Majlund skrev:Mikkedulle skrev:
Jeg vil gerne være meget sikker på, hvad jeg skal have, hvis jeg engang til næste år skal have en lille dværg eller 2. Hvad skal man have i buret? Hvilket strøelse bruger i osv?

Prøv at surfe lidt rundt herinde. . . der er rigtig mange der igennem tiden har stillet netop de spørgsmål så du kan sagtens finde svar
Eneste jeg lige tænker på er vedrørende bur. Har du/I katte vil jeg stærkt anbefale de helt lukkede burtyper. Selv den mindste række tætsiddende tremmer i et ellers helt lukket bur kan være farlige for en hamster der deler hjem med katte.
Jeg har kigget rundt herinde, men der er altid noget, der ikke helt bliver svaret på. F.eks. om CareFresh er godt nok, for nogle siger jo det lugter forfærdeligt osv.
Jeg har fundet frem til at man skal/kan have;
Bur, sandbad, hjul, hus, vandflaske, mad, godbidder, toiletrulle-papir, løbegård.
Der er sikkert mere, som jeg lige har glemt
Jeg har katte, hunde og marsvin (marsvin er udenfor i et hønsehus med varme). Jeg skal have dem oppe på mit værelse. Hundene kan ikke komme op af trappen og vi lukker en dør til trappen og så kan kattene ikke komme derop. Når døren til trappen ikke er lukket, vil min dør ALTID være lukket.
Og hvis uheldet skulle være ude, kan kattene ikke komme til at være i nærheden af burene. De vil stå i en reol hvor der ikke er nogen mulighed, for andre dyr at komme op. Selv ikke de snedigste katte

Det har jeg nemlig været meget påpasselig med.
- Jeg vil også købe sådan at jeg både har tremmebur og plastikbur til hver, så der kan skiftes bur eller hvis jeg skulle få unger