Vasker sig

Beskrivelse mangler
Låst
liv

Vasker sig

Indlæg af liv » 23. feb 2009 20:28

Hej ... nu har jeg fået afvide i alle mulige år at når et dyr vasker sig føler det sig trygt. passer det?

og så skal jeg lige vide når en hamster tisser er den så bange eller var det bare et dårlig tidspunkt eller afmærker den teritorium?

bare lidt nysgerrighed  :D

burrus

Indlæg af burrus » 23. feb 2009 20:37

oftest ja... det er ret sjældent et dyr vil tage sig tid til at vaske sig hvis den er bange :wink:

tisser - det kan vist have flere betydninger :lol:  unger gør det især når de er bange... min james gør det hvis der dufter "godt" (damer) - dvs. territorie, mens andre nok bare ikke ku holde sig :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

liv

Indlæg af liv » 23. feb 2009 20:57

burrus skrev:oftest ja... det er ret sjældent et dyr vil tage sig tid til at vaske sig hvis den er bange :wink:

tisser - det kan vist have flere betydninger :lol:  unger gør det især når de er bange... min james gør det hvis der dufter "godt" (damer) - dvs. territorie, mens andre nok bare ikke ku holde sig :lol:
okay under "unger" gælder det så også en næsten 6 ugers gammel unge?  :lol:  :D hun er ikke helt tam men virker glad nok for at løbe rundt på sengen :? hun skal nok bare lige vende sig til det :D

burrus

Indlæg af burrus » 23. feb 2009 20:59

liv skrev:
burrus skrev:oftest ja... det er ret sjældent et dyr vil tage sig tid til at vaske sig hvis den er bange :wink:

okay under "unger" gælder det så også en næsten 6 ugers gammel unge?  :lol:  :D hun er ikke helt tam men virker glad nok for at løbe rundt på sengen :? hun skal nok bare lige vende sig til det :D
unger er unger - og de er bestemt også unger som 6 ugers i mine øjne  :lol:  først omkring 2-måneders alderen synes jeg ikke de er så "unger"-agtig mere :oops:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

liv

Indlæg af liv » 23. feb 2009 21:12

burrus skrev:
liv skrev:

unger er unger - og de er bestemt også unger som 6 ugers i mine øjne  :lol:  først omkring 2-måneders alderen synes jeg ikke de er så "unger"-agtig mere :oops:
hiih  :lol:  :lol: jeg er enig!! de har stadig lidt unge ansigt over sig! :D nåh men alle unge tisser i starten hun skal bare tæmmes  :lol:  :D

Spot

Indlæg af Spot » 24. feb 2009 20:08

Mange dyr vil man se vaske sig i en stresset sitiation for ligesom at holde tingene under kontrol! Fx hvis mine hamstere har været i bold og ikke kan lide det mere så vasker de sig vildt hurtigt og uomhyggeligt.
Hunde viser ved at vaske sig at de ikke gider deltage.
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 24. feb 2009 20:11

Spot skrev:Mange dyr vil man se vaske sig i en stresset sitiation for ligesom at holde tingene under kontrol! Fx hvis mine hamstere har været i bold og ikke kan lide det mere så vasker de sig vildt hurtigt og uomhyggeligt.
Hunde viser ved at vaske sig at de ikke gider deltage.
sjovt - mine sætter sig altid og hygger sig lidt med at vaske sig grundigt og sidder og klikker og nusser...
men det er nok ikke så let at skrive en "adfærdsbog" over hamsterens reaktioner :lol:
Pia B

Spot

Indlæg af Spot » 24. feb 2009 20:13

mine gør det skam også for hyggens skyld! Men også når de er stressede ;) bare kun hvor de glider hænderne over øjne og ører om og om igen!
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Sofie

Indlæg af Sofie » 27. feb 2009 19:00

Det ka os være en overspringshandling  :)

Låst