dværg hamster bider så hårdt hvorfor

Beskrivelse mangler
Låst
ian2009

dværg hamster bider så hårdt hvorfor

Indlæg af ian2009 » 31. maj 2009 10:50

min dværg hamster bed så hårdt i dag at jeg blødte på min finger og det er første gang den har bid tilbage så hårdt jeg overvejer at sende den tilbage til dyrehandleren  :cry: jeg har gjort alt for at den kan have det godt jeg har brugt alle råd som  jeg har fået at vide men nu er det nok jeg gidder ikke mere :cry:  jeg har haft den oppe ca. 3 uger ca 1 gang om dagen 2-5-10 min om dagen men nu vil jeg hellere skifte til guldhamster fordi min vens er så søde og fordi det er lettere der er nemmelig ingen krydsninger

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 31. maj 2009 12:35

det kræver altså tålmodighed at have hamstere lige meget hvilken art, og hvis du synes det gør ondt at blive bidt at af en dværg så gør det altså mere ondt og bløder mere hvis en guldhamster bider, dyr købt i en dyrehandel er tit meget stressede og kræver ekstra tid til at vænne sig til sit nye hjem
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Anne-Hedvig

Indlæg af Anne-Hedvig » 31. maj 2009 13:00

Det går an å bruke hansker til hamsteren blir mer trygg. Da kan du føle deg mer avslappet også når du håndterer den lille.

my heaven

Indlæg af my heaven » 31. maj 2009 14:17

tålmodighed skal der til,min datter er rigtig god til at gøre dem tamme,hun kæler flere gange om dagen,når de er vågen,og der går ikke mange dage før de er tamme,de bider hende aldrig (jeg ville tage hendes cocio ud igår,for pernille er hos sin far lige nu,og han skal da aes,men han syntes vist ikke om mig,han fik et kort kæletur,og så må han vente til pc er hjemme igen,der opfører han sig som en gammel hamst.jeg må hellere blande mig når de 2 kæler,så han også kender mig :oops:
Billede

Trunte

Indlæg af Trunte » 2. jun 2009 07:31

Jeg har en dværg hams som bider, men jeg
bruger handsker når jeg har hende oppe, og
efter jeg er startet på det, så bider hun ikke
mere, så vil prøve at have hende oppe uden
handsker.  :)

Syntes du skal give det tid, så vil du blive glad
for din hams.  :wink:
Mvh. Lene

Mahonia

Re: dværg hamster bider så hårdt hvorfor

Indlæg af Mahonia » 2. jun 2009 15:03

ian2009 skrev:nu vil jeg hellere skifte til guldhamster fordi min vens er så søde og fordi det er lettere der er nemmelig ingen krydsninger
Det har nu ingen betydning, om det er en hybrid eller ej. Alle dværghamstere kan finde på at bide.
Jeg har også haft en fra en dyrehandel. Hun var meget bange og jeg fik hende aldrig tam, men hendes unger, som fulgte med, da jeg købte hende, blev søde og tamme.
Det er ikke længe, du har haft din hamster, så du må have mere tålmodighed med den. Ellers må du have den som kigge-på dyr og bare nøjes med at more dig over den, når den løber rundt i sit bur.  :wink:

Skal du købe hamster en anden gang, så find den hos en privat opdrætter, gerne en der er registreret her i DHF. Der kan du få mere at vide, om den hamster du er interesseret i. Den vil også være mere vant til menneskehænder.

Håber nu, du alligevel får glæde af den lille hams du har, selvom den bider. Den er ikke ond, den er bare bange endnu.  :wink:

Søfelde

Min hamster er begyndt at bide

Indlæg af Søfelde » 23. okt 2010 22:15

Er der nogen, der kan hjælpe!

Jeg fik min lille dværghamster Freja i midten af august måned. Da var hun 8 uger gammel og helt håndtam - kom fra privat hjem og var vant til at blive håndteret. Jeg er blevet rigtig glad for hende, men hun er begyndt at bide - og stadig hårdere! Det begyndte for ca. 3-4 uger siden, og jeg kan ikke erindre at jeg har håndteret hende anderledes end jeg plejer. Jeg tager hende op hver dag og så får hun en løbetur på sofaen, i løbegården eller i sin lille kugle. Her til aften bed hun så, så hårdt at hun ikke ville slippe min finger. Jeg forsøgte at tage hende med den anden hånd, men hun slap ikke - jeg var til sidst nødt til at ryste hende af - Jeg blev virkelige bange for hende og er dybt ulykkelig! Hun bider ikke så mere nede i buret - det er når hun er kommet op på hånden. Jeg har forsøgt med godbider - dem har hun nu fået i lange baner - jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!
Ulykkelig hamsterejer

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 24. okt 2010 13:47

Det er jeg da ked af at høre. Det lyder underligt, når du gør som du plejer. Har du evt. været på ferie, hvor andre har passet hende? Er du begyndt at bruge en anden håndsæbe eller har dine hænder måske duftet af mad eller noget hun ikke kan lide? Jeg går ud fra, at du ved, at du ikke skal tage hende ud, før hun er helt vågen og parat om aftenen.
Desværre kan der også være hamstere, der bare begynder at bide uden påviselig grund.
Prøv at søge i emnerne herinde og se om der er nogle svar, du kan bruge.

Håber det bedste for dig og den lille.  :hsmile:

Lykke

Indlæg af Lykke » 24. okt 2010 15:16

kan hun have ondt? f.eks. en knude eller noget?

Eller prøv med et nyt bur, et nyt rum eller noget - nogle gange virker det som om de bliver utrygge ved noget i omgivelserne og så ændrer adfærd, og så kan nye omgivelser måske hjælpe.

>>Ida<<

:D

Indlæg af >>Ida<< » 10. nov 2010 20:05

Jeg synes bestemt ikke at du skal sende den tilbage, bare på grund ad et par problemer. Selvf kan jeg godt se at det er et problem at den bider, jeg har også selv haft problemer med min lille guldklump, men jeg har afaret at vis man bliver ved med at kæmpe, skal den nok blive tam :D' Så op med hovedet  :flower:
Jeg fik min dejlige guldbamse D. 11 Septemper iår, og han er heller ikke helt tam endu :D'. Men i starten troede jeg ALDRIG at jeg ville få ham tam! Men det går rigtig godt nu :D

Søfelde:
Jeg ved faktisk ikke helt hvad du skal gøre.. Det er underligt at hun pludselig begynder at bide.. Jeg syntes at du skal holde skarpt øje med hendes adfær før hun bider dig, og efter. Er der nogen mønstre? Ser det ud som om hun har smerter? Andet unormalt?
"Until one has loved an animal, a part of one's soul remains unawakened".

Stromvig

Tålmodighed

Indlæg af Stromvig » 11. nov 2010 10:29

Jeg har også en hamster fra dyrehandlen, og i starten var hun også meget bange. Hun bed når jeg tog hende op i starten. Men nu har jeg arbejdet med hende i snart to måneder og er fuldstændig håndtam, og kravler selv op i min hånd. :D Så giv den massere af tid og bevæbne dig med tålmodighed og en masse godbidder. Jeg køber helt sikkert også fra en privat næste gang. :) Men held og lykke med det, og håber det lykkes dig at få den tam.

Låst