Jeg er jo blevet ejer af rescuehamsen Cæsar. . . der her er kommet til at hedde Bamse istedet.
I starten syntes jeg det gik fremad med han lærte mig at kende og ikke var så slem til at bide. . . men nu syntes jeg det går den absolut stik modsatte vej
Man skal virkelig, virkelig være heldig for at ramme et af de tidspunkter hvor han er den fredelige Bamse man ligefrem kan have oppe. Der har ikke været sådan et øjeblik i dagevis nu

. Han tager stadig fint imod godbidder og bider ikke i fingrene så længe han tager imod godbidderne. . . men fjerner jeg ikke nallerne STRAKS bagefter. . . siger det haps og så bider han sig fast. Heldigvis er jeg ikke specielt pylret og vist svær at bide igennem. . . men det har da været så jeg blødte en af gangene - ellers gør det bare ondt - men dog så man kan leve med det, hvis man lige bider tænderne sammen. Jeg er IKKE i tvivl om at han ikke bare napper. . . der er virkelig aggression bag

.
Alene i fred og ro i buret kan der også pludselig gå lidt "dræberhams" i ham. . . så drøner han op på minidunaplatformen og - som en anden arrig lille hund - bider han sig FAST i sin seng og rusker den. Han ligner virkelig en der forsøger at ondulere den

. Er han i det hjørne får hans foderklokke samme tur. Det er faktisk som om noget slår klik for ham i de situationer. . . man kan ligesom se det på ham.
Har nogen herinde gode råd til hvordan man vænner ham af med det? Eller er det bare at acceptere, at denne dværghamster simpelthen foretrækker så lidt håndtering som overhovedet muligt? og så bare lade ham være i fred i buret

Jeg vil jo syntes det er en skam. . . hele ideen med at få ham var jo ikke bare "opbevaring".
Jeg spekulerer på om Bamse simpelthen foretrækker Sofie - der jo ikke havde de problemer med ham. . . og så er det jo næsten synd for ham at han fik mig istedet

. . . men ja. . havde han været som han er her nu hos Sofie. . er jeg ret sikker på hun ikke havde anset ham for egnet til at komme videre.
Der må derfor være et eller andet jeg gør forkert, siden Bamse ikke trives på samme måde som hos Sofie

men hvad??? Jeg er da helt ked af at det ikke virker til den lille tykke hams trives. . . efterhånden er jeg helt i tvivl om, hvorvidt det at han står på bagbenene og hopper op og ned trykket mod "glasset" når han kan mærke jeg er der, betyder han er ivrig efter en godbid. . . eller bare helt oppe at ringe ved tanken om der måske kommer et par fingre ned til ham
Gode råd modtages!

For jeg er helt på herrens mark her

. . . Den anden dag ville jeg lige rette på hans løbehjul. . . og bare det gjorde han fløj ned og bed sig fast i min hånd