eller 93 p. modtager en æres rosét.
Dyr der opnår 94 p. og derover, er champion, og tildeles en pokal.
Dyr der opnår 94 p. og derover, er champion, og tildeles en pokal.

-
liv
-
Hamsterhjulet
-
liv
ja 2 månederHamsterhjulet skrev:Odgaard skrev:Käthe: vil vædde en pakke flødeboller på at der har været dominant spot inde over den hvidbåndede på billedet![]()
Har lige et spørgsmål:
Er der en mindstealder for de dyr, man udstiller?
-
Hamsterhjulet
Ahhh!liv skrev:ja 2 månederHamsterhjulet skrev:Odgaard skrev:Käthe: vil vædde en pakke flødeboller på at der har været dominant spot inde over den hvidbåndede på billedet![]()
Har lige et spørgsmål:
Er der en mindstealder for de dyr, man udstiller?står i reglerne som kan læses på www.hamsterland.dk
Det kommer Kenneth til at afgøre, hvem der skal have flødebollerne - det er "Smukke Sally", som vi fik fra Kenneth for lang tid siden. :PKäthe: vil vædde en pakke flødeboller på at der har været dominant spot inde over den hvidbåndede på billedet

Nej der får dyrene A, B eller C

Det kan være svært at vurdere "hvor god" en hamster er rent farve- og pels-mæssigt, det har du ret i - men det véd du efter udstillingenliv skrev:men når det er en langhåret gylden umbrouse satin synes jeg det er liidt sværere at finde ud af men tror jeg prøver at stille ham i standarten og se hvad de siger.. så kan jeg jo så ud fra bedømmelsen se om jeg næste gang skal deltage i noget andet.![]()
er det ikke sværer for vinterhvide dværge at vinde i standart? eller er der mange der får pokaler i standart bare man kommer op på 94 point??eller er det bare én der får pokalen i standart??
Det er lige let - eller svært for dværghamstere og guldhamstere at opnå de 94 p., der udløser en champion-pokal. Enhver hamster der opnår 94 p. (eller mere) i standard-dyr, vil få en pokal.
Det skal være et ret "godt" dyr, før der tildeles 94 p. eller mere - så kan den tilgengæld også smykke sig med titlen "Champion" :D
Mange hilsner fra Jeanne.