Duer den slags hus til guldhamster?

Beskrivelse mangler
Låst
Majlund

Duer den slags hus til guldhamster?

Indlæg af Majlund » 12. jul 2009 10:29

Duer sådan et firkantet plastichus med trekantet tag (der kan skilles ad) til en guldhamster? - eller er det for småt? :scratch:

sabkoch

Indlæg af sabkoch » 12. jul 2009 10:40

Hvis det er et af de huse, der normalt følger med burene, så syntes jeg det er for småt - også indgangen til huset
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Majlund

Indlæg af Majlund » 12. jul 2009 10:50

sabkoch skrev:Hvis det er et af de huse, der normalt følger med burene, så syntes jeg det er for småt - også indgangen til huset
Tak for svar! :D Det tror jeg det er. . . jeg vil kigge mig om efter et mere egnet så. . .  Kan nogen anbefale et?

contraria

Indlæg af contraria » 12. jul 2009 10:55

dem di kan løfte taget af på  :wink: eller et du selv laver :wink:
de venligste hilsner amanda

Majlund

Indlæg af Majlund » 12. jul 2009 13:15

contraria skrev:dem di kan løfte taget af på  :wink: eller et du selv laver :wink:
Ok. . . jeg kigger efter et hvor taget ikke sidder fast så! :) Tak for svar! :wink:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 12. jul 2009 16:35

Lige en tanke:
Måske skal du vente lidt med at give den lille et hus.
Den vil være tilbøjelig til at gemme sig meget derinde, så du har svært ved at se den og få fat i den. Den vænner sig ikke så hurtigt alt omkring sig, hvis den kan gemme sig hele tiden.  :wink:
Giv den i stedet noget blødt hø, toiletpapir eller køkkenrulle til at putte i, så den kan lave sig en dejlig rede.  :)

Det er naturligvis op til dig, om du vil give den et fint hus, men jeg ville bare lige sige det.  :D  :wink:

Majlund

Indlæg af Majlund » 12. jul 2009 18:28

Mahonia skrev:Lige en tanke:
Måske skal du vente lidt med at give den lille et hus.
Den vil være tilbøjelig til at gemme sig meget derinde, så du har svært ved at se den og få fat i den. Den vænner sig ikke så hurtigt alt omkring sig, hvis den kan gemme sig hele tiden.  :wink:
Giv den i stedet noget blødt hø, toiletpapir eller køkkenrulle til at putte i, så den kan lave sig en dejlig rede.  :)

Det er naturligvis op til dig, om du vil give den et fint hus, men jeg ville bare lige sige det.  :D  :wink:
Tak Mahonia! Så langt havde jeg overhovedet slet ikke tænkt :? . . . jeg vil vente med hus. Mit bur har sådan en "standard platform" i. . . så kan den starte med at have rede derunder. . . eller vil det måske være en fordel hvis jeg fjernede "platformen" her i begyndelsen? :scratch:

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 13. jul 2009 00:27

Majlund skrev: Tak Mahonia! Så langt havde jeg overhovedet slet ikke tænkt :? . . . jeg vil vente med hus. Mit bur har sådan en "standard platform" i. . . så kan den starte med at have rede derunder. . . eller vil det måske være en fordel hvis jeg fjernede "platformen" her i begyndelsen? :scratch:
Det ville jeg gøre. Du kan i stedet evt. give den en træbro, den kan løbe ind under hvis den pludselig bliver skræmt. En toiletrulle kan man også hurtigt gemme sig i og lege med/gnave i.  :wink:
Broen kan let løftes, så du kan få kontakt med den lille.

Det er bare forslag. Du kan jo evt. prøve dig lidt frem.  :)

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 13. jul 2009 11:33

Mahonia skrev:
Majlund skrev: Tak Mahonia! Så langt havde jeg overhovedet slet ikke tænkt :? . . . jeg vil vente med hus. Mit bur har sådan en "standard platform" i. . . så kan den starte med at have rede derunder. . . eller vil det måske være en fordel hvis jeg fjernede "platformen" her i begyndelsen? :scratch:
Det ville jeg gøre. Du kan i stedet evt. give den en træbro, den kan løbe ind under hvis den pludselig bliver skræmt. En toiletrulle kan man også hurtigt gemme sig i og lege med/gnave i.  :wink:
Broen kan let løftes, så du kan få kontakt med den lille.

Det er bare forslag. Du kan jo evt. prøve dig lidt frem.  :)
Mahonia hvad gør man så hvis dyret bare gemmer sig bag løbehjulet?  :lol:  :oops:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 13. jul 2009 13:11

Ja det kan man ikke gøre så meget ved, men hamsteren kan ikke gemme sig helt af vejen, som i et hus, hvor den kan nægte at komme ud.  :wink:
Hjulet kan også nemt flyttes lidt, så man kan komme til hamsen og den kan se sin ejer.

BittéHamstereN

Indlæg af BittéHamstereN » 13. jul 2009 13:30

Mahonia skrev:Ja det kan man ikke gøre så meget ved, men hamsteren kan ikke gemme sig helt af vejen, som i et hus, hvor den kan nægte at komme ud.  :wink:
Hjulet kan også nemt flyttes lidt, så man kan komme til hamsen og den kan se sin ejer.
Ellers skulle måske prøve med et hjul der hænger på buret, så kan den ikke komme bag det og gemme sig  :lol:
Mange hamster hilsner Helene, Malthes Futte og Biil's Silke
Ingen er perfekt, det er min stavning heller ikke
Der er ikke noget det hedder "det kan jeg ikke finde ud af", men "det har jeg ikke lært endnu." Jeg har selv brugt 15 år på at prøve lære flyve, men jeg har endnu ikke lært det..
Ny side: www.bittesworld.skysite.dk

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 13. jul 2009 13:42

Det kunne man, men de hjul er ikke altid de bedste.  :)

Låst