Victoria Beckham & Hannibal

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
malthesmor

Victoria Beckham & Hannibal

Indlæg af malthesmor » 9. dec 2008 12:15

Kunne godt tænke mig at få Victoria Beckham på udstillingen til Februar, så har bestemt at jeg vil prøve at parre hende snarest med Hannibal som jo også er Cinnamon,Hannibal er desuden LH HB, men hvad vil der komme af farver ?
Er der ik mulighed for langhåret unger når Victoriá´s farfar var langhåret?

Victoria´s forældre er  mor= dove  far=mink
Desuden er Victoria´s farfar =LH zobel  farmor = offwhite satin
morfar = Creme mormor = sort

Hannibal´s forældre er mor= LH HB gylden umbrouse, far LH zobel.
Desuden er hannibal´s mormor  miss fluffy Zita (LH HB sølvmink). morfar James bond (LH HB sort)

Er lidt spændt på hvad i svarer da der i mine øjne kan komme lidt af hvert, men håber at der vil komme nogen Cinnamon unger :D

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 9. dec 2008 12:17

Kan ikke rigtigt hjælpe desværre. Men det vil nok hjælpe at skrive hvad farve vitoria er....

malthesmor

Re: Victoria Beckham & Hannibal

Indlæg af malthesmor » 9. dec 2008 12:23

så har bestemt at jeg vil prøve at parre hende snarest med Hannibal som jo også er Cinnamon

Det er ok, men mon ikke de fleste ved at Victoria er Cinnamon  :) , desuden har jeg også skrevet det, hvis man læser mit indlæg.

Men okay kunne godt have skrevet det mere tydligt :wink:

Simse

Indlæg af Simse » 9. dec 2008 12:24

AnnaR skrev:Kan ikke rigtigt hjælpe desværre. Men det vil nok hjælpe at skrive hvad farve vitoria er....
Læs det med rød skrift:
malthesmor skrev:Kunne godt tænke mig at få Victoria Beckham på udstillingen til Februar, så har bestemt at jeg vil prøve at parre hende snarest med Hannibal som jo også er Cinnamon,Hannibal er desuden LH HB, men hvad vil der komme af farver ?
Er der ik mulighed for langhåret unger når Victoriá´s farfar var langhåret?

Victoria´s forældre er  mor= dove  far=mink
Desuden er Victoria´s farfar =LH zobel  farmor = offwhite satin
morfar = Creme mormor = sort

Hannibal´s forældre er mor= LH HB gylden umbrouse, far LH zobel.
Desuden er hannibal´s mormor  miss fluffy Zita (LH HB sølvmink). morfar James bond (LH HB sort)

Er lidt spændt på hvad i svarer da der i mine øjne kan komme lidt af hvert, men håber at der vil komme nogen Cinnamon unger :D
Mvh. Simone og de der hamstere ;-)
Billede
Facebook side: https://www.facebook.com/SimsesDyr

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 9. dec 2008 19:58

Ja ja, har set det nu.

contraria

Indlæg af contraria » 9. dec 2008 20:11

100% rød øjet.
agouti varianter
creme varianter
og en masse overreskelser.

vil sige at det er helt sikker at der vil komme RØ Creme og cinnamon.  hvordan moder natur så bestemmer det skal være kan jeg ikke svare på
de venligste hilsner amanda

Lykke

Indlæg af Lykke » 9. dec 2008 20:38

Og så vil mindst halvdelen blive hvidbåndede.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 9. dec 2008 21:18

AnnaR skrev:Ja ja, har set det nu.
Ik mig som har bestilt "støtte pædagog" :lol:

Hvad er agouti varianter ?
Er der mulighed for LH ?
Det skal nok blive et spændende kuld :wink:

contraria

Indlæg af contraria » 9. dec 2008 21:25

malthesmor skrev:
AnnaR skrev:Ja ja, har set det nu.
Ik mig som har bestilt "støtte pædagog" :lol:

Hvad er agouti varianter ?
Er der mulighed for LH ?
Det skal nok blive et spændende kuld :wink:
agouti varianter er cinnamon, gul, gylden, rust, sølvgrå, brun øret sølvgrå osv.

contraria

Indlæg af contraria » 9. dec 2008 21:27

LH vil jeg sige høre under overreskelser.. det er muligt men chancen er minimal

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 9. dec 2008 21:33

contraria skrev:LH vil jeg sige høre under overreskelser.. det er muligt men chancen er minimal
Hvor tidligt kan man egentlig se om en unge blir LH ?

contraria

Indlæg af contraria » 9. dec 2008 22:12

3½ uge måske først når de er 5 uger.

Lykke

Indlæg af Lykke » 10. dec 2008 09:02

malthesmor skrev:
contraria skrev:LH vil jeg sige høre under overreskelser.. det er muligt men chancen er minimal
Det kommer an på den enkelte hamster. De udvikler pelsen i forskelligt tempo. Du kan som regel først være sikker omkring 3 uger, men jeg kunne se det meget før på mit sidste kuld. Nogle var jeg i tvivl om et stykke tid, men nogle af dem blev så langhårede, at de så langhårede ud nærmest før de kunne gå (billedligt, for jeg kan ikke huske det præcise tidspunkt).

Der bør i hvert fald komme cinnamon og rødøjet creme (rødøjet fordi alle får pp). Og hvidbåndet. Langhåret afhænger jo så af om den korthårede har fået et langhårsgen med fra sine forældre og det er ikke til at sige noget om på forhånd.

Der kan ikke komme almindelig gylden, da begge forældre har lille p.
Jeg vil tro, at du skulle kunne se det på forældrenes farver, hvis de har sølvgrå i sig (da det er dominant, men jeg ved ikke hvordan det ser ud på cinnamon). Det samme gælder umbrouse (og dermed zobel (der er creme plus umbrouse) og andre varianter med umbrouse).

Der kommer kun andet, hvis begge forældre deler et recessivt gen (lille bogstav). Og så vil det kun komme i statistisk set 25% af ungerne (kombineret med pp og e). Det kan f.eks. være sort a og rust/ brunøret b (og de kan så igen føre til kombinationer som dove og chokolade, men især den sidste er nok usandsynlig).

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 10. dec 2008 10:30

Lykke skrev:
malthesmor skrev:
Det kommer an på den enkelte hamster. De udvikler pelsen i forskelligt tempo. Du kan som regel først være sikker omkring 3 uger, men jeg kunne se det meget før på mit sidste kuld. Nogle var jeg i tvivl om et stykke tid, men nogle af dem blev så langhårede, at de så langhårede ud nærmest før de kunne gå (billedligt, for jeg kan ikke huske det præcise tidspunkt).

Der bør i hvert fald komme cinnamon og rødøjet creme (rødøjet fordi alle får pp). Og hvidbåndet. Langhåret afhænger jo så af om den korthårede har fået et langhårsgen med fra sine forældre og det er ikke til at sige noget om på forhånd.

Der kan ikke komme almindelig gylden, da begge forældre har lille p.
Jeg vil tro, at du skulle kunne se det på forældrenes farver, hvis de har sølvgrå i sig (da det er dominant, men jeg ved ikke hvordan det ser ud på cinnamon). Det samme gælder umbrouse (og dermed zobel (der er creme plus umbrouse) og andre varianter med umbrouse).

Der kommer kun andet, hvis begge forældre deler et recessivt gen (lille bogstav). Og så vil det kun komme i statistisk set 25% af ungerne (kombineret med pp og e). Det kan f.eks. være sort a og rust/ brunøret b (og de kan så igen føre til kombinationer som dove og chokolade, men især den sidste er nok usandsynlig).
Det lyder rigtigt spændende :) må hellere få Victoria og Hannibal sat sammen snart, så håber jeg bare at Hannibal ved hvad det går udpå :wink: , men mon ik han gør det på trods af sin unge alder.

Låst