Har brug for jeres råd her

Beskrivelse mangler
Låst
minimus

Har brug for jeres råd her

Indlæg af minimus » 23. aug 2009 08:57

Hej,
Som der står oven over har jeg hvirkelig brug for jeres råd.

Jeg har jo sat mine robor sammen Miss Beaily og Gubbi dem er der ikke problemmer med :D

Men det er der med Brandy og lopus. Den ene dag kan de ikke gå et skridt uden den anden skal med og de nusser og putter og virker meget glade for hinanden. To dage efter så skriger Brandy og og stakels Lopus løber rundt selv om han ikke har være tæt på hende. Andre gange er det Lopus der skriger op over for Brandy, har endnu ikke set dem slås.

Ved ikke om jeg skal skille dem ad eller forsat lade dem gå sammen, for har prøvet at tage den ene i kravlegården hvor den anden stadig var i bur, så løber de bare forvirret rundt :?

Så har brug for jeres råd her. Håber i kan hjælpe mig.

burrus

Indlæg af burrus » 23. aug 2009 09:21

har de to af alt? altså to hjul, minimum to huse osv?

det kunne godt lyde som om de har brug for at kunne gøre og være "hvert sit"  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

minimus

Indlæg af minimus » 23. aug 2009 09:25

burrus skrev:har de to af alt? altså to hjul, minimum to huse osv?

det kunne godt lyde som om de har brug for at kunne gøre og være "hvert sit"  :wink:
Nej de har kun et hjul :(  men sætter et mere ind til dem. hvad med mad skål skal der også være to fa dem.

burrus

Indlæg af burrus » 23. aug 2009 09:38

jeg ville prøve :wink:  mine to små ny sammensatte par havde i starten kun et sandbad og en madskål, men måtte give dem to af alt for at de kunne enes...
da de fik to af alt, så sov de sammen og spiste sammen osv. - de skla bare have muligheden for at "gøre hvert sit" hvis de vil - ellers kan de godt blive lidt hysteriske...

det er nok lidt en "gylden regel" når man holder par :  2 hamstere = 2 af alt   :wink:  

det har jeg i hvert fald størst succes med...

at det så endte med at et af mine robopar har et Wodent wheel på 20 cm, det er så hvad det er :lol:  ska lige have nogle flere små hjul :lol:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

minimus

Indlæg af minimus » 23. aug 2009 09:44

burrus skrev:jeg ville prøve :wink:  mine to små ny sammensatte par havde i starten kun et sandbad og en madskål, men måtte give dem to af alt for at de kunne enes...
da de fik to af alt, så sov de sammen og spiste sammen osv. - de skla bare have muligheden for at "gøre hvert sit" hvis de vil - ellers kan de godt blive lidt hysteriske...

det er nok lidt en "gylden regel" når man holder par :  2 hamstere = 2 af alt   :wink:  

det har jeg i hvert fald størst succes med...

at det så endte med at et af mine robopar har et Wodent wheel på 20 cm, det er så hvad det er :lol:  ska lige have nogle flere små hjul :lol:
jeg prøver at lave om på deres bolig  :wink:

minimus

Indlæg af minimus » 24. aug 2009 13:21

I nat og her til morgen har jeg måtte skille begge par ad :(

Miss Bailey og Gubbi begyndte at slås, de har ellers været så glade for hinanden hele tiden :(  og Brandy og Lopus skriger ad hinanden flere gange men har stadig ikke set dem slås, og det hjalp ikke.

hvordan skal jeg så gøre hvis jeg på et tidspunkt godt vil ha unger, skal jeg så bare sætte dem sammen i kravlegården hverdag til de har parret sig eller hvordan gør i, skal lige siges det er robor vi har :wink:

Lykke

Indlæg af Lykke » 24. aug 2009 15:52

De kan også finde på at begynde at slås netop fordi hunnen er drægtig og ikke vil have hannen til at hjælpe. Sådan var det i hvert fald med mine Campbells.

minimus

Indlæg af minimus » 24. aug 2009 19:48

Lykke skrev:De kan også finde på at begynde at slås netop fordi hunnen er drægtig og ikke vil have hannen til at hjælpe. Sådan var det i hvert fald med mine Campbells.
Hvis det er tilfældet så glæder vi os  :D  vi får at se om ca 30 dage

Nu får begge par en pause fra hinanden :wink:

Låst