hvad er det? mellem langhåret?
hvad er det? mellem langhåret?
jeg er ny, og har kigget lidt på de forskellige farver/pelstyper guldhamsteren kommer i..
det ser ud som om der er nogle som er helt glat/kort håret, og så er det de langhåret, men der ligesom også nogle som er en mellem ting? altså de er korthåret, men mere fluffy end andre korthårede? gav det mening :lol:
hvad er det der satin? er det fordi pelsen er ekstra glat og shiny eller?
det ser ud som om der er nogle som er helt glat/kort håret, og så er det de langhåret, men der ligesom også nogle som er en mellem ting? altså de er korthåret, men mere fluffy end andre korthårede? gav det mening :lol:
-
Re: hvad er det? mellem langhåret?
Men hensyn til langt og kort hår, så har langhåret hanner efter min erfaring længere pels end hunnerne...mømlen skrev:jeg er ny, og har kigget lidt på de forskellige farver/pelstyper guldhamsteren kommer i..
Satin gør vistnok pelsfarven lidt mørkere og så skinner pelsen - dog må kan ikke parre 2 hamstere der er satin da man kan risikere unger uden pels

Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Re: hvad er det? mellem langhåret?
Pelsen er satinskinnende og føles som derefter... Pelsen er meget fin og hvis man får DF (dobbeltfaktor), kan der komme nøgne pletter eller at pelstætheden er så dårlig (som ældre halvskaldede mændAnetteFrost skrev:Men hensyn til langt og kort hår, så har langhåret hanner efter min erfaring længere pels end hunnerne...mømlen skrev:jeg er ny, og har kigget lidt på de forskellige farver/pelstyper guldhamsteren kommer i..
Satin gør vistnok pelsfarven lidt mørkere og så skinner pelsen - dog må kan ikke parre 2 hamstere der er satin da man kan risikere unger uden pels

Der er også forskellige grader af hvor på kroppen den er langhåret og er længere når pelsen er helt udvokset. At man få en unge der er langhåret, skal man ikke forvente så lang pels med det samme

-
det koster 50-70 kr så vidt jeg husker alt efter art og pelstype
der er korthårede og langhårede men hunner der er langhårede kan godt virke som en mellemting da deres pels ikke er lige så lang som hannernes
det var pelslængder af pelstyper har vi så satin og rex kan ikke lige huske flere rex krøller pels og knurhår
der er korthårede og langhårede men hunner der er langhårede kan godt virke som en mellemting da deres pels ikke er lige så lang som hannernes
det var pelslængder af pelstyper har vi så satin og rex kan ikke lige huske flere rex krøller pels og knurhår
Senest rettet af darkangel87 21. jan 2009 21:53, rettet i alt 1 gang.

http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet
When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.
mømlen skrev:og jeg fik vidst aldrig svar på min undren ang. langhåret, korthåret og mellem håret :roll:
er der tre slags? eller er mellem tingen jeg har set, blot korthåret med lidt tykkere pels? eller langhårede med ikke så lang pels? :lol:
nej det er der ikke... men hunner har kortere hår end hanner. hvis hamsteren ikke har særlig gode gener for langt hår bliver den bare fluffy men vil stadig hedde langhåret

Der findes kun to slags, kort og langhåret. Den landhårede kan det så variere rigtig meget for meget pels og hvor lang det bliver. Hanner kan få rigtig lang pels, men oftes ses de kun med "skørter" og har altså ikke rigtig langt hår på ryggen. De rigtig flotte langhårede har lige lang hår over hele kroppen. Hunnerne har ofte bare mere fluffy pels og nogle har et par totter der er lange.
Håber det var nok svar.
Håber det var nok svar.
Nogle børster deres langhårede, alt efter hvor meget pels de har. Jeg gør det på min en gang imellem, synes han bliver tynd håret af det hvis jeg gør det for tit...mømlen skrev:ok tak, så fik jeg det på plads!
sidst jeg var i den lokale dyrhandel for at købe foder, så jeg at de havde en flok rigtig langhåret, de var sådan mørkegrå/sølv agtig i farven, og rigtig meget pels! langt over det hele, damen sagde at hun børster dem hver dag!
nogle langhårede passer ikke deres pels selv - så dem må man hjælpe med en børste...
mine passe den heldigvis selv, men synes nu at børsten er hyggelig..
Hvis børsten ligger på James' bur og jeg rumstere rundt omkring ham - kan han finde på at bide i den, for at få mig ti lat børste ham
jeg ved nu ikke om de blir tynde i pelsen af det.. har jeg aldrig oplevet, men pels er meget individuelt for hver enkelt hamster...
mine passe den heldigvis selv, men synes nu at børsten er hyggelig..
Hvis børsten ligger på James' bur og jeg rumstere rundt omkring ham - kan han finde på at bide i den, for at få mig ti lat børste ham

jeg ved nu ikke om de blir tynde i pelsen af det.. har jeg aldrig oplevet, men pels er meget individuelt for hver enkelt hamster...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk