Komme af med ungerne ?

Alt hvad der falder uden for de øvrige emner hører til her. Det kan være alt fra snik snak, med de øvrige forum brugere, til diskussioner om alt mellem himmel og jord.
malthesmor

Komme af med ungerne ?

Indlæg af malthesmor » 19. dec 2008 12:42

Ja nu er mine unger næsten 3 uger og kun 1 enkelt er reserveret (til min søster).
Kunne godt tænke mig at vide lidt om hvad i andre gør for at komme af med ungerne ??.
Hvad jeg har gjort indtil nu er at høre venner og bekendte, sætte dem på nettet, vil så også hænge sedler op i super markeder, samt kontakte dyrehandlere :) .
I mine øjne virker det bare lidt dumt at blive ved med at avle, hvis det ikke er muligt at komme af med ungerne :(

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 19. dec 2008 12:52

Jeg har det på helt samme måde. og har gjort de helt samme ting som dig. Og mine unger er jo to dage yngre end dine. Og jeg er kun kommet af med en unge og det er til mig selv.  :?
Jeg vil også meget gerne høre hvad i andre har gjort.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 19. dec 2008 12:58

AnnaR skrev:Jeg har det på helt samme måde. og har gjort de helt samme ting som dig. Og mine unger er jo to dage yngre end dine. Og jeg er kun kommet af med en unge og det er til mig selv.  :?
Jeg vil også meget gerne høre hvad i andre har gjort.
Ja ved jo at du har samme problem så syntes det var passende at tage emnet op her :D
Hvis jeg "brænder" inde med 10 unger + mit kommende kuld, ja så ved jeg snart ikke hvad jeg skal stille op. :cry:

Lykke

Indlæg af Lykke » 19. dec 2008 13:00

www.dba.dk er klart den bedste (på sjælland i hvert fald)
www.dyrenettet.dk har jeg også solgt nogle igennem
www.guloggratis.dk har jeg vist kun solgt en enkelt unge igennem, men det er måske også mere jyder der bruger den.
Der er en anden lignende side som mest bruges i Jylland, men jeg kan ikke huske hvad den hedder (der er blevet linket til den herinde tidligere).

Opslag i supermarkeder har slet ikke virket for mig, selvom der blev taget et par striber med kontaktoplysninger.

Der er også nogle der googler hamster og finder min hjemmeside.

---

Der er nok stor forskel på efterspørgslen afhængigt af hvor i landet man bor. Jeg tror, jeg bor ret fint, fordi Køge ligger i acceptabel kørselsafstand for mange.

burrus

Indlæg af burrus » 19. dec 2008 13:03

tja annonceret dem overalt jeg kommer :lol:  alle fora hvor jeg må, dba. gul og gratis, dyrehandlere (hvor man må hænge salgssedler op :wink: ), i supermarkeder osv.. og så sørget for at lave gode informerende salgsindlæg med billeder af hver enkelt..  :D  

mit sidste kuld stod jeg med 3 stk da de var 5 uger - dem fik zoodom - og de var nærmest solgt der inden de kom ind :wink:  så gør det mig intet at aflevere dem der, når bare de ikke sidder der længe :D  
ikke alle dyrehandlere vil have dem når de er for store - så alle der når 5 uger ryger i den dyrehandler der vil have dem... de sidder der sjældent længe, så det gør mig ikke noget at aflvere dem der..  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 19. dec 2008 13:04

Der er nok stor forskel på efterspørgslen afhængigt af hvor i landet man bor. Jeg tror, jeg bor ret fint, fordi Køge ligger i acceptabel kørselsafstand for mange.[/quote]

Silkeborg hvor jeg bor, ligger jo også i fin afstand herover i det "mørke" jylland, lige midt i :D

burrus

Indlæg af burrus » 19. dec 2008 13:08

tja tror generelt det er lidt en "down" periode for hamstere lige nu... forår og sommer gik det rigtig hurtigt med at sælge dem.. men det er vist blevet en del sværere på det sidste.... mon ikke det komemr igen...  :wink:  
langhårede og dværge forsvandt som dug for solen i sommers - gad vide hvad der kommer "på mode" til foråret :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 19. dec 2008 13:18

hm... ja jeg har også et kuld som er gamle nok... og så venter jeg at Angel hun får unger heromkring d. 23/12-08

jeg er kommet af med en gennem den blå avis, men har stadig 9 tilbage og nu er de jo 5 ½ uge... Jeg har lagt annonce ug på guloggratis også, dyrenettet har jeg ikke kunne oprette en profil på endnu, og så mangler jeg stadig at sætte sedler op i byen...

jeg synes det er ærveligt at skulle aflevere ungerne i en dyrhandel og specielt fordi mange af dem ikke har en pnid forstand på hvad de laver og hvad de har med at gøre...

Aflevere de unger jeg havde tilbage fra sidste kuld hos 2 forskellige dyrehandlere, dem bruger jeg ikke igen...

så tror heller ikke jeg skal have flere kuld lige pt selvom jeg gerne ville, tror først der kommer et igen til foråret.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Junge

Indlæg af Junge » 19. dec 2008 13:20

Jeg har de sidste par gang været nødt til at forære til dyrehandlere, men har altid kunne sælge 3-4 stykker gennem Gul og Gratis.

Men jeg står også altid med samme overvejelser - om de nu er til at komme af med.
Junge

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 19. dec 2008 13:28

Junge skrev:Jeg har de sidste par gang været nødt til at forære til dyrehandlere, men har altid kunne sælge 3-4 stykker gennem Gul og Gratis.

Men jeg står også altid med samme overvejelser - om de nu er til at komme af med.
Tror også at det blir enden på det at jeg prøver at kontakte dyrehandleren(håber de har plads), men måske får jeg nogen henvendelser i næste uge når folk har ferie og tid til at kigge efter hamster :D det er jo nr.1 at komme af med dem til private,syntes jeg.

Siigne

Indlæg af Siigne » 19. dec 2008 13:30

Jeg havde to kuld dværge i sommers/starten på efteråret på ialt 15 unger mener jeg. De sidste, fra det sidste kuld blev solgt i en alder af 6 uger. Så det er slevfølgelig en del nemmere med dværge, fordi de kan gå kønsopdelt lidt længere :)

Men de røg virkelig hurtigt synes jeg, hver weekend var der nogen og kigge nærmest  :wink:  Det var dyrenettet og især dba der hjalp mig af med mine - og så min hjemmeside.
- Signe
Rasmus, Mini, Felix, Naia, Silver, Golden, Black, Raki, Fall Out Girl, Stoffer, Made, Loser, Hasty, Silly og Maniac.

Lykke

Indlæg af Lykke » 19. dec 2008 13:31

Jeg ved ikke, om det betyder noget og om I gør det samme, men jeg sætter mine til salg på nettet, før de kan flytte hjemmefra.

burrus

Indlæg af burrus » 19. dec 2008 13:32

Lykke skrev:Jeg ved ikke, om det betyder noget og om I gør det samme, men jeg sætter mine til salg på nettet, før de kan flytte hjemmefra.
gør jeg også :wink:  det hjælper ofte en del :D
Pia B

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 19. dec 2008 13:58

Lykke skrev:Jeg ved ikke, om det betyder noget og om I gør det samme, men jeg sætter mine til salg på nettet, før de kan flytte hjemmefra.
Både Malthesmor og jeg har sat dem til salg på nettet. Jeg kan ikke lige huske hvor Malthesmor har gjort det. Men jeg har på DBA, dyrenettet og guloggratis.

Jeg ved at hos brogården i gentofte kan man sætte flyers op med dyr til salg. Det vil jeg i hvert fald prøve.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 19. dec 2008 19:28

Jeg reklamerer på diverse sider på nettet og jeg går i dyrehandleren hvis det bliver nødvendigt men jeg har ikke afleveret et eneste dyr i dyrehandleren i år.

Da vi kom over nytår sidste år der eksploderede salget bare og jeg havde kunder fra hele landet men især københavn som kørte helt herud for at få en hamster, og jeg kunne næsten ikke nå at lave dem før de var solgt. :lol:

Så det handler om årstiden og om populariteten i visse perioder, jo længere ind i det nye år man så kom jo mere faldt salget så og på nuværende tidspunkt er det stort set dødt, så jeg håber der sker noget her efter jul og nytår, for har 9 unger og en del planlagte kuld. :lol:

Jeg har i år lavet 64 Guldhamstere hvor jeg har solgt de 50 af dem til private og så har jeg som sagt et ungt kuld på nuværende tidspunkt med 11 unger ud af 12 men jeg beholder så selv 2 af dem. :D
Og så har jeg 2 voksne dyr jeg ikke er kommet af med endnu, hvis nogen vil købe dem er de velkommen men hvis de ikke er til at sælge beholder jeg dem bare selv for når man i forvejen har så mange dyr så gør en mere ikke den største forskæl. :lol:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Besvar