Hvorfor kan dværge ikke gå sammen ?

Beskrivelse mangler
Kamilla4690

Indlæg af Kamilla4690 » 11. sep 2008 09:14

Ja lige præcis.. Og jeg ville sådan ønske, at der var nogen, der havde sagt det til mig. Hun var virkelig så sød, hende der døde. Hun havde bare personlighed,...

Victordian

Re: Hvorfor kan dværge ikke gå sammen ?

Indlæg af Victordian » 26. feb 2009 15:12

FrkHoumann skrev:Det er ikke mig der spør, jeg vil bare gerne have gang i debatten ! ;)
Jeg har for ganske nylig meldt mig ind på et Engelsk/Amerikansk hamsterforum og her er de fleste altså fuldstændig enige - dværge kan sagtens gå sammen, selvfølgelig kan der være enkelte tilfælde hvor det ikke går, men for det meste er det intet problem.
Der er endda skrevet en guide til "Housing Multiple Hamsters" derinde af en af en Moderator.
På hvilket forum har du læst det?

Desiree

Indlæg af Desiree » 26. feb 2009 19:24

Jeg har prøvet det to gange hvor det IKKE gik.
To kineser hanner der var vokset op sammen. Ingen problemer i laaang tid og så pludselig var den ene død  :(
To vinterhvide hanner der var vokset op sammen. Dem blev jeg nødt til at skille efter 3 mdr, den ene trynede den anden. Har heldigvis begge to endnu.
Så jeg har kun dårlige erfaringer.
mvh Desiree

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 26. feb 2009 19:28

Jeg har prøvet med roboer hvor det ikke gik. Der har hunnerne været nogen små sataner.

måtte skille min han og hun ad, fordi hunnen angreb hannen konstant.
Måtte skille 4 søstre ad fordi en af dem hakkede på den mindste (de gik 4 sammen i 1 måned)
måtte skille to søstre ad fordi den ene angreb den anden uden grund, jagtede den og forhindrede den i at spise. Det gik ellers fint i 3 måneder.

Tilgengæld har jeg haft en drenge gruppe på 4 drenge der var intet problem. Der har jeg kun 2 af dem tilbage, men de hygger sig fint (:

burrus

Indlæg af burrus » 26. feb 2009 19:36

hmm jeg ved ikke helt hvordan forholde er derover - jeg har lidt svært ved at lure det...
men i DK er erfarringer indtil nu at dværge går bedst alene...

lige pt. har jeg forsøgt at lade min unge han dippedut gå sammen med farmand (den anden bror er der også stadig, da han ikke er solgt endnu)
og indtil nu går det fint... Der var faktisk ingen problemer overhovedet med at smide 5 små baryler på 3 uger ned til farmand som havde gået alene i 4 uger op til...
de to tøser går også hos mor uden problemer - endnu...
dog var det mor der i sådan grad smed faren ud! så mon ikke det er meget godt de to tøser snart flytter hjemmefra :P

hmm der blir holdt øje med dem!
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst