Hvad kan man binde fast med?

Beskrivelse mangler
Låst
Stini

Hvad kan man binde fast med?

Indlæg af Stini » 1. jan 2009 16:54

Jeg har et duna bur, og har derfor ikke mulighed for at bruge den medfølgende holder til saltstenen..
Tilgengæld har jeg mulighed for at hænge stenen op i stedet for :)

Mit spørgsmål går så på, hvad det er bedst at bruge til at hænge den op med?

Jeg tænker på hvis hun får lyst til at bide i det, så skal det jo helst ikke være noget farligt..

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 1. jan 2009 17:04

en hams har ikke brug for en saltsten.
Den kan du uden problem bare smide ud

Lykke

Indlæg af Lykke » 1. jan 2009 17:18

Jeg er enig i, at den ikke har brug for en saltsten.

Men hvis du vil hænge ting op, kan du bruge stråltråd eller reb af naturmateriale som sisal. Du skal bare sørge for at det hænger på en måde så hamsteren ikke kan blive viklet ind i det.

Meddie

Indlæg af Meddie » 1. jan 2009 17:46

Mine er nu glade for deres :D
Kan se de bruger dem engang i mellem ;)
~ Mvh. Mette og Clean

Wampi

Indlæg af Wampi » 1. jan 2009 18:02

Meddie skrev:Mine er nu glade for deres :D
Kan se de bruger dem engang i mellem ;)
enig.. har ikke oplevet at den ikke er blevet brugt.. har haft både guld og dværg..

herhjemme bruger jeg sådan noget reb vi har på en rulle til at hænge ting op med..

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 1. jan 2009 18:15

mine er nu meget glade for både saltsten og mineralsten og bruger dem... de er dog lang tid om at svinde ind, men man kan se at de bliver brugt pga. de bidemærker der er der i.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

burrus

Indlæg af burrus » 1. jan 2009 18:28

tja at de bider i dem har ikke noget at gøre med behovet for den :wink:  
de bider jo gerne i alt de har i buret aligevel :wink:  :lol:  

fodrer man med lødigt hamsterfoder er de ikke nødvendige - jeg vil endda sige så unødvendige de ikke burde findes i et hamsterbur! hamstere kan ikke udlede salte gennem huden, da de ikke sveder som vi mennesker gør!
Skal salte ud af hamsterens krop - så er det via nyrene og den vej ned videre ud gennem urinen!  :?  og for mange salte skaber øget risiko for struvits - og SÅ er det ikke sjovt at være hamster mere...

for stor mængde salte og mineraler kan hos alle andre pattedyr give nyreskader - så det tror jeg bestemt også det kan hos en hamster!  :?  

jeg vil aldrig proppe en sådan tingest ned til mine hamstere - præcis som jeg bevidst går uden om kattefoder med for meget magnesium og phosphor indhold - af samme grund... De kan ikek svede saltene ud - så den mængde "for meget" salte de får overbelaster og skader nyrene...  :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Stini

Indlæg af Stini » 1. jan 2009 19:28

Tak for svarene :)

Jeg tror bare jeg dropper stenen, hvis hun alligevel ikke har brug for den.. Har jeg altid troet gnavere skulle have, men det er heldigvis aldrig for sent at blive klogere ;)

Mange tak for hjælpen :)

Spot

Indlæg af Spot » 1. jan 2009 19:43

Min guld spiste en smule af mineralstenen da hun havde unger men ellers tror jeg ikke de har brugt den
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Låst