Hvorfor lige hamster???

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
Lisette

Hvorfor lige hamster???

Indlæg af Lisette » 7. dec 2008 11:54

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor det lige er hamster i har tabt jeres hjerte til? :heart:  :hlaugh:

Vimse

Indlæg af Vimse » 7. dec 2008 11:56

Hmm....
Fordi: Jeg bryder mig ikk så meget om mus(pga. deres haler ved godt de ikk gør noget, men kan bare ikke lide det.)
Og jeg har haft kanin, og har ikke plads til en kanin igen. Og har en hund osv.
Og en hamster er perfekt kæledyr til mig!

(ved ik om det gav mening? :lol: )
KH. Kathrine

Siigne

Indlæg af Siigne » 7. dec 2008 12:01

Altså, jeg valgte hamstere ret impulsivt. Min mor hader alt der er mindre end kaniner, men så var vi i Zoo Zity, og min dengang bedste veninde havde dagen før fået sig en hamster. Så jeg fik min mor overtalt til at vi lige fik en til at tage dem ud til os, så jeg kunne holde en. Det gjorde jeg så. Og lidt efter spurgte jeg igen, og jeg synes bare den var dejlig xD
Min mor gav sig heldigvis (de hundeøjne der xD) og samme dag meldte jeg mig ind her på forum. Dvs. den 23. marts 2005.

Så det blev hamstere fordi min veninde fik lov at få en, og jeg savnede at have et dyr indenfor, pga. mine kaniner var blevet flyttet ud  :)
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 7. dec 2008 12:14

jeg havde længe villet have et kæledyr jeg måtte have der hvor vi boede hvilket vil sige noget der var i et bur, kæresten var bange for at han ikke kunne tåle de lidt større dyr som kanin og marsvin, så en dag vi så et guldhamster ved en dyrehandel fik jeg lov til at få dem, var faldet totalt for dem
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

liv

Indlæg af liv » 7. dec 2008 12:40

altså jeg har haft marsvin som vi så fandt ud af at mine brødre slet ikke kunne tåle og jeg har haft kaniner men synes det fylder lidt for meget at have sådan en stående på mit værelse og jeg har altid drømt om at have et lille dyr i bur inde på værelset :D

jg har plaget om at få en hamster siden jeg var 9 år :lol: min mor har altid sagt nej ligemeget hvad ejg gjorde. men da jeg så blev lidt ældre (altså i sommers :lol: ) kiggede jeg på nettet efter disse hamstere og faldt over denne hjemmeside som jeg straks meldte mig ind i :D jeg kiggede alle billeder af hamstere der var og læste alle de indlæg i havde skrevet som ikke var blevet slettet :wink: det tog godt nok sin tid! :lol: nåh men efter en uge herinde havde jeg lært næsten alt om de små venner jeg kan nu kende forskel på hybrider og farver  selv når de er unger :wink: nåh men min mor viste ikke jeg var meldt herinde :wink: som mange af jer ved begyndte jeg at spørge om en masse omkring allergi osv. og i fortalte man kunne få taget en blodprøve. jeg sagde det til min mor og hun sagde at det måtte jeg aftale med mine brødre :wink: jeg gav dem 50 kr hver og så var de friske på den :lol:  :lol: jeg begyndt allerrede nu at kigge efter kuld og tjekke om jeg helst ville have en guld eller en dværg. jeg tog i dyrhandlere og holdte hamstere og fandt ud af at vinterhvide dværge lige var mig :D så fandt jeg så signes hjemmeside og så hun ventede et kuld og fik straks skrevet til hende ! så fik jeg afvide mine brødre godt kunne tåle hamster og jeg blev vildt glad men min mor havde stadig ikke sagt ja! jeg begyndte at tegne og skrive og lave alt mulig og fortælle hvad og hvordan jeg ville gøre det ja jeg fortalte alt hvad jeg viste! :D en dag spurgte jeg min mor og hun sagde endelig ja! :D  :D jeg skrev til signe jeg havde valgt hende og jeg gerne ville reservere en unge :P det blev fortalt videre til min kusine som nu også plagede og hun fik meget hurtigt lov da hendes lillesøster havde en :wink:  jeg kontaktede signe og fik reserveret 2 unger :D selvom jeg sad oppe i et sommerhus langt langt ude på landet uden internet fik jeg overtalt farmand til at købe et lille stik med internet og kunne nu følge med i hvordan ungerne voksede og signe var så sød at sende billeder næsten hver dag :D jeg sang og jublede og viste billeder og var bare så glad! jeg bestilte alt det der skulle ordnes i buret og det hele! dagen før jeg skulle have lille feta var jeg på norgesfagen! jeg sad og kiggede på små billeder signe havde sendt  mig lige til jeg blev søsyg :lol:  :lol: vi pakkede transportkassen og kørte med tog op til birkerød :D vi ringede på døren og gik ind og kiggede på de sødeste skabninger jeg nogensinde har set! få dage efter skulle jeg der op igen og hente min kusines hamster og de var ligeså søde som før!

så ja det var en lang historie og har lige opdaget det slet ikke var så meget man skulle skrive men gider altså ikke slette alt det jeg lige har skrevet så håber i nøf at læse det! nåh men min mor forelskede sig i hamsterne så nu sidder jeg her med feta og sirius og om 7 dage kommer kenneth med sin han der skal parre feta og mor er i gang med at tænke om jeg og mine brødre må dele en af fetas unger :D dog tror jeg den vil komme til at bo hos mig og brødrende vil ikke være interraseret i den efter noget tid :( og det ved mor også godt så det er derfor hun tænker så meget! vi kan jo ikke ende med en zoo siger hun :lol:  :lol:

burrus

Indlæg af burrus » 7. dec 2008 12:52

lille, nuttet, relativt "let" at holde, billig i forhold til så meget andet, har personlighed,

nå ja - nuttet

og øhm - nuttet :lol:  :oops:  :roll:  :lol:

Jeg er enormt interesseret i genetikken og der er guldhamsterne rigtig spændene også at "arbejde" med - og så at de er nuttede gør det kun bedre!  og deres laaange pels - jeg elsker langhårede hamstere :P

jeg falder dog mere og mere for dværgene efterhånden... de er så små og nuttede :oops:  :lol:  

(jeg kan slet ikke lide nuttede dyr :wink:  :oops: )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

liv

Indlæg af liv » 7. dec 2008 12:56

burrus skrev:lille, nuttet, relativt "let" at holde, billig i forhold til så meget andet, har personlighed,

nå ja - nuttet

Jeg er enormt interesseret i genetikken og der er guldhamsterne rigtig spændene også at "arbejde" med - og så at de er nuttede gør det kun bedre!  og deres laaange pels - jeg elsker langhårede hamstere :P

jeg falder dog mere og mere for dværgene efterhånden... de er så små og nuttede :oops:  :lol:  

bliv du bare ved med at falde for dværgene til feta har unger :lol:  :oops:

burrus

Indlæg af burrus » 7. dec 2008 12:59

liv skrev:
burrus skrev:lille, nuttet, relativt "let" at holde, billig i forhold til så meget andet, har personlighed,

nå ja - nuttet

hehe det er nu mere campbells og og roborovski der er for nuttet synes jeg... men der går nok lige et års tid før jeg sådan rigtigt får gang i dem  :)  

vinterhvid - tjo så sku det være en enkelt til at stå på skrivebordet som hyggehams :lol:  8-)  de er også lidt nuttede... men ikke lige det jeg kigger efter lige pt.. jeg har vist nok hamstere lige nu :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 7. dec 2008 13:01

Ledte efter et nyt pelset kæledyr der var rimlig billig.

Valget stod imellem rotter og en guldhamster. og da jeg ikke havde særlige mange penge blev det en guldhamster da jeg havde bur til sådan en.
også blev jeg bidt af det  :oops:
Senest rettet af Hopiw 7. dec 2008 13:02, rettet i alt 1 gang.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 7. dec 2008 13:02

burrus skrev:
liv skrev:

nå ja - nuttet

hehe det er nu mere campbells og og roborovski der er for nuttet synes jeg... men der går nok lige et års tid før jeg sådan rigtigt får gang i dem  :)  

vinterhvid - tjo så sku det være en enkelt til at stå på skrivebordet som hyggehams :lol:  8-)  de er også lidt nuttede... men ikke lige det jeg kigger efter lige pt.. jeg har vist nok hamstere lige nu :lol:
hehe man kan ikke lokke med en lille campbells unge så hehe?
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 7. dec 2008 14:22

hm.... hamstere...

ved det egentlig ikke... min fyr ville gerne have en hamster fordi hans søster havde fået en og det ik han lov til.... det er vist 5 år siden nu :?:  så gnavede de sig ud og lavede rede i vores computere og det kostede min, så de blev send hjem til min svigermor....

så her for et års tid siden da jeg skulle flytte i min nuværende lejlighed ville jeg gerne have hamster igen, men denne gang i et akvarie og det er så starten på at jeg ik hamster selv... Takket være min fyr.

Vi har faktisk snakket om at vi skal have et par roboski (staves) bare for hygges skyld :oops:  :roll:  :wink:  8-)  :oops:
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Spot

Indlæg af Spot » 7. dec 2008 14:44

jeg har hamstere da jeg ikke må få dyr med haler  :lol:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 7. dec 2008 14:55

Jeg har altid været glad for marsvin og har da også haft en del af dem, men nu fik jeg lyst til at prøve med hamster, som jeg ikke har haft siden jeg var helt ung.
De fylder ikke så meget, er lettere at holde rene og er nogle søde og sjove små dyr. Så er der jo selve avlen, som er ret interessant med alle de muligheder der er i farver og varianter.  :)

Siigne

Indlæg af Siigne » 7. dec 2008 15:12

Spot skrev:jeg har hamstere da jeg ikke må få dyr med haler  :lol:
Typisk mødre xD
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

burrus

Indlæg af burrus » 7. dec 2008 15:17

Mahonia skrev: De fylder ikke så meget,
host host :lol:  

heidi - tjo måske om et års tid :wink:  skal lige have set på hvor meget plads jeg reelt har når jeg flytter til sommer og hvor mange jeg kan overskue oven i studiestart... :wink:
Pia B

Besvar