Hvor lang tid bør man. . .

Beskrivelse mangler
Låst
Majlund

Hvor lang tid bør man. . .

Indlæg af Majlund » 30. jul 2009 15:05

Bruge med sin hamster dagligt?! Guldhams såvel som  dværghams? :scratch: jeg har spekuleret på det et stykke tid. . . er der nogen gylden regl for det? altså er det nok kun at have den ude en gang om dagen eksempelvis? - og hvor længe?! :scratch:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 30. jul 2009 15:06

en hamster har ikke behov for at blive håndteret hver dag, os der har mere end en har ikke hver eneste hamster oppe hver dag der bliver bare kigget om hamsteren er i live og så bliver den fodret og får vand. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Lykke

Indlæg af Lykke » 30. jul 2009 15:40

men jo mere du har den oppe, jo mere tam bliver den selvfølgelig...

og nogle hamstere "glemmer" også lidt at de er tamme, hvis man ikke har dem oppe jævnligt.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 30. jul 2009 15:43

Når guldhamstere først er tæmmet forbliver de tamme resten af livet, og 5 min dagligt er nok til at tæmme en guldhamster, når hamsteren skal tæmmes er det jo selvfølgelig vigtigt at have den oppe så ofte som muligt. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

Lykke

Indlæg af Lykke » 30. jul 2009 15:47

Benjamin skrev:Når guldhamstere først er tæmmet forbliver de tamme resten af livet, og 5 min dagligt er nok til at tæmme en guldhamster, når hamsteren skal tæmmes er det jo selvfølgelig vigtigt at have den oppe så ofte som muligt. :D
Jeg oplevede faktisk at nogle af mine guldhamstere, der ikke blev håndteret mens de var syge, blev mere sky end de var før - de blev selvfølgelig ikke "u-tamme", men de var ikke helt så interesserede i at kravle op på min hånd og gemte sig mere.

Og vi har da også tidligere snakket om at nogle hamstere bliver "fornærmede", når man har været på ferie og lige skal gøres "gode" igen  :wink:

Spot

Indlæg af Spot » 30. jul 2009 16:40

Mine får grønt, mad og vand og bliver sat i løbegård i ca 10 minutter..
Bruger ikke så meget tid på dem for de har jo ikke nogen særlig lyst til at sidde stille og blive nusset så de er mere 'kigge på'..
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 30. jul 2009 17:23

Lykke skrev:
Benjamin skrev:Når guldhamstere først er tæmmet forbliver de tamme resten af livet, og 5 min dagligt er nok til at tæmme en guldhamster, når hamsteren skal tæmmes er det jo selvfølgelig vigtigt at have den oppe så ofte som muligt. :D
Jeg oplevede faktisk at nogle af mine guldhamstere, der ikke blev håndteret mens de var syge, blev mere sky end de var før - de blev selvfølgelig ikke "u-tamme", men de var ikke helt så interesserede i at kravle op på min hånd og gemte sig mere.

Og vi har da også tidligere snakket om at nogle hamstere bliver "fornærmede", når man har været på ferie og lige skal gøres "gode" igen  :wink:
Nej men når hamsteren er syg er det jo måske også begrænset hvor meget den gider at blive pillet ved. :)

Lykke

Indlæg af Lykke » 30. jul 2009 17:27

Benjamin skrev:
Lykke skrev:

Nej men når hamsteren er syg er det jo måske også begrænset hvor meget den gider at blive pillet ved. :)
Nej, for de var ikke syge på den måde. Men det er jo så en helt anden snak. Jeg ville bare supplere det du skrev om håndtering med lidt om tamhed  :)

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 30. jul 2009 17:47

må erklære mig enig med benjamin om at jeg synes når guldhamstere forbliver tamme når de først er gjort tamme mens dværgene mere skal holdes tamme, det skal mine campbells ihvertfald
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Majlund

Indlæg af Majlund » 30. jul 2009 18:19

Tak for svar alle sammen! :flowers: Jeg spørger fordi planen her er at vores yngste søn (9 1/2 år) får dværghamsteren! :) Så får han så også ansvaret. . . (altså under forældreopsyn :wink: ). Det bliver det første dyr hvor jeg forventer han selv passer det! Men jeg tror ikke det bliver et problem. . . og når der ikke sker noget ved han ikke har den ude hver dag, tror jeg der er gode muligheder for succes! :wink: (men bliver nok liiiidt svært for moren at holde sig i baggrunden :oops: . . . men måske jeg får lov at låne??? :P).

Låst