er det normalt??

Beskrivelse mangler
Låst
Aja1234

er det normalt??

Indlæg af Aja1234 » 5. jan 2009 14:27

hej alle hamster elskere... i går gav jeg min hamster en hasselnød. den plejer at gnave lidt af den, men den to den hele ind i munden, og havde den i kinden. blev ret forskrækket fordi den havde en stor kugle i kinden.. er det normalt og kan det skade den??

håber på svar
:hschok:

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 5. jan 2009 14:30

Hej Aja, ja bare rolig det er helt normalt. Hamstere har meget store kindposer som den bruger til at transportere maden hen til sin hule med. De kan godt fylde dem ret meget og gå rundt med det længe for de beslutter sig for at gemme det et sted.
Her er lige et par billeder af min guld hamster som har hamstret rigtig meget.
Billede
Billede

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 5. jan 2009 14:34

det er helt normalt og det der har givet hamsteren sit navn den har bare ikke været sulten så den har puttet den i kindposen og lagt den i et forråd
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Lykke

Indlæg af Lykke » 5. jan 2009 15:35

Min ene hamster kan tage et sted mellem 5 og 10 store jordnødder i skal ind i munden på en gang...

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 5. jan 2009 15:52

Lykke skrev:Min ene hamster kan tage et sted mellem 5 og 10 store jordnødder i skal ind i munden på en gang...
Øj det var ikke så lidt...!
Min Blacky kan have omkring 12-14 kugler fra vitakrafts marsvinfoder. Det ser vildt underligt ud :roll:

Lemou

Indlæg af Lemou » 5. jan 2009 17:48

Lykke skrev:Min ene hamster kan tage et sted mellem 5 og 10 store jordnødder i skal ind i munden på en gang...
:shock:

Aja: Som de andre har sagt, ja, det er normalt :)
De er så store, hvis du tager hamster så forbenene hviler på tommelfingeren, når der ikke er noget i, så synker hamsteren en del, fordi kindposerne har jo en slap hud som er bevægelig :)
Lidt ligesom mini-hudflap på en kalkun  :lol:

Snowball

Indlæg af Snowball » 5. jan 2009 18:16

AnnaR skrev:Hej Aja, ja bare rolig det er helt normalt. Hamstere har meget store kindposer som den bruger til at transportere maden hen til sin hule med. De kan godt fylde dem ret meget og gå rundt med det længe for de beslutter sig for at gemme det et sted.
Her er lige et par billeder af min guld hamster som har hamstret rigtig meget.
Billede
Billede

damn Det ser vildt ud hehe..

Lemou

Indlæg af Lemou » 5. jan 2009 18:19

Haha.. Kom i tanke om, dengang da en af mine hamstere havde hele tre unger i munden! :shock:
En af mine søstre var bare chokeret, fordi hun troede, at hun var ved at spise dem :D

De skulle bare flyttes..

Låst