Hvad feder mest?
Hvad feder mest?
ved godt jeg har haft en tråd magen til den her.. men ville lige høre..
hvad er den Nr 1 ting der bare er den der feder aldermest?
eller hvis man havde en hamster der bare var alllllt for tynd? hvad ville i give den??
(tænker her på mad til min Arthur, ham der kun har tænder i under munden..) er bare bleven træt af at jeg kan mærke hans knogler når jeg har ham ude.. altså ved godt at det kan man normalt nok godt emd de små pus.. men det har er over det normale.. Ader han er bare en klump med pels og knogler.. :(
hvad er den Nr 1 ting der bare er den der feder aldermest?
eller hvis man havde en hamster der bare var alllllt for tynd? hvad ville i give den??
(tænker her på mad til min Arthur, ham der kun har tænder i under munden..) er bare bleven træt af at jeg kan mærke hans knogler når jeg har ham ude.. altså ved godt at det kan man normalt nok godt emd de små pus.. men det har er over det normale.. Ader han er bare en klump med pels og knogler.. :(
det gør jeg med en negle saks til hund/katte klør.. er vant til det nu.. det var lidt aaaaah.. i starten.. er det nok stadigvæk lidt.. men det skal jo gøresAnnaR skrev:Øj hvordan gør du det? Har du en speciel saks?
Jeg ville sige at solsikker og andre nødder og banan. Kan desværre ikke sætte min finger på hvad der præcist feder mest.
alm frisk banan er nok det du kan give som feder mest - uden han skal tykke det...
ganske alm "mos"
det har en høj kulhydrat indhold og forbrændes det ikke lagres det som fedt, og med banan går det enormt hurtigt med at omdanne sig til fedt
(noget med hvordan det kulhydrat er bygget op - det er ved at være længe siden team danmark forklarede det for mig
)
ganske alm "mos"
det har en høj kulhydrat indhold og forbrændes det ikke lagres det som fedt, og med banan går det enormt hurtigt med at omdanne sig til fedt (noget med hvordan det kulhydrat er bygget op - det er ved at være længe siden team danmark forklarede det for mig
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
friske bananer er GODT. feder og skal ikke gnaves men gnaskes...
jeg har læst et sted (husker ikke lige hvor det var, at man kan opbløde nogle af de der rød/grøn/gule sammen prassede runde ting som er i færdigblandningerne, det vil måske også få han til at spise lidt mere, de skrev at man ku bruge en engangs sprøgter ellers vil baby mos i meget begranset mængder vøre godt (rottefolket er meget glade for det, men man skal holde ledt igen grundet tilsætningsstoffer)
jeg har læst et sted (husker ikke lige hvor det var, at man kan opbløde nogle af de der rød/grøn/gule sammen prassede runde ting som er i færdigblandningerne, det vil måske også få han til at spise lidt mere, de skrev at man ku bruge en engangs sprøgter ellers vil baby mos i meget begranset mængder vøre godt (rottefolket er meget glade for det, men man skal holde ledt igen grundet tilsætningsstoffer)
de venligste hilsner amanda
Hører den her ikke til under foder? 
Jeg vil også sige banan, nødder, solsikkefrø osv..
Det skal lige siges at det ikke er smart at klippe hamsternes tænder.
For der sker tit det at de nærmest revner (næsten usynligt for os) og så er de meget modtagelige overfor sygdomme og bakterier
Sådan er det i hvertfald i "kaninverdenen", fandt jeg ud af efter at have gjort det samme med Rose (eller rettere dyrlægen)
Kaninernes tænder skal slibes i fuld bedøvelse/narkose.
Men en hamster kan vel ikke rigtig blive lagt i narkose? Eller jo, men er det ikke meeget farligt for dem?
For der sker tit det at de nærmest revner (næsten usynligt for os) og så er de meget modtagelige overfor sygdomme og bakterier
Sådan er det i hvertfald i "kaninverdenen", fandt jeg ud af efter at have gjort det samme med Rose (eller rettere dyrlægen)
Men en hamster kan vel ikke rigtig blive lagt i narkose? Eller jo, men er det ikke meeget farligt for dem?
~ Mvh. Mette og Clean
jamen hvad vil du så ha jeg skal gøre?Meddie skrev:Hører den her ikke til under foder?
har jo fået af vide af dyre lægen jeg skal gøre sådan.. og hvis jeg ikke gør det vokser de op i over munden og så ender det med af han slet ikke kan spise??
og Lisette..
kan ikke lige finde linket fra den gang? :-/
- Vedhæftede filer
-
- min stakkel.jpg (45.84 KiB) Vist 7603 gange
Uh, han ser temmeligt blodig ud, men det fremgår jo ikke, hvordan han blev det?
Hvis du har fået at vide af dyrlægen, at du skal klippe tænderne, må du gøre det.
Det er ikke nemt at putte en hamster under narkose. En voksen guldhamster kan man måske godt, men min dyrlæge kunne stortset ikke komme til at bedøve den (ikke helt lille) unge, jeg havde til øjenoperation. Man må jo hverken give for meget eller for lidt bedøvelse.
Og det vil være dyrt, hvis man tit skal til dyrlægen for at få ordnet tænder.
Så i mine øjne virker det som en god løsning (og hvis der så kommer en infektion, hvilket jo ikke er sikkert, så må man vel tage det derfra).
Hvis du har fået at vide af dyrlægen, at du skal klippe tænderne, må du gøre det.
Det er ikke nemt at putte en hamster under narkose. En voksen guldhamster kan man måske godt, men min dyrlæge kunne stortset ikke komme til at bedøve den (ikke helt lille) unge, jeg havde til øjenoperation. Man må jo hverken give for meget eller for lidt bedøvelse.
Og det vil være dyrt, hvis man tit skal til dyrlægen for at få ordnet tænder.
Så i mine øjne virker det som en god løsning (og hvis der så kommer en infektion, hvilket jo ikke er sikkert, så må man vel tage det derfra).
ja han har da overlevet lige siden og det er da ved at være laaang tid siden..
det var fordi han bed træmmer så fik han et shok.. og rev sit hovede tilbage også så han sådan der ud.. så fik jeg ham til dyre lægen næste dag og fik dem ud.. og han blev bedøvet.. og det kostede altså ca 2000kr... og det var i en weekend og jeg fik det endda billigt..
det er dem i kan se der stikker ud på billedet...
det var fordi han bed træmmer så fik han et shok.. og rev sit hovede tilbage også så han sådan der ud.. så fik jeg ham til dyre lægen næste dag og fik dem ud.. og han blev bedøvet.. og det kostede altså ca 2000kr... og det var i en weekend og jeg fik det endda billigt..
det er dem i kan se der stikker ud på billedet...
- Vedhæftede filer
-
- tænder.jpg (29.58 KiB) Vist 7587 gange
Jeg troede jo også det var det rigtige at gøre og regnede med at dyrlægen havde forstand på det, men åbenbart, ikke nejLykke skrev:Uh, han ser temmeligt blodig ud, men det fremgår jo ikke, hvordan han blev det?
infektion, hvilket jo ikke er sikkert, så må man vel tage det derfra)
Jeg skrev inde på et kaninforum (dansk-kanin.dk), hvor jeg kunne ånde lettet ud og fortælle at Rose var fin igen.
Mange blev sure og meget kede af at høre hvad der sket. Jeg forstod ingenting, men et par flinke personer skrev 2 meget lange og forklarende indlæg, og jeg forstod det hele.
Man bruger ikke tandklipning mere - de skal slibes!
Jeg er meget bange for at hendes tænder vil gro sig lange igen, for jeg kan sige så meget at Rose skal ikke i narkose.
Jo, hvis det var en "engangsforestilling" men sådan kan vi jo blive ved.
Det synes jeg ikke er værdigt for et dyr
~ Mvh. Mette og Clean
-
Lisette