Hvilke overvejelser gør i andre når i bestemmer navne til jeres unger ?
Nogen det har en genial ide til hvordan jeg kan finde et tema ?

hehe tja Dana er nok en af de heldige navne.. jeg kan egentligt godt lide når stamtavle navnet er noget der kan bruges til daglig også. eller i hvert fald noget af det...malthesmor skrev:
Burrus : Dana kalder vi stadig Dana, men har fået tilnavnet "Danablue", sødt ik![]()
jeg vælger et navn ud fra et tema så jeg kan få søgt stamtavlerne så hurtigt som muligt - så køber skal vente så kort tid som muligt!Simse skrev:Lige et spørgesmål
Hvorfor er det avlerne skal (næsten) bestemme hva ungerne hedder?
Det må den nye ejer da selv bestemme? :) :?:
For mit vedkommende gælder det for det første fordi jeg synes det er hyggeligt at navngive unger, men også for at kunne huske dyrene efterfølgende. Jeg har kontakt med forholdsvis mange af de unger jeg har solgt, enten fordi jeg hører en lille "update" fra køber eller også fordi jeg skal passe dyrene i ferier. Hvis alle kalder deres kanin for "Ninus" bliver det hurtigt svært at huske hvem der er hvem.Simse skrev:Lige et spørgesmål
Hvorfor er det avlerne skal (næsten) bestemme hva ungerne hedder?
Det må den nye ejer da selv bestemme? :) :?:
jeg søger stamtavler til samtlige unger og afleverer stamtavlen sammen med et andet papir på hamsteren - f.eks. hjemmelavet stamtavle hvis der er uregistrede bedsteforældre som er kendte osv. og lidt info om den lille..AnnaR skrev: (I bestiller vel ikke stamtavle til dyr, hvor ejeren ikke ønsker at få en? f.eks. hvis det bare er en eller anden privat som kun skal kæle den)