Nervøs for ham.

Beskrivelse mangler
Låst
AnetteDamgaard

Nervøs for ham.

Indlæg af AnetteDamgaard » 9. okt 2009 20:57

Jeg tror min Guldhamster keder sig i hans bur, herunder står en liste med de ting han har i buret.

- kalksten til at gnave i.
- Hjul
- Hus
- pap tunnel, lang.
- Bøgetræs stamme (lille)

Men alligevel suser han rundt i buret og virker rastløs og utålmodig, han gnaver meget i trammerne selvom han ved han har kalkstenen til tænderne. Jeg er bange for der ikke er nok underholdning for ham, jeg overvejer at skaffe større bur... men kan jeg desværre ikke. Nogen der har noget jeg kan lave med ham om aftenen når han er meget aktiv?
Alle dyr er guds skabninger! ;) Hilsen Buddy, Puch, Sugar, Diablo & Gizmo <3

asn

Indlæg af asn » 9. okt 2009 21:36

Jeg er nok den nyeste herinde med mindst hamstererfaring, men min Viggo elsker at komme ud af sit bur. Jeg tør godt lade Viggo løbe frit for han lader sig gerne fange igen. Men du kan også lave en løbegård eller jeg har hørt nogen har "en sandkasse" til deres hamster.
Hilsen Annemette
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 9. okt 2009 21:39

du kan jo evt. tage ham med ud på sengen og lade ham lege der en halv times tid...
mine har altid været glade for at gemme sig i dynen og løber ind og ud  :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Meddie

Indlæg af Meddie » 9. okt 2009 22:12

Du kan udhule en kokosnød, eller hænge en godbidsstang op.
Ved ikke hvordan du fodrer, men det er helt sikkert også en god måde at aktivere hamsteren på, ved at sprede foderet rundt i buret ;)

Og som de andre siger, så tag din hamster lidt ud af buret, og byg evt. en sikker løbegård ;)
Senest rettet af Meddie 10. okt 2009 07:14, rettet i alt 1 gang.
~ Mvh. Mette og Clean

Wampi

Indlæg af Wampi » 9. okt 2009 22:41

tremmebidning er ikke altid tegn på kedsomhed...

Min dejlige guldlok har det med at gnave tremmer, ligemeget hvor mange andre ting der er at bide/gnave i.. eller løbe igennem, kravle på, osv..

Har et dunabur til hende, i marsvinsstørrelsen... med et tremmeburstop ovenpå hvor der er masser af aktiviteter.. ligesom der er masser af ting at lave nedenunder for hende..

alligevel gnaver hun tremmer mindst 1 time dagligt.. tror bare hun har et stort gnavebehov..

men når du nu nævner der er tremmer så alt hvad du kan finde af ting der kan hænge i dem hæng det op.. gør det spændende for hamsteren at opdage de nye ting og hvad de kan bruges til..

jeg har når buret skiftes så kommer der omrokering i den øverste del hvor der sættes gamle papæsker ind eller som nu et plastikhus der ligger på siden er hægtet fast med noget ståltråd så det ikke rykker sig.. det synes hun er mægtigt fint at kravle op og ind og ud af..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 10. okt 2009 14:51

Jeg giver Wampi ret. jeg har haft en enkelt hamster, der bare ikke kunne trives i tremmebur - men i et akvarie faldt han helt til ro  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

Låst