Orange dværghamster???

Beskrivelse mangler
contraria

Indlæg af contraria » 22. jul 2009 13:23

tror ikke at de som sådan har et andet forhold til dem ind os. ders problem er bare at 1 opdrætter ikke var sit ord vær.

som kenneth har skrevet
kwo skrev:
contraria skrev:du er selv inde på mange af grundende til det er ent som det er ent i sverie. ett tkan være at de ikke fik sat ind i tide og andet at og mere åbenlys grund, er at de har godkent mandarinen som værende en hviterhvid farve variant. og da du kun kan fp mandarin ferven ved at blande cambells og hviterhvide, ja så er de altså ent hvor de er :cry:
Næ, mandarin er skam en ny mutation, det er der ingen tvivl om. Det er nemlig et dominant gen, og sådan et (med gul pels) findes ikke i forvejen hos nogen af arterne.
Problemet er bare at det opstod hos en avler, der ikke havde nogen betænkeligheder ved at lave hybrider. Der er derfor meget stor sandsynlighed for at de er opstået i dyr, der ikke var rene, og derfor har både England og USA vedtaget at de må anses som værende hybrider, for at være på den sikre side.
og og detrfor etr det også at anse for hybridert her hjemme[/quote]
de venligste hilsner amanda

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 22. jul 2009 13:46

Majlund skrev:Ok. . .Tak! :D Så må jeg konsultere hamsterpaletten når jeg støder på farver jeg studser over - for at finde ud af om de er hybrider :wink:
De må så have et andet forhold til hybrider i Sverige end i Danmark. . .
ved dværghamstere er der kommet nye regler der siger at dyr der sælges som vinterhvide og campbells men ikke kommer fra en registreret opdrætter må anses for at være hybrider, og sibirisk dværghamster er med 99,99999 procent sikkerhed hybrider også.
desvære kan h2ybriderne ligne de rene arter på en prik.
ved ikke hvor god hamsterpalleten er med hensyn til dværghamsterfarver fordi der ikke er billeder af alle farverne endnu men det må vi jo håbe der kommer.
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

burrus

Indlæg af burrus » 22. jul 2009 14:10

paletten har jo så intet om hybriderne - endnu i hvert fald :wink:  måske det kommer :wink:  

men nej - paletten har desværre ikke alle farver  :(  (de søges stadig!)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 22. jul 2009 14:14

burrus skrev:paletten har jo så intet om hybriderne - endnu i hvert fald :wink:  måske det kommer :wink:  

hvis mine små gad og stå stille så jeg kunne få ordenlige billeder af em hjalp jeg gerne
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 22. jul 2009 14:16

darkangel87 skrev:
burrus skrev:paletten har jo så intet om hybriderne - endnu i hvert fald :wink:  måske det kommer :wink:  

hvis mine små gad og stå stille så jeg kunne få ordenlige billeder af em hjalp jeg gerne
jamen på næste udstilling slæber du bare dem alle med - så ska jeg nok tage billeder af dem :wink:  (ska også have lagt Ike ind :oops:  pinligt jeg ikke har fået det gjort! mere der ska nåes i aften :P )
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 22. jul 2009 14:17

burrus skrev:
darkangel87 skrev:

jamen på næste udstilling slæber du bare dem alle med - så ska jeg nok tage billeder af dem :wink:  (ska også have lagt Ike ind :oops:  pinligt jeg ikke har fået det gjort! mere der ska nåes i aften :P )
skulle gerne have en agouti, en sort og en rødøjet lilac med på udstilling om der kommer andre med kommer an på hvornår udstillingen ligger og hvad der kommer i næste kuld
Billede

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 23. jul 2009 20:59

det kan godt være det er hybrider men ellers
syntes JEG altså de er supernuttet og kan rigtig godt LIDE farven! :D
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Majlund

Indlæg af Majlund » 23. jul 2009 23:27

kathrine8D skrev:det kan godt være det er hybrider men ellers
Jeg kan sgi godt lide når folk siger deres mening! - ligegyldigt om de fornemmer andre er enige eller ej! :thumb: Hatten af for det. . . det er super flot at en pige på din alder har mod og mandshjerte til det! :cheer (Jeg syntes forresten også de ser spændende ud! :wink: ).

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 24. jul 2009 08:51

Majlund skrev:
kathrine8D skrev:det kan godt være det er hybrider men ellers
Jeg kan sgi godt lide når folk siger deres mening! - ligegyldigt om de fornemmer andre er enige eller ej! :thumb: Hatten af for det. . . det er super flot at en pige på din alder har mod og mandshjerte til det! :cheer (Jeg syntes forresten også de ser spændende ud! :wink: ).
mange tak :D
men kunne simpelhen ikke stå for dem!
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Låst