okay,så må vi se hvad vi gør,om vi evt køber en nu,så pernille kan blive glad for den inden gumle går væk, eller om vi venter og tager sorgen,og så finder en ny,jeg ved det ikke,pernille bliver frygtelig ked af det,hun snakkr om gumle mange gange om dagen lige nu,og vejer hende hver morgenLykke skrev:jo, det kan i hvert fald tit lade sig gøre. Om ikke andet så i forbindelse med udstillinger og træf, der foregår på skift rundtom i landet.my heaven skrev:tak, plejer det ikke at være muligt med transport rundt i landet,hvis man finder en længere væk?
hvor gammel ?

jeg vil vove at påstå det er yderst sjældent de bliver 3 år!millipigen1 skrev:de bliver ca. 3 år

oftest bliver de mellem 1½ og 2 år... Det svinger en del hvor gamle de bliver, og nogle snakker om at de bliver hurtigere gamle jo flere kuld de får... men om der er noget om snakken - tja måske... :? det er jo aldrig til at sige hvor gamle de var blevet, hvis ikke den pågældende hamster havde fået kuld

men at regne med 3 år er nok liiiige vel optimistisk

jeg har en han nu på 1 og 8 år måneder som er ved at virke rigtig gammel, men jeg har også en hun på 1 år og 9 måneder, som er lige så frisk som hun plejer (lidt mere rolig med alderen, men virker ikke gammel) - og hun har fået de tre kuld hun kunne nå at få inden 1 års alderen...
så det er svært helt præcist at sige hvor gamle de bliver...
men 2 år er en cirka-alder som er god som tommelfingerregel

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
tak for hjælpenburrus skrev:jeg vil vove at påstå det er yderst sjældent de bliver 3 år!millipigen1 skrev:de bliver ca. 3 år![]()
oftest bliver de mellem 1½ og 2 år... Det svinger en del hvor gamle de bliver, og nogle snakker om at de bliver hurtigere gamle jo flere kuld de får... men om der er noget om snakken - tja måske... :? det er jo aldrig til at sige hvor gamle de var blevet, hvis ikke den pågældende hamster havde fået kuld![]()
men at regne med 3 år er nok liiiige vel optimistisk![]()
jeg har en han nu på 1 og 8 år måneder som er ved at virke rigtig gammel, men jeg har også en hun på 1 år og 9 måneder, som er lige så frisk som hun plejer (lidt mere rolig med alderen, men virker ikke gammel) - og hun har fået de tre kuld hun kunne nå at få inden 1 års alderen...
så det er svært helt præcist at sige hvor gamle de bliver...
men 2 år er en cirka-alder som er god som tommelfingerregel

tak,jeg tror faktisk også at det vil hjælpe hende,men må tage mig sammen og snakke med hende om det,og så må vi se om vi kan finde en værdig afløser,den skal godt nok være sødtesse-stribe skrev:Stakkels jer og stakkels Gumle Guf. Du skrev, at du overvejer at få fat i en ny hamster inden Gumle Guf ikke er her mere. Det kan måske være en go ide, at have en at holde om og af, når Gumle ikke er mere. Her tænker jeg på Pernille.
Tænker på jer og krydser fingre.