Kan min hamster blive tam?

Beskrivelse mangler
Låst
Nougat

Kan min hamster blive tam?

Indlæg af Nougat » 3. jul 2010 14:56

Ved godt jeg har skrevet om emnet én gang før, men er flortvivlet!
Nu har jeg haft min hamster siden den. 20 April, og der var den 6 uger gammel. Den kommer fra en dyreforretning.
Selvom jeg har haft den i 2 1/2 måned nu, er den intet der ligner tam. Den kan godt være i min hånd, men ikke ret længe af gangen, og den er umulig at fange(uden jeg skal bides til blods), hvis den ikke kravler ind i et rør, som jeg så kan tage ud af buret. Har set mange forslag om, at man skal lade den løbe mellem sine ben på gulvet eller lignende, men det er bare ikke muligt for mig, for den vil ikke fanges igen. Mit spørgsmål er; Skal jeg gøre mig forhåbninger om at den nogensinde vil blive tam? Så jeg kan tage den op og nusse med den, og snakke. Jeg elsker hamstre, og føler min "drøm" om endnu en hamster er knust. Jeg taler stille og roligt til den, og sidder tit og bare snakker når den er vågen, uden at tage den ud af sit bur.

Charlotte

Indlæg af Charlotte » 3. jul 2010 15:26

Jeg er også selv ny, men det er en hamster du har købt. De sidder jo ikke særlig længe i ens hænder før de vil ud og opleve noget. Så at du kan sidde lidt med den er da fint.  :D  At den så bider dig til blods er ikke særlig sjovt. Jeg håber de andre kan give dig gode råd ang det.

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 3. jul 2010 17:33

Bare bliv ved, mist ikke modet!
Sådan var det også i starten med min hamster, der slet ikke ville give slip på mine fingere og hang og dinglede fra min finger, og bed til blods hver eneste gang.
Men til sidst ja så lykkedes det, den blev tam og bed ikke mere. :D

Så held og lykke!
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Lykke

Indlæg af Lykke » 3. jul 2010 18:02

Brug en bøtte (isbøtte f.eks.) til at tage den op med - både inde i buret og hvis du prøver at have den mellem dine ben. Det bør være muligt at fange den sådan.

Derudover kan du finde et par ubrugte pensler (små), som du så aer hamsteren med. Starte med en og brug to senere. Den vil måske bide ud efter dem i starten, men vil måske vænne sig til at blive rørt ved.
Senere kan du så tage læder-/ havehandsker på og ae den - og så til sidst hænder.

Bliv ved med at tale roligt, og sørg i det hele taget for at der er roligt omkring hamsteren.
Sørg også for at give den godbidder - find ud af hvad den kan lide. Det kan være grøntsager, frugt, bær, nødder, kokos, havregryn...

Låst