ja ville gerne lige høre hvad man kunne bruge som strøelse
udover det der savsmulds halløj..? såå hvad bruger i..?
og hvad anbefales..?

så vil jeg da overveje detSpot skrev:Ved ikke om det egentlig ikke bare er to ord for det samme :oops: haha..
Jeg bruger biobase. Det er en form for mellemting mellem spåner og træflis så der er ingen støv, det suger fantastisk, ligner skovbund og er bare rigtig lækkertSynes dog det lugter lidt af stald (ret voldsomt at træde ind i rummet)
Jeps Pia bruger det også - og hun køber det af os.Spot skrev:Spørg evt Pia (burrus) som også bruger/brugte det
biobase / hemp er er lavet af hampplantenSpot skrev:Ved ikke om det egentlig ikke bare er to ord for det samme :oops: haha..
Jeg bruger biobase. Det er en form for mellemting mellem spåner og træflis så der er ingen støv, det suger fantastisk, ligner skovbund og er bare rigtig lækkertSynes dog det lugter lidt af stald (ret voldsomt at træde ind i rummet)
mange tak....LUX - part 2 skrev:Jeps Pia bruger det også - og hun køber det af os.Spot skrev:Spørg evt Pia (burrus) som også bruger/brugte det
Vi bruger det også selv.
Det er super godtVi bruger det både til Hammi og til rotterne (og halv/halv spåner/BioBase til marsvinene).
kathrine8D - vi bor i Aalborg og har os en lille shop hvor vi blandt andet forhandler BioBase og Hemparade.
Normalt sælger det i 14kg's sække og det er lidt meget hvis man bare har en hams.
Men vi har også mindre pakker hvis det er.
Du får lige et link til shoppen så kan du selv kigge.
I venstre side er der en menu - der kan du se under strøelse.
www.lux-shoppen.dk
dejligt med nogen der kan give lidt informationburrus skrev:biobase / hemp er er lavet af hampplantenSpot skrev:Ved ikke om det egentlig ikke bare er to ord for det samme :oops: haha..
Det laves ikke af bladene, men af "stammen"... Der er to lag - den hårde ydre skal og det mere bløde indvendige
![]()
så vidt jeg husker er det det inderste man snitter i stykker og bruger![]()
biobase er så tilsat eucalypso-olie, som bidrager til at nedbryde bakterier samt holde "lugten" nede![]()
hemparade/hemp er så uden eucalypso-duften, hvis man ikke bryder sig om detDet holder ikke helt så længe (synes jeg), men det er stadig billigere i længden end alm spåner, da det ikke lugter nær så hurtigt som alm spåner!
Det længste jeg har haft en hamster til at gå på biobase inden burskifte var 14 uger![]()
men det var så også min gamle James, som var über-renlig! han brugte sit toilet meget flittigt og så ku jeg nøjes med at skifte det hver-hver anden dag![]()
efter 14 uger skiftede jeg det ud, fordi jeg synes det måske snart burde blive støvetdet duftede stadig lige så fint som før, men jeg synes ikke han ku der længere... det var ikke beskidt - men jeg blev vist bare lidt "sippet" :lol:
på alm spåner skal jeg skifte ½-delen af buret hver uge! :? og så blir det altså dyrt at have flere hamstere! :shock: