Hjælp! :)

Beskrivelse mangler
Låst
Lisbeth

Hjælp! :)

Indlæg af Lisbeth » 27. apr 2010 17:48

Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i vil hjælpe med :D

1. Jeg tænker på at bestille sådan et Wodent Wheel, da jeg har set på forumet at det er lydløst, for jeg havde godt nok problemer med at sove, da jeg havde min sidste hamster. Er det virkelig HELT lydløst?
Og så har jeg set at "foden" er en metalstand. kan den virkelig holde balancen i et tykt lag spåner?

2. Jeg har lavet en etage i mit akvarium... Hvordan får man sat en stige fast?

3. hvis man finder bark/grene i skovbunden, hvad gør i så for at fjerne bakterierne? jeg har hørt at nogen af jer putter dem i ovnen?? :)

4. Min sidste hamster døde, da han kun var 9 måneder. jeg vil selvfølgelig gerne genbruge hans ting til min nye. hvordan kan jeg rense det bedst muligt? og hvordan rengør man træet?

Håber meget på hjælp!
- Lisbeth :D

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 27. apr 2010 17:51

1: det bedste er at sætte den fast med tape i bunden af buret.

4: vasker og skyller grundigt, og så evt. nogle dage i fryseren

de andre ved jeg ikke lige
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Lisbeth

Indlæg af Lisbeth » 28. apr 2010 19:05

er der ikke andre der ved noget om det? :)

Loan

Re: Hjælp! :)

Indlæg af Loan » 28. apr 2010 19:11

Lisbeth skrev:Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i vil hjælpe med :D

1. Jeg tænker på at bestille sådan et Wodent Wheel, da jeg har set på forumet at det er lydløst, for jeg havde godt nok problemer med at sove, da jeg havde min sidste hamster. Er det virkelig HELT lydløst?
Og så har jeg set at "foden" er en metalstand. kan den virkelig holde balancen i et tykt lag spåner? Det hjul du nævner er ganske udemærket, dog formår alle mine guldhamster at få dem til at hoppe og bevæge sig hen over bunden af buret. Jeg ville istedet forslå dig det hjul der er lavet udelukkende af træ, som os står på en træfod, dem har jeg har meget positive oplevelser med. Jeg kan dog ikke huske navnet på det.

2. Jeg har lavet en etage i mit akvarium... Hvordan får man sat en stige fast? Jeg tror det kommer an på hvilken slags hylde og stige det er. Du kunne evt hvis det er en plast eller træhylde borer et par huller og sætte fast med strips?

3. hvis man finder bark/grene i skovbunden, hvad gør i så for at fjerne bakterierne? jeg har hørt at nogen af jer putter dem i ovnen?? :) Jeg vil tro en gang kogende vand skulle kunne gøre kål på bakterierne.

4. Min sidste hamster døde, da han kun var 9 måneder. jeg vil selvfølgelig gerne genbruge hans ting til min nye. hvordan kan jeg rense det bedst muligt? og hvordan rengør man træet? Alt der er en plast kan du bruge Rodalon til at vaske, træet vil jeg tro kan tåle en gang kogende vand. Jeg plejer dog bare at genbruge uden at vaske træ, og det har ikke givet bagslag endnu.

Håber meget på hjælp!
- Lisbeth :D
Hilsen
Loan Vejby

SofieLilje

Indlæg af SofieLilje » 18. jun 2010 18:19

Mht. stigen... Så lav to huller i etagen stik ståltråd igennem og sno om stigen.. så er den klaret..

For at få ALLE bakterierne ude af træet/barken, så vil jeg råde dig til at koge det i en gryde i 1 time til 2...  :D

Låst