Hurtig hamster :)

Beskrivelse mangler
Låst
Nougat

Hurtig hamster :)

Indlæg af Nougat » 28. sep 2010 20:14

Hej med jer
Min veninde og jeg har begge købt en guldhamster. De kommer fra samme kuld, og er begge hanner. Min er nogenlunde rolig, når jeg først har fået den fanget. MEN hendes er meget vild. Vi har begge forsøgt at fange den mange gange, uden resultat. Det lykkedes mig dog i går. Men er bestemt ikke noget den nyder. Hvordan bærer man sig lige ad i sådan en situation? Nogen "fange tip"? ;-)
Eller andet man kan gøre?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

qwertyy

Indlæg af qwertyy » 28. sep 2010 20:25

min guldhamster Wonda var også en værre spirrevip som jeg ikke kunne holde i hænderne i længere tid, for hun var for hurtig. Så det jeg gjorde var, at når jeg tog hende op, lagde jeg hende i en kasse, en ganske alm. opbevaringskasse af plastik, som hun kunne løbe rundt i og jeg kunne nusse hende nede i den og hun kunne hoppe op på min hånd.
på den måde blev hun vænnet til mine hænder :)
Billede+ min nye hamsterinde Musse!
Se billeder af Wonda og Musse på Flickr.com ~ hvil i fred Wonda.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 28. sep 2010 21:09

Hele kuldet er meget "jumpy" kæmper selv med de sidste jeg har tilbage fra kuldet  :D

Jeg giver dem guf fra min hånd,det virker til at gøre dem mere trygge men hold op hvor kræver dette kuld tålmodighed, men ved at det lykkedes at gøre dem tamme, har endnu ikke haft en ikke tam guldhamster. :D

Nougat

Indlæg af Nougat » 28. sep 2010 21:13

Der må knokles videre. Skulle bare høre om der var nogle "vise ord" ;-)
Min egen er også meget hurtig, men så snart jeg får den op i hånden er den næsten rolig. Hanne hvad gør du for at få dem tamme?

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 28. sep 2010 21:19

Jeg tager dem bare op, og med tiden vænner de sig til det og bliver tamme  :D

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 28. sep 2010 22:36

Jeg ville lokke med nogle godbidder i hånden, så hamsteren kan vænne sig til hånden og at det ikke er farligt at komme op og måske vænner sig til at hånden er ensbetydende med noget godt. :)

Nougat

Indlæg af Nougat » 29. sep 2010 05:24

Okay. Det med godbidderne er hun begyndt med. Det hjælper gevaldigt på det  :)

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 29. sep 2010 06:22

Vejen til et lille hamsterhjerte er gerne gennem maven. :wink:

Nougat

Indlæg af Nougat » 29. sep 2010 11:55

He he. Ja det er nemlig det ;-)
Hare hørt det er godt at komme lidt yoghurt på fingrene. Er da andet man kan komme på fingrene, da jeg sjældent har yoghurt i huset? :-)

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 29. sep 2010 13:16

Nougat skrev:He he. Ja det er nemlig det ;-)
Hare hørt det er godt at komme lidt yoghurt på fingrene. Er da andet man kan komme på fingrene, da jeg sjældent har yoghurt i huset? :-)
Is  :lol:

Flere af mine elsker is selvfølgelig i meget begrænset mængde  :D meen jeg ville nok ikke turde at made med min finger ved en ikke tam hamster :lol:

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 29. sep 2010 13:21

Tillykke med jeres nye hamstere.

Jeg har fået mine håndvante ved at sidde med dem i hånden og samtidig givet dem nødder, gulerødder eller hundekiks, noget som de umiddelbart har svært ved hurtigt at putte i kindlommerne og som derved kræver at de sidder stille og gnaver i, men det kræver selvfølgelig at du holder godt fast. Du kan så samtidig tale stille til den, så den også lære din stemme at kende og forbinder den med noget hyggeligt.

Held og lykke med det, min erfaring er at de bliver hurtig tamme, hvis man kærligt håndtere dem dagligt.

Nougat

Indlæg af Nougat » 29. sep 2010 16:31

Den har vænnet sig til at spise godbidder når man har hånden nede i buret, men kan ikke få den til det når den er oppe. Det med isen, sakl da helt klart prøves :-) Min gamle hamster Nougat elskede banan/pære youhurt, men det kan jo kun købes i store mængder, i forhold til hvad den må få  :)
Jeg satte mig ude på badeværelset med den i dag(der er ikke noget den kan gemme sig i), og så satte jeg mig på min dyne, så den ikke slog sig, hvis den smuttede. Havde den oppe lidt, og selvom det gik meget stærkt, sad den stille i nogle sekunder og vaskede sig :-)

Betina

Indlæg af Betina » 29. sep 2010 16:33

Saharaspunk skrev:Vejen til et lille hamsterhjerte er gerne gennem maven. :wink:
Hvor er det sandt :)

eva-trold

Indlæg af eva-trold » 23. okt 2010 20:58

Jeg plejer at rasle i spånerne så den ved jeg er her, og måske kommer frem og tjekker hvad der sker. Så giver jeg også en lille nød når den er oppe i hånden.
Ved ikke om du kunne bruge det... :)

Låst