Jeg oplevede faktisk at nogle af mine guldhamstere, der ikke blev håndteret mens de var syge, blev mere sky end de var før - de blev selvfølgelig ikke "u-tamme", men de var ikke helt så interesserede i at kravle op på min hånd og gemte sig mere.Benjamin skrev:Når guldhamstere først er tæmmet forbliver de tamme resten af livet, og 5 min dagligt er nok til at tæmme en guldhamster, når hamsteren skal tæmmes er det jo selvfølgelig vigtigt at have den oppe så ofte som muligt.
Nej men når hamsteren er syg er det jo måske også begrænset hvor meget den gider at blive pillet ved.Lykke skrev:Jeg oplevede faktisk at nogle af mine guldhamstere, der ikke blev håndteret mens de var syge, blev mere sky end de var før - de blev selvfølgelig ikke "u-tamme", men de var ikke helt så interesserede i at kravle op på min hånd og gemte sig mere.Benjamin skrev:Når guldhamstere først er tæmmet forbliver de tamme resten af livet, og 5 min dagligt er nok til at tæmme en guldhamster, når hamsteren skal tæmmes er det jo selvfølgelig vigtigt at have den oppe så ofte som muligt.
Og vi har da også tidligere snakket om at nogle hamstere bliver "fornærmede", når man har været på ferie og lige skal gøres "gode" igen
Nej, for de var ikke syge på den måde. Men det er jo så en helt anden snak. Jeg ville bare supplere det du skrev om håndtering med lidt om tamhed :)Benjamin skrev:Nej men når hamsteren er syg er det jo måske også begrænset hvor meget den gider at blive pillet ved.Lykke skrev:Jeg oplevede faktisk at nogle af mine guldhamstere, der ikke blev håndteret mens de var syge, blev mere sky end de var før - de blev selvfølgelig ikke "u-tamme", men de var ikke helt så interesserede i at kravle op på min hånd og gemte sig mere.Benjamin skrev:Når guldhamstere først er tæmmet forbliver de tamme resten af livet, og 5 min dagligt er nok til at tæmme en guldhamster, når hamsteren skal tæmmes er det jo selvfølgelig vigtigt at have den oppe så ofte som muligt.
Og vi har da også tidligere snakket om at nogle hamstere bliver "fornærmede", når man har været på ferie og lige skal gøres "gode" igen