Han sidder bare og hænger?

Beskrivelse mangler
Låst
AnetteDamgaard

Han sidder bare og hænger?

Indlæg af AnetteDamgaard » 26. jun 2010 10:06

Jeg har jo min Guldbamse Gizmo som jeg er meget glad for, han er mit et og alt og derfor købte jeg jo ham et stort Gabber bur, i ved dem på 71x45x26cm. for at han skulle have så meget plads som muligt.  :D
Jeg har købt en masse ting til ham som han skulle kunne aktivere sig selv med:
Hus i træ, Løbehjul, Piletræs bro, Gufbold, Vippe, sandbad, saltsten og en bold han kan løbe i.
Han kommer ud i bloden ca. en time om dagen, men så om aftenen når han står op sidder han enten på broen eller på sit hus og bare hænger, han sidder bogstavligt talt bare og kigger?  :? Er det normal adfærd for en guldhamster?
Han bruger ikke særlig meget sit hjul?  :roll: Nogen der har oplevet dette? er lidt nervøs for min skattebamse.
Billede
Alle dyr er guds skabninger! ;) Hilsen Buddy, Puch, Sugar, Diablo & Gizmo <3

Lykke

Indlæg af Lykke » 26. jun 2010 11:25

Ja, nogle gange sidder de bare et sted og kigger. Især hvis der kommer nogen ind i rummet, for så skal de jo holde udkig.

Hvor stort er hjulet? og hvor stor er han?

Saltstenen har han ikke noget at bruge til. Han har ikke brug for ekstra salt.
Huset er jo ikke en aktivitet. Vippe og andet legetøj skal man også være opmærksom på om han er for stor til at gide (små huller f.eks.).

Giv ham evt. nogle grene - små eller store - og noget at klatre i.

Wampi

Indlæg af Wampi » 26. jun 2010 13:42

hvis du mener han sidder sådan som på billedet så er det fordi han sidder og lytter...

Husk hamsteren hører meget bedre end vi gør så den kan høre f.eks. katte og hunde gø som vi ikke selv kan høre..

Så det er helt normal adfærd for både guld og dværg..
De der super søde parabolører tihi...

Ofte løber hamsteren i hjulet om natten og hvis det er et godt hjul så hører du det ikke medmindre de virkelig blæser derud af... så han kan sagtens bruge det mere end du lige regner med...

jeg troede selv at min guld var stoppet med at bruge sit da jeg aldrig så hende i det... så en nat var jeg tilfældigvis vågen pga toilet og så hørte jeg hende trippe afsted i det... så var glad for jeg ikke fjernede det som jeg ellers havde tænkt mig..
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

AnetteDamgaard

Indlæg af AnetteDamgaard » 26. jun 2010 21:10

Tak for jeres svar :)
Det er et tremmehjul - selvfølgelig med pap omkring, vil ikek have min pus brækker benet. på 20cm.
han er alm. størrelse :)  :wink:
Åh og jeg kan høre om han løber om natten, har står på mit værelse.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 26. jun 2010 21:52

du kan jo ikke høre hele natten om han løber i hjulet, det er simpelthen umuligt, pga. søvnrytmen.
så han kan sagtens løbe om natten
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

AnetteDamgaard

Indlæg af AnetteDamgaard » 28. jun 2010 13:10

Det har i vel ret i :)

Låst