De har en anderledes lugt end guldhamstere men synes ikke de lugter slemtmømlen skrev:nå ja... læste at de drikker meget lidt vand, og derfor har meget koncentreret tis, lugter de så meget? eller hvordan med det..
åhh nej! :)
ok .. hvordan lærer man dem at bruge toilet? kan man få toiletbakke i den lille str. ?? eller hvad bruger i ?
kan de gå på hemp strøelse?
for det bruger jeg til rotterne..
hvad størrelse akavarie/bur skal jeg have hvis vil have 2-4 ? nok nærmere 3 !
har kigget på akvarier på dba. der er mange 54-60 liters, ca 60x30x30 og lign størrelser..
og tak for de gode svar :P
kan de gå på hemp strøelse?
for det bruger jeg til rotterne..
hvad størrelse akavarie/bur skal jeg have hvis vil have 2-4 ? nok nærmere 3 !
har kigget på akvarier på dba. der er mange 54-60 liters, ca 60x30x30 og lign størrelser..
og tak for de gode svar :P
robo'er synes jeg bruger det helt automatisk
eeeelsker sandbad!
toiletter til hamstere kan enten være de små hjørne nogle - men til robo'er som triller sig osv. er de brune "keramik" skåle hvor kanterne bøjer indad nok de bedste
du kan se min her i højre hjørne a buret
en 30*60 er fint
men husk altid at have lige så mange reserve bure som du har hamstere!
det KAN gå galt også mellem robo-hanner! og så er det altså bare om at få skildt dem i en fart! der er der ikke tid til at købe nye bure! de skal være der lige til at smide dyret ned i
De kan fint gå på hemp
jeg bruger selv biobase til alle mine
robo'ernes kan jeg godt finde på at blande op med lidt spåner hvis biobasen er meget grov i den sending... (det svinger jo gerne lidt i størrelse det biobase)

toiletter til hamstere kan enten være de små hjørne nogle - men til robo'er som triller sig osv. er de brune "keramik" skåle hvor kanterne bøjer indad nok de bedste

en 30*60 er fint

men husk altid at have lige så mange reserve bure som du har hamstere!

De kan fint gå på hemp

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

det er sådan noget sand til chinchillaer man skal købe ik?
jeg har et reserve bur, skal have et mere så...
hvor gode oplevelser har i selv med at de enes fint?
uh glæder mig! kan ikke vente :twisted:
Senest rettet af mømlen 22. jan 2009 22:34, rettet i alt 1 gang.
-
Jeg bruger biobase idet at jeg har en multierlergier herhjemme som så slet ikke kan tåle træstøvmømlen skrev:hvilket strøelsen er bedst til dem? vil helst give dem det der er bedst, kom til at tænke på at hemp strøelsen, måske er for grov til deres små fødder? det er jo rimelig groft hakket strøelse..

Men hvad der er bedst er nok en smagssag... bruger hamsterne et toilet kan biobase holde i laaaang tid... skal ha skiftet strøelsen i weekenden og har en der har gået på det i 4 uger og jeg skal stadig ikke lugte noget... kun toilettet er rengjort, og synes stadig det ser okay ud, men nu er min grænse så også nået

Har også brugt børeflis, men er gået fra det igen da det jeg have fået fingerne i ikke suge ret godt i længden...
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
tja hemp er ganske fint for dem at gå på - jeg blander kun spåner i hvis jeg pludselig har fået en meget grov pakkke biobase - eller hvis de skal have unger
ellers går de fint på ren biobase og så toiletpapir til redemateriale

ellers går de fint på ren biobase og så toiletpapir til redemateriale

Pia B
Re: okey
Jeg har en gruppe på 4 teenage drenge og de hygger sig fint. Og har to hunner der går sammen, ingen problemer.mømlen skrev:hvor mange er jer med roboer, har flere sammen? og går det fint med det?
Men der kan altid opstå problemer så hav altid et ekstra bur klar.