Wodent Wheel der rykker sig i buret.

Beskrivelse mangler
Låst
Riqo

Wodent Wheel der rykker sig i buret.

Indlæg af Riqo » 22. apr 2010 19:50

Jeg har et Woodent Wheel til min guldhamster, og når hun løber i den så rykket hjulet sig til venstre og ender med at støde ind i siden af buret, og så larmer det bare utrolig meget når hun løber rundt og jeg bliver nød til at rejse mig op, for at rykke det tilbage. :?

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at få det til at blive stående et sted når hun løber. Jeg har et terrarie og som strøelse bruger jeg mini hemp.

Så har i nogle forslag?

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 22. apr 2010 19:58

Har både samme hjul og bruger biobase som svare til minihemp og jeg har aldrig oplevet det, men jeg har selvfølgelig kun dværge...
Jeg går ud fra du lige ''graver'' hjulets fod lidt ned?
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

Riqo

Indlæg af Riqo » 22. apr 2010 20:16

Ja det gør, men det hjælper ikke rigtigt.

LUX

Indlæg af LUX » 22. apr 2010 20:16

hm.. man kunne skrue stative fast på en træplade der var længere end selve hjulet.. på den måde ville det stå bedre fast, og hvis det rykkede sig, ville træpladen ramme siden inden selve hjulet..
der er nogle inspirations idér her:
http://www.transoniq.com/tidbits.html

Lykke

Indlæg af Lykke » 22. apr 2010 20:39

jeg lægger nogle gange et rør bag ved hjulet, så foden ikke kan rykke sig den vej. Ellers ville jeg eksperimentere med mere eller mindre strøelse der hvor hjulet står.

Der er også nogle som sætter foden fast i toppen af buret.

Låst