graver tunneller

Beskrivelse mangler
Låst
liv

graver tunneller

Indlæg af liv » 2. maj 2009 17:38

altså i naturen ville en hamstere jo grave huler og tunneller... men det kan de jo ikke rigtig i et bur :? nogen idéer til hvordan man kan gøre det muligt specielt tunneller :P  :D

FrkHoumann

Indlæg af FrkHoumann » 2. maj 2009 18:57

Hmm ..
Tjae jeg ved ikke i buret ..

Men da jeg var 12-13 år og havde hamstere, da havde jeg en spand med jord/spagnum (altså sådan noget købt jord) og så fik hamsterne ellers lov at grave deri.
De elskede det simpelthen, og forsvandt i jorden i flere timer af gangen :lol:

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er forsvarligt at lade dem gøre dette, men der skete aldrig mine noget og de havde det skønt :D
Tjek min nye hjemmeside:
http://www.mel-bollen.weebly.com

Spot

Indlæg af Spot » 2. maj 2009 18:58

når mine har haft jord har de ikke gravet i det

her kan du se hvordan jeg laver 'huler' til isma http://www.hamsterland.dk/forum/viewtopic.php?t=7707
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 2. maj 2009 19:34

paprør under strøgelsen er også hyggelig synes mine.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 2. maj 2009 20:32

AnetteFrost skrev:paprør under strøgelsen er også hyggelig synes mine.
Mine bruger dem enten ikke, eller så graver de dem op...

Lykke

Indlæg af Lykke » 3. maj 2009 06:58

Man kan give hamsterne en lille kasse/ akvarium inde i buret med strøelse i. Det vil de så grave i (altså dem der gider den slags...).

Man kan også nogle nogle trækasser med plexi-glas i de to af siderne og hul i toppen og et lille hul i bunden, der er beregnet til den slags. De kan købes hos dyrehandlere (min er fra zoozity).

Psyclon

Indlæg af Psyclon » 3. maj 2009 11:01

Jeg har givet mine en "sandkasse" med chinchilla sand. De er ganske glade for både at grave og rulle sig i den : :D

liv

Indlæg af liv » 3. maj 2009 11:02

okay  :D så bare et lille spørgsmål hvis de får noget jord at grave i ... bliver de så ikke møgbeskidte :?:  :lol:  :lol:

for jeg har nemlig to dværghamstere som ikke laver andet end at grave hele dagen næsten :lol: specielt Prima Donna  :lol:  :lol: men sådan var hendes far også :P men spot det ser rigtig godt ud! et må jeg prøve næste gang der skal muges ud :D

Psyclon

Indlæg af Psyclon » 3. maj 2009 11:11

Nej det synes jeg faktisk ikke de bliver. Jeg havde en hamster engang, som ofte rendte frit rundt (det var inden jeg fik kattene), som gravede sig ned i alle potteplanterne og blev der i flere timer. Hun fik beskidte poter, men den langhårede pels rystede hun bare. Pottemulden satte sig ikke i den.

Lykke

Indlæg af Lykke » 3. maj 2009 13:32

Jeg ved ikke hvordan det er med hamstere og jord, men jeg ville i hvert fald ikke bruge den slags jord/pottemuld hvor der er tilsat ting.

burrus

Indlæg af burrus » 3. maj 2009 16:34

Lykke skrev:Jeg ved ikke hvordan det er med hamstere og jord, men jeg ville i hvert fald ikke bruge den slags jord/pottemuld hvor der er tilsat ting.
ska man endelig bruge jord, bør man nok bruge ugødet spagnum... man ska bare huske at de bliver BESKIDTE!  :lol:  har set kaniner som gik på ugødet spagnum  :shock:  :lol:  det var UDEkaniner :lol:  (de sku i hvert fald ikke ind på mit stuegulv med den "underside"  :lol: )

jeg afleverede en robo-unge til en køber som havde fundet et kæmpe akvarie - lagt et kæmpe "netværk" af plastrør (de der dyyyyre nogle man køber) og så ellers lagt spåner over det...
akvariet var 50 cm højt og de 20 af dem var dette netværk af rør!  8-)
det var helt vildt og den lille robo elsker! det!  :D
den er så bare lidt svær at fange en gang i mellem  :lol:  :lol:  :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

grrrunge

Re: graver tunneller

Indlæg af grrrunge » 8. maj 2009 21:53

liv skrev:altså i naturen ville en hamstere jo grave huler og tunneller... men det kan de jo ikke rigtig i et bur :? nogen idéer til hvordan man kan gøre det muligt specielt tunneller :P  :D
Vi har købt en stor opbevaringskasse i IKEA til to af vores roboer, som de bor i istedet for det bur vi egentlig havde tænkt os de skulle bo i. (De stikker jo af igennem tremmerne, de små bæster... :lol:)
Kassen er 55x42 i bunden og 32 cm høj, så vi har fyldt 10-12 cm blandet halm og spåner i bunden, og det graver de helt vildt og tovligt i, og de laver masser af huler og gange :)

Du kan se kassen her - det er 50 liters modellen:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50101233

liv

Indlæg af liv » 9. maj 2009 21:58

grrrunge skrev:
liv skrev:altså i naturen ville en hamstere jo grave huler og tunneller... men det kan de jo ikke rigtig i et bur :? nogen idéer til hvordan man kan gøre det muligt specielt tunneller :P  :D
Vi har købt en stor opbevaringskasse i IKEA til to af vores roboer, som de bor i istedet for det bur vi egentlig havde tænkt os de skulle bo i. (De stikker jo af igennem tremmerne, de små bæster... :lol:)
Kassen er 55x42 i bunden og 32 cm høj, så vi har fyldt 10-12 cm blandet halm og spåner i bunden, og det graver de helt vildt og tovligt i, og de laver masser af huler og gange :)

ja det ville være dejligt at kunne det men ny har jeg halm allergi.. og når de er på mit værelse vil det ikke være det bedste  :lol:  :lol: var de udenfor ja det ville være en anden sag :P men må da finde en løsning så de kan lave tuneller og såddan det er næsten syndt de ikke kan grave så meget nu hvor de begge elsker det !

Lykke

Indlæg af Lykke » 10. maj 2009 07:32

liv skrev:
grrrunge skrev:

ja det ville være dejligt at kunne det men ny har jeg halm allergi.. og når de er på mit værelse vil det ikke være det bedste  :lol:  :lol: var de udenfor ja det ville være en anden sag :P men må da finde en løsning så de kan lave tuneller og såddan det er næsten syndt de ikke kan grave så meget nu hvor de begge elsker det !
De kan da godt grave i spåner, hvis bare laget er tykt nok?

grrrunge

Indlæg af grrrunge » 10. maj 2009 11:44

Lykke skrev:
liv skrev:
grrrunge skrev: Vi har købt en stor opbevaringskasse i IKEA til to af vores roboer, som de bor i istedet for det bur vi egentlig havde tænkt os de skulle bo i. (De stikker jo af igennem tremmerne, de små bæster... :lol:)

De kan da godt grave i spåner, hvis bare laget er tykt nok?
Vores kan i hvert fald sagtens grave i spåner - halmen gør det bare nemmere at bygge huler af. Du kan eventuelt give dem en bunke toiletpapir i stedet for halmen, det er vores i hvert fald helt fjollede med.

Låst