minimus skrev:Hej
I dag har jeg sat Brandy og Lopus sammen naturligvis i hans bur
Han bliver ved med at snuse hende bag i og de har stillet sig på bagbene og skubbede til hinanden, men de har ikke pivet/ skreget på noget tidspunkt. de ligger tæt op ad hinanden for så to sek efter fare de begge rundt i buret

har tænkt mig at holde øje med dem i et par timer for at se om de begynder at slås. Mit spørgsmål er skal jeg splitte dem ad når de bokser til hinanden eller først hvis de begynder at skrige/pive :?
I får lige et billede hvor de ligger sammen, syntes selv de er søde

Er det robo'er`?
Han snuser hende bagi, fordi hun lugter godt! Hvis han prøver at kravle op på hende, er det fordi hun er i brunst.
Dværghamstere løber tit bare rundt uden at der er nogen grund. Jeg har ikke oplevet at de sådan jager hinanden, hvis det er det, du er bange for.
Du skal bestemt holde øje det første stykke tid - og måske også sove i samme rum som hamsterne befinder sig i.
Jeg har ikke haft robo'er, så jeg kan ikke sige hvordan de specifikt opfører sig. Jeg har ikke oplevet dværghamstere der stod på bagbenene og boksede, kun at de trillede rundt og evt. gav lyd/ skrig og at den ene decideret er gået hen og har "prikket" til den anden. Og i sidstnævnte tilfælde skal de i hvert fald skilles.