Hjælp til indretning?

Beskrivelse mangler
Låst
AnetteDamgaard

Hjælp til indretning?

Indlæg af AnetteDamgaard » 18. mar 2010 20:42

Jeg har en guldhamster og en dværghamster, men jeg vil gerne kunne gøre deres bure bedre.
Ved min guldhamster har han -
Et metal hjul, Tunnel, Hus, saltsten, madskål, drikkedunk, ekstra etage hvor hus og madskålen står, sammen med en glas skål til grønt og salat, æbler m.m. Men hvad kan jeg mere give ham?

Ved min dværghamster har hun -
Gulrodshus, drikkedunk, plastikhjul, bold, madskål, træstub til at slibe tænder, hun kan godt lide at sidde på den og en tunnel, men hvad kan jeg give hende?
Alle dyr er guds skabninger! ;) Hilsen Buddy, Puch, Sugar, Diablo & Gizmo <3

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 18. mar 2010 21:22

En træhængebro måske?
:)
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

burrus

Re: Hjælp til indretning?

Indlæg af burrus » 19. mar 2010 06:01

AnetteDamgaard skrev: Et metal hjul, Tunnel, Hus, saltsten, madskål, drikkedunk, ekstra etage hvor hus og madskålen står, sammen med en glas skål til grønt og salat, æbler m.m. Men hvad kan jeg mere give ham?
Først ville jeg pille saltstenen ud - den er totalt unødvendigt og kan i sidste ende være en belastning for hamsterens nyre og  blære.
Metalhjulet ville jeg skifte til et andet med fast bund :wink:
Evt. også en træklods til ham, hvis han gider bruge den :wink:
AnetteDamgaard skrev: Ved min dværghamster har hun -
Gulrodshus, drikkedunk, plastikhjul, bold, madskål, træstub til at slibe tænder, hun kan godt lide at sidde på den og en tunnel, men hvad kan jeg give hende?
Der er mange muligheder for at gøre et bur spændende.
Broer, hængebroer, huler, rør osv.
Man får oftest flest idéer når man lurer andre folks bure og sidder inde på div. hjemmesider der sælger tilbehør :wink:  
der er rigtig mange som har postet billeder af deres bure i vores bilede-kategori :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Meddie

Indlæg af Meddie » 19. mar 2010 06:47

Jeg ville give ham et sandbad :D Mine elsker det og tror ikke de ville kunne undvære ;)
Du kan give ham en udhulet kokos skald - det er også et hit her og især hvis man skærer en lille indgang i den, så kan den fint bruges til hule.
En anden hurtig løsning er at gå huset igennem for tommer æsker og derefter kan du klippe/skære indgange i dem, så det også bliver til huler :)

Der er mange muligheder ;)
~ Mvh. Mette og Clean

AnetteDamgaard

Indlæg af AnetteDamgaard » 19. mar 2010 11:05

Der er pap omkring metalhjulet så hans ikke brækker sine ben eller kommer tilskade :) Og mange tak for de gode råd :) jeg vil gå på jagt xD
Alle dyr er guds skabninger! ;) Hilsen Buddy, Puch, Sugar, Diablo & Gizmo <3

Låst