Øv...

Beskrivelse mangler
Låst
Sofie

Øv...

Indlæg af Sofie » 15. feb 2009 12:19

Forleden aften var Douglas som sædvanlig vågen og igang med at hærge.
Jeg havde været ude i køkkenet og på vej over i sofaen går jeg forbi buret. Jeg sku træde forbi en skammel, og får det gjort på sårn en måde, at Douglas bliver sindssyg forskrækket. Som et lyn løber han ind i sit hus.
Tænkte at det var lidt mærkeligt...Jeg har kun set marsvin reagere sårn. Jeg nåede slet ikk at opfatte at han flygtede. Så bare at han var væk, og at hans gnaverstænger dinglede frem og tilbage. Det er da oki at han blev forskrækket, sys bare det var en voldsom reaktion.
Så i går aftes, hvor han er godt i gang med en gnaverstang i buret, får jeg lavet en bevægelse med armen, så han igen farer ind i sit hus som et lyn.
Buret har altid stået lige ved siden af sofen, og han har aldrig reageret sårn før :(
Vi har ikk haft andre dårlige oplevelser med ham. Vi ka stadig stikke hånden ned til ham og ae ham på ryggen.

burrus

Indlæg af burrus » 15. feb 2009 12:53

hmm måske han bare er MEGET koncentreret om gnaverstangen og han så bliver ekstra forskrækket over noget pludseligt...

Det er aldrig til at vide...

James kan i hvert fald godt gå lidt i "trance" over sin gnaverstang og så reagerer han altså lidt mere voldsomt hvis der sker noget pludseligt omkring buret...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 15. feb 2009 17:33

Det har jeg også af og til oplevet med mine, netop ved hurtige bevægelser især over og omkring buret. Det sker gerne, når de ikke rigtig "tænker" over, at jeg er der, men de selv er i gang med noget i deres bur.  :wink:

Sofie

Indlæg af Sofie » 18. feb 2009 16:16

Han har kun gjort det de to gange...Så det ka godt være at han har været i sin egen verden når det er sket :)

Låst