Gode råd modtages. . .

Beskrivelse mangler
Låst
Majlund

Gode råd modtages. . .

Indlæg af Majlund » 14. maj 2010 00:41

Jeg er jo blevet ejer af rescuehamsen Cæsar. . . der her er kommet til at hedde Bamse istedet.
I starten syntes jeg det gik fremad med han lærte mig at kende og ikke var så slem til at bide. . . men nu syntes jeg det går den absolut stik modsatte vej :scratch:

Man skal virkelig, virkelig være heldig for at ramme et af de tidspunkter hvor han er den fredelige Bamse man ligefrem kan have oppe. Der har ikke været sådan et øjeblik i dagevis nu :? . Han tager stadig fint imod godbidder og bider ikke i fingrene så længe han tager imod godbidderne. . . men fjerner jeg ikke nallerne STRAKS bagefter. . . siger det haps og så bider han sig fast. Heldigvis er jeg ikke specielt pylret og vist svær at bide igennem. . . men det har da været så jeg blødte en af gangene - ellers gør det bare ondt - men dog så man kan leve med det, hvis man lige bider tænderne sammen. Jeg er IKKE i tvivl om at han ikke bare napper. . . der er virkelig aggression bag :mad .

Alene i fred og ro i buret kan der også pludselig gå lidt "dræberhams" i ham. . . så drøner han op på minidunaplatformen og - som en anden arrig lille hund - bider han sig FAST i sin seng og rusker den. Han ligner virkelig en der forsøger at ondulere den :shock: . Er han i det hjørne får hans foderklokke samme tur. Det er faktisk som om noget slår klik for ham i de situationer. . . man kan ligesom se det på ham.

Har nogen herinde gode råd til hvordan man vænner ham af med det? Eller er det bare at acceptere, at denne dværghamster simpelthen foretrækker så lidt håndtering som overhovedet muligt? og så bare lade ham være i fred i buret :? Jeg vil jo syntes det er en skam. . . hele ideen med at få ham var jo ikke bare "opbevaring".  
Jeg spekulerer på om Bamse simpelthen foretrækker Sofie - der jo ikke havde de problemer med ham. . . og så er det jo næsten synd for ham at han fik mig istedet :( . . . men ja. .  havde han været som han er her nu hos Sofie. .  er jeg ret sikker på hun ikke havde anset ham for egnet til at komme videre.  

Der må derfor være et eller andet jeg gør forkert, siden Bamse ikke trives på samme måde som hos Sofie :? men hvad??? Jeg er da helt ked af at det ikke virker til den lille tykke hams trives. . . efterhånden er jeg helt i tvivl om, hvorvidt det at han står på bagbenene og hopper op og ned trykket mod "glasset" når han kan mærke jeg er der, betyder han er ivrig efter en godbid. . . eller bare helt oppe at ringe ved tanken om der måske kommer et par fingre ned til ham :?

Gode råd modtages! :scratch: For jeg er helt på herrens mark her :shock: . . . Den anden dag ville jeg lige rette på hans løbehjul. . . og bare det gjorde han fløj ned og bed sig fast i min hånd :?

Chagos Mutti

Indlæg af Chagos Mutti » 14. maj 2010 08:37

Er sådan Balder er! Nu ved du, hvordan det føles :lol:

Har en vante til at tage hende op med, for hun bider primært kun nede i buret. Hvis hun bider i tremmer betyder det, at hun vil snakkes med NU og det er så en af de gange jeg kan tage hende op uden at bruge vante, gør det ikke hver gang for vil ikke forstærke tremmebideriet.

Tror Balder bliver nemmere stresset end Chago, tror umiddelbart ikke, at den vil trives bedre af mindre håndtering...

Har egentlig ikke noget godt råd, tror bare det er sådan deres personligheder er.

Forresten, kan være Sofie ikke havde ham længe nok til at opleve denne adfærd? :?
Med Venlig Hilsen

Den stolte ejer af vidunder hybriderne Chago, den evigt magelige han, og Balder, det lille hidsige hun spøgelse.

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 14. maj 2010 09:45

Tror han er en lille hams der har været udsat for rigtig meget i hans tidligere hjem og at måske slet ikke kan vende sig til tingene hjemme hos dig. Det kan godt være han skal bruge længere til at vende sig til at være hos dig en han skulle bruge på at vende sig til Sofie.

Men udover det kan jeg ikke rigtig komme med nogen forslag, andet en du kan prøve at spørge sofie til de rutiner hun havde.
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Majlund

Indlæg af Majlund » 14. maj 2010 09:58

Altså. . . Han driver mig til vanvid :roll: . Efter jeg i min frustration havde skrevet dette indlæg, gik jeg lige ind for at give hamserne et par godbidder hver inden jeg gik i seng. Bamse valgte selvfølgelig NETOP der til at være den rene engel :shock:  :roll:  :scratch: Han sad så sødt og spiste første godbid med det samme - fik så en mere. .  og det samme - fik den sidste. . . og det samme :scratch: Faktisk præcist som der i den første tid, hvor jeg syntes det gik fremad.

Jeg nægter nu at bruge handske :mad3: Kan simpelthen ikke passe det skal være nødvendigt. . . Spekulerer på om det har noget at sige, hvor meget jeg taler til ham inden jeg sætter fingrene ned (?). . . igår tog jeg nemlig hans bur sidst - så han havde hørt på en del snak imens jeg gav de andre to. Jeg tror jeg vil vænne mig til at tage ham sidst. . . og se om det gør en forskel, at han skal høre på min "nussesnak" med de to andre først :pinklove: - før jeg kommer til ham og fortsætter med at bavle løs :pinklove:

Lykke

Indlæg af Lykke » 14. maj 2010 11:56

Du lugter jo også forskelligt alt efter om du tager ham først eller efter de andre  :)

Majlund

Indlæg af Majlund » 14. maj 2010 15:48

Lykke skrev:Du lugter jo også forskelligt alt efter om du tager ham først eller efter de andre  :)
Ja. . han må åbenbart godt kunne lide lugten af Abrikos og Vaks. . . selvom jeg endelig er blevet enig med mig selv om at Vaks er en han :lol:  :wink:

Låst