Vil i hjælpe med bur til en guldhams?

Beskrivelse mangler
Låst
Ren

Vil i hjælpe med bur til en guldhams?

Indlæg af Ren » 18. maj 2010 07:56

Jeg overvejer rigtig meget om jeg skal prøve at have en guldhamster.
Jeg har for mange år siden af det som dyrhandlerne kalder sibirisk dværghamster.
Dem har jeg haft (en af gange self  :wink: ) i to bure der måler ca 32x24x24 (lxbxh), der så var sat sammen med rør. Ikke noget med indviklede gange eller noget, men bare et enkelt rør på 10cm, så hamsteren kunne gå mellem "sove- og spiseburet" og over i "legeburet".
Men hvordan er det min guldhamstere og rør? Sådan som jeg lige kan måle er rørerne ca. 5 cm i diameter. Bliver det for småt til en guldhamster?
Og er 24cm i højden, højt nok til at der kan komme et hjul i? Jeg har haft et helt lille hjul førhen til mine dværge, men den er helt sikkert for lille til guldhamsteren + den har tremmer (vidste ikke bedre).
Og til sidst vil jeg høre om der er nogen der ved om der er opdrættere i nærheden af Esbjerg. Er ikke meget for at købe ved dyrhandlerne, men synes ikke jeg kan finde nogen opdrættere i en overskuelig afstand fra Esbjerg.
Og på forhånd tak  :)

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 18. maj 2010 08:20

rør er ikke smart ved en guldhamster, da de fleste rør vil en guldhamster komme til at sidde fast i som fuldvoksen.
ja det er højt nok til et stort hjul, men også kun lige.

den der er tættest på esbjerg er i Ribe
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Lykke

Indlæg af Lykke » 18. maj 2010 09:06

24cm i højden er måske fint nok, men 32*24*"24 er ikke stort nok.

Et bur til en guldhamster bør være mindst 60*30 (længde og bredde) eller 55*40.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 18. maj 2010 09:33

Lykke skrev:24cm i højden er måske fint nok, men 32*24*"24 er ikke stort nok.

Et bur til en guldhamster bør være mindst 60*30 (længde og bredde) eller 55*40.
der var jo også 2 i den størrelse der var sat sammen
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Ren

Indlæg af Ren » 18. maj 2010 10:44

Jeps der var to bure.
Så den kommer jo sådanset op på de rigtige mål.
Men hvis den ikke kan komme igennem røret, så dutter det jo ikke.
Men bliver de virkelig så store? Altså ved godt at jeg kun har haft dværghamstere førhen, og der self er forskel på størrelsen, men synes alligevel, at der var så meget plads til dem, at der burde kunne være en guldhams der.
Men så vil jeg da lige kigge hvad bure dyrhandlerne har i stedet  :)

Lykke

Indlæg af Lykke » 18. maj 2010 12:03

Guldhamstere er som regel meget større end dværghamstere. Men hvis du køber en unge, kan du jo starte med det bur du har og se hvor stor den bliver og om den bruger rørene. 5cm bør en guldhamster kunne komme igennem - men gider den?  :wink:

Ren

Indlæg af Ren » 15. aug 2010 15:36

Nu er jeg lige nødt til at spørge igen:
Hvorhenne finder i bure der er store nok? De eneste jeg kan finde ligger på 50x30cm og det er jo lige i underkanten.
Har godt nok fundet en enkelt der var 70xet-eller-andet, men det var et plasticbur og er ikke meget for at smide kræet ned i et bur der er så indelukket.

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 16. aug 2010 11:09

Plastik burene kan du godt bruge, når overdelen bare har en stor tremmelåge. Duna burene bruger vi meget. Der findes rigtig gode store plastik bure. Der kan også stå et stort hjul i.
Du kan prøve, at søge på Google efter hamsterbur. Så kan du finde forskellige forhandlere. Der er også flere gode engelske online forhandlere.
Du kan også kigge ind på vores forskellige hjemmesider, hvor mange af os har links til forhandlere.  :)

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 19. aug 2010 21:06

Både vores dværg og guldhamsterne går i et Trixie tremmebur på 62 x 46 x 36, der har en høj bund og der følger 3 platforme med, samt 2 madskåle og et hjul (som vi dog kun bruger til dværgen, da der er for småt til guldhamsterne), der følger ligeledes 3 rør med, som sidder fast i platformene, så man kan tage dem ud hvis man ønsker det, de er dog meget større i rundkredsen end dem man normalt ser i hamsterbure, og vores største guldhams på 170 g bruger det fligtigt, selv da hun var drægtig.

Det er købt hos avifauna.dk for ca. 400 kr.

Trille

Indlæg af Trille » 20. aug 2010 18:03

Jeg kan klart anbefale dig et guldhamster .. _:)

Med hensyn til buret, behøver det ikke være noget specielt..
Jeg kan anbefale dig Duna plastik burene, de er ret gode af kvalitet...
Jeg har selv et stort tremmebur med 3 etager..
Jeg vil dog ikke anbefale at starte op med et alt for stort bur, lige når man har fået hamsteren hjem, da det let kan gøre den forvirret....

Men held og lykke...:)

Trille

Indlæg af Trille » 20. aug 2010 18:03

Jeg kan klart anbefale dig et guldhamster .. _:)

Med hensyn til buret, behøver det ikke være noget specielt..
Jeg kan anbefale dig Duna plastik burene, de er ret gode af kvalitet...
Jeg har selv et stort tremmebur med 3 etager..
Jeg vil dog ikke anbefale at starte op med et alt for stort bur, lige når man har fået hamsteren hjem, da det let kan gøre den forvirret....

Men held og lykke...:)

Mikkedulle

Indlæg af Mikkedulle » 25. sep 2010 18:26

Ren skrev:Nu er jeg lige nødt til at spørge igen:
Hvorhenne finder i bure der er store nok? De eneste jeg kan finde ligger på 50x30cm og det er jo lige i underkanten.
Har godt nok fundet en enkelt der var 70xet-eller-andet, men det var et plasticbur og er ikke meget for at smide kræet ned i et bur der er så indelukket.
Dette her bur burde være stort nok; http://dyreriget.dk/smaa-gnavere-20/bur ... -1793.html

Der mangler godt nok 2 cm i længden, men det tror jeg ikke dit hamster ligger mærke til ;)

Låst