Ja.. jeg har lige været i Kroatien i 18 dage.
Mine hamster har det skønt!
MEEEN! Mit ene hamster, som plejede at være helt håndtam, er begyndt nogen gange at markere når man holder ham i hånden. Men det er kun ude på fingerspidserne, hvis han foreksempel kravler på min arm ( som han elsker ) bider han ikke??
Nogen der kan hjælpe?
Øv bøv!
Fingerspidser er altid meget interessante for en hamster, synes jeg. Han vil højst sansynligt blive helt tryg ved dig igen. Giv ham lidt tid og se, om ikke det bliver bedre. Bare gør som du plejer, med at tage ham op og nusse, snakke mm. :) Glem ikke at give ham godbidder. 

Senest rettet af Mahonia 2. aug 2009 11:37, rettet i alt 1 gang.
Træls!
Mit hamster vågnede lige her til morgen og jeg ville tage ham op. Han kravlede op i min hånd som normalt.
Han slikker/snuser mere end normalt på min hånd. Og så lige pludselig HAPS. Han holdt fast, også da jeg prøvede at sætte ham på sengen.
Nå men så endelig gav han slip. Så ville jeg lige putte ham over i buret, for han ska' jo sove! Og så HAPS igen men dog ikke så hårdt.
Er det fordi han er "morgensur"? eller er det fordi han snyntes "jeg er guf" eller hvad?
Mit hamster vågnede lige her til morgen og jeg ville tage ham op. Han kravlede op i min hånd som normalt.
Han slikker/snuser mere end normalt på min hånd. Og så lige pludselig HAPS. Han holdt fast, også da jeg prøvede at sætte ham på sengen.
Nå men så endelig gav han slip. Så ville jeg lige putte ham over i buret, for han ska' jo sove! Og så HAPS igen men dog ikke så hårdt.
Er det fordi han er "morgensur"? eller er det fordi han snyntes "jeg er guf" eller hvad?
hvis du lige har haft fat i noget som helst mad uanset om du sys der er efterladt lugt eller ej.. kan det sagtens være han har kunnet lugte maden mere end din lugt..
min GiZmo bed mig en enkelt gang, hvorfor? :roll: fordi jeg havde rørt ved ost og glemt det 2 timer senere da jeg lige ville nusse lidt med ham.. hans yndlingssnak var et lille stykke ost...
ellers har du måske rørt ved noget der var ømt på ham... eller også har han bare været morgensur..
min GiZmo bed mig en enkelt gang, hvorfor? :roll: fordi jeg havde rørt ved ost og glemt det 2 timer senere da jeg lige ville nusse lidt med ham.. hans yndlingssnak var et lille stykke ost...

ellers har du måske rørt ved noget der var ømt på ham... eller også har han bare været morgensur..

Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
Han vågnede lige så jeg skyndte mig ud og vaske finger med sæbe og det hele! MEN han bider stadig i fingerspidserne, og det gør ondt, men det bløder ikke.Wampi skrev:hvis du lige har haft fat i noget som helst mad uanset om du sys der er efterladt lugt eller ej.. kan det sagtens være han har kunnet lugte maden mere end din lugt..
min GiZmo bed mig en enkelt gang, hvorfor? :roll: fordi jeg havde rørt ved ost og glemt det 2 timer senere da jeg lige ville nusse lidt med ham.. hans yndlingssnak var et lille stykke ost...![]()
hehe.. hvad sæbe er det? duftsæbe?
så er det lige vidt.. og ellers kan det også være han er en af dem der markerer at du er trådt ind på hans territorium.. specielt fordi han ikke bider hul...
er det en guldhamster eller dværghamster? der er jo trods alt forskel på hvor hårdt de bider.. men dværghamstere kan sagtens bide hul.. så hvis han var ondskabsfuld og ville skade dig ville du bestemt ikke være i tvivl.. :roll:
tror mest af alt at det handler om at han ikke er helt tryg ved at du er ved hans territorium endnu.. tålmodighed er det bedste våben mod sådanne ting.. stille og rolig snakken med et stykke guf som man ligger i buret og så ellers tage det en dag ad gangen..

er det en guldhamster eller dværghamster? der er jo trods alt forskel på hvor hårdt de bider.. men dværghamstere kan sagtens bide hul.. så hvis han var ondskabsfuld og ville skade dig ville du bestemt ikke være i tvivl.. :roll:

tror mest af alt at det handler om at han ikke er helt tryg ved at du er ved hans territorium endnu.. tålmodighed er det bedste våben mod sådanne ting.. stille og rolig snakken med et stykke guf som man ligger i buret og så ellers tage det en dag ad gangen..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
Det bedste du kan gøre lige nu er nok at lade om være dagen idag.. Imorgen synes jeg så du skal prøve at vente til det bliver aften og du kan han er frisk og vågen. Det sker jo at de lige vågner en kort stund om morgenen for at tisse, eller hamstre lidt mad i kinderne, og der vil de som regelt helst ikke forstyrres 

~ Mvh. Mette og Clean