Ja. . . jeg vil lige forsøge om jeg kan få taget lidt billeder af hende i aften. . . jeg smelter helt når hun sidder på sin mursten og ligner en der bare er KLAR!BittéHamstereN skrev:Ved ikke hvad det betydermen hvor lyder det bare søøøødt :hearts2 :pinklove: :pinklove2: :hearts2
(kan der komme billeder?)
Måske er hun allerede miljøskadet!Jeanne skrev:Jeg synes, det lyder som små glædeshop - præcis som marsvin også gør :D Jeg har dog aldrig oplevet mine hamstere gøre det.
du kan måske prøve at filme det? tror det ville hjælpe en hel delMajlund skrev:Måske er hun allerede miljøskadet!Jeanne skrev:Jeg synes, det lyder som små glædeshop - præcis som marsvin også gør :D Jeg har dog aldrig oplevet mine hamstere gøre det.:lol: Det er da underligt hvis det kun er min der gør det. . .
. . . slet ikke andre der har oplevet det? . . . . Det går enormt hurtigt, det ligner en slags spjæt og hun gør det kun en enkelt gang (altså ikke i rap som mutter gerne gør).
jeg tror hamstere vænner sig til lyde og lugte. Mine reagerede også på min stemme, og den der boede hos min kæreste reagerede på lyden af posen, hvor de tørrede bananer lå... for han plejede at give den en hver aften...Majlund skrev:Her skrider "tæmningen" fint fremad!Abrikos er nået dertil, hvor hun tager imod alt jeg giver hende (og propper det direkte ind i sine kindposer). Det virker lidt som om hun har vænnet sig til at jeg tager hende ud. . . for når jeg kommer om aftenen, styrter hun hen og sætter sig på sin sten, virrer i luften og virker næsten som om hun havde ventet på mig. Når jeg så tager hende ud, laver hun nærmest små hop/spjæt ind imellem når hun løber rundt. . . det virker som om det især udløses når jeg taler med hende med min "nårh hvor er du sød" - stemme!
Det er ikke fordi hun bliver forskrækket. . . hun laver simpelthen hoppene/spjættene når vi rigtigt hygger. Hvad betyder de hop/spjæt? Dem anede jeg ikke hamstere lavede???? og er hamstere vanedyr? Jeg mener. . . kan en hamster virkelig fornemme hvem der kommer? og huske at det er omkring det tidspunkt de plejer at komme ud? Hun er forresten begyndt at kravle op/rundt på mig uopfordret. . . og har jeg hånden/armen nede i buret ved hende, kommer hun og stiller sig op ad min arm. . . men hun kravler ikke op på min hånd. . . skal jeg bare væbne mig med tålmodighed. . .og så vil hun af sig selv finde ud af at kravle op på hånden?
Jeg hælder også mere og mere til tanken om at de vænner sig til det. Jeg kan efterhånden tydeligt se, at hun forbinder raslen med den beholder hendes youghurtdrops er i med mad!Lykke skrev: jeg tror hamstere vænner sig til lyde og lugte. Mine reagerede også på min stemme, og den der boede hos min kæreste reagerede på lyden af posen, hvor de tørrede bananer lå... for han plejede at give den en hver aften...
Og vi plejer jo netop at sige, at man kan få hamstere til at vågne om eftermiddagen, hvis man tager den op hver eftermiddag. Så der kan også være noget med tidsfornemmelsen.
Det er svært at sige om hun vil begynde at kravle op ad din hånd af sig selv, men jeg kan ikke se hvorfor hun ikke skulle gøre det på et tidspunkt.
Ok. . . så er hun jo helt normal. . . det regnede jeg nu også med hun var!Mahonia skrev:Det lyder sjovt med de hop. Jeg har heller aldrig set det hos hamstere. Hun er nok en lille krudtugle. :lol: Jeg er sikker på, hun kender din stemme og reagerer på den. Den betyder jo, at nu sker der noget spændende. :D
Nogle af mine hamstere vil heller ikke op i hånden, men hellere kravle op ad armen.