ska man endelig bruge jord, bør man nok bruge ugødet spagnum... man ska bare huske at de bliver BESKIDTE! :lol: har set kaniner som gik på ugødet spagnum :shock: :lol: det var UDEkaninerLykke skrev:Jeg ved ikke hvordan det er med hamstere og jord, men jeg ville i hvert fald ikke bruge den slags jord/pottemuld hvor der er tilsat ting.
Vi har købt en stor opbevaringskasse i IKEA til to af vores roboer, som de bor i istedet for det bur vi egentlig havde tænkt os de skulle bo i. (De stikker jo af igennem tremmerne, de små bæster...liv skrev:altså i naturen ville en hamstere jo grave huler og tunneller... men det kan de jo ikke rigtig i et burnogen idéer til hvordan man kan gøre det muligt specielt tunneller
:D
ja det ville være dejligt at kunne det men ny har jeg halm allergi.. og når de er på mit værelse vil det ikke være det bedste :lol: :lol: var de udenfor ja det ville være en anden saggrrrunge skrev:Vi har købt en stor opbevaringskasse i IKEA til to af vores roboer, som de bor i istedet for det bur vi egentlig havde tænkt os de skulle bo i. (De stikker jo af igennem tremmerne, de små bæster...liv skrev:altså i naturen ville en hamstere jo grave huler og tunneller... men det kan de jo ikke rigtig i et burnogen idéer til hvordan man kan gøre det muligt specielt tunneller
)
Kassen er 55x42 i bunden og 32 cm høj, så vi har fyldt 10-12 cm blandet halm og spåner i bunden, og det graver de helt vildt og tovligt i, og de laver masser af huler og gange
Du kan se kassen her - det er 50 liters modellen:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50101233
De kan da godt grave i spåner, hvis bare laget er tykt nok?liv skrev:ja det ville være dejligt at kunne det men ny har jeg halm allergi.. og når de er på mit værelse vil det ikke være det bedste :lol: :lol: var de udenfor ja det ville være en anden saggrrrunge skrev:Vi har købt en stor opbevaringskasse i IKEA til to af vores roboer, som de bor i istedet for det bur vi egentlig havde tænkt os de skulle bo i. (De stikker jo af igennem tremmerne, de små bæster...liv skrev:altså i naturen ville en hamstere jo grave huler og tunneller... men det kan de jo ikke rigtig i et burnogen idéer til hvordan man kan gøre det muligt specielt tunneller
)
Kassen er 55x42 i bunden og 32 cm høj, så vi har fyldt 10-12 cm blandet halm og spåner i bunden, og det graver de helt vildt og tovligt i, og de laver masser af huler og gange
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50101233men må da finde en løsning så de kan lave tuneller og såddan det er næsten syndt de ikke kan grave så meget nu hvor de begge elsker det !
Vores kan i hvert fald sagtens grave i spåner - halmen gør det bare nemmere at bygge huler af. Du kan eventuelt give dem en bunke toiletpapir i stedet for halmen, det er vores i hvert fald helt fjollede med.Lykke skrev:De kan da godt grave i spåner, hvis bare laget er tykt nok?liv skrev:ja det ville være dejligt at kunne det men ny har jeg halm allergi.. og når de er på mit værelse vil det ikke være det bedste :lol: :lol: var de udenfor ja det ville være en anden saggrrrunge skrev: Vi har købt en stor opbevaringskasse i IKEA til to af vores roboer, som de bor i istedet for det bur vi egentlig havde tænkt os de skulle bo i. (De stikker jo af igennem tremmerne, de små bæster...)
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50101233men må da finde en løsning så de kan lave tuneller og såddan det er næsten syndt de ikke kan grave så meget nu hvor de begge elsker det !