Vasker sig
Vasker sig
Hej ... nu har jeg fået afvide i alle mulige år at når et dyr vasker sig føler det sig trygt. passer det?
og så skal jeg lige vide når en hamster tisser er den så bange eller var det bare et dårlig tidspunkt eller afmærker den teritorium?
bare lidt nysgerrighed :D
og så skal jeg lige vide når en hamster tisser er den så bange eller var det bare et dårlig tidspunkt eller afmærker den teritorium?
bare lidt nysgerrighed :D
oftest ja... det er ret sjældent et dyr vil tage sig tid til at vaske sig hvis den er bange
tisser - det kan vist have flere betydninger
unger gør det især når de er bange... min james gør det hvis der dufter "godt" (damer) - dvs. territorie, mens andre nok bare ikke ku holde sig 

tisser - det kan vist have flere betydninger

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
okay under "unger" gælder det så også en næsten 6 ugers gammel unge? :lol: :D hun er ikke helt tam men virker glad nok for at løbe rundt på sengenburrus skrev:oftest ja... det er ret sjældent et dyr vil tage sig tid til at vaske sig hvis den er bange![]()
tisser - det kan vist have flere betydningerunger gør det især når de er bange... min james gør det hvis der dufter "godt" (damer) - dvs. territorie, mens andre nok bare ikke ku holde sig

unger er unger - og de er bestemt også unger som 6 ugers i mine øjne :lol: først omkring 2-måneders alderen synes jeg ikke de er så "unger"-agtig mereliv skrev:okay under "unger" gælder det så også en næsten 6 ugers gammel unge? :lol: :D hun er ikke helt tam men virker glad nok for at løbe rundt på sengenburrus skrev:oftest ja... det er ret sjældent et dyr vil tage sig tid til at vaske sig hvis den er bange![]()
tisser - det kan vist have flere betydningerunger gør det især når de er bange... min james gør det hvis der dufter "godt" (damer) - dvs. territorie, mens andre nok bare ikke ku holde sig
hun skal nok bare lige vende sig til det

Pia B
hiih :lol: :lol: jeg er enig!! de har stadig lidt unge ansigt over sig!burrus skrev:unger er unger - og de er bestemt også unger som 6 ugers i mine øjne :lol: først omkring 2-måneders alderen synes jeg ikke de er så "unger"-agtig mereliv skrev:okay under "unger" gælder det så også en næsten 6 ugers gammel unge? :lol: :D hun er ikke helt tam men virker glad nok for at løbe rundt på sengenburrus skrev:oftest ja... det er ret sjældent et dyr vil tage sig tid til at vaske sig hvis den er bange![]()
hun skal nok bare lige vende sig til det

sjovt - mine sætter sig altid og hygger sig lidt med at vaske sig grundigt og sidder og klikker og nusser...Spot skrev:Mange dyr vil man se vaske sig i en stresset sitiation for ligesom at holde tingene under kontrol! Fx hvis mine hamstere har været i bold og ikke kan lide det mere så vasker de sig vildt hurtigt og uomhyggeligt.
Hunde viser ved at vaske sig at de ikke gider deltage.
men det er nok ikke så let at skrive en "adfærdsbog" over hamsterens reaktioner

Pia B