Min dværghamster angriber!

Beskrivelse mangler
Låst
Nougat

Min dværghamster angriber!

Indlæg af Nougat » 13. nov 2010 12:42

Hej med jer...
Jeg har en vinterhvid dværghamster, som jeg har haft siden midt august. Fra første dag fandt den sig i at jeg tog den op, og den kommer ud af sin hule, når jeg kalder på den. Siden i søndags er den begyndt at bide mig, når jeg stikker hånden ind til den. I dag gik den direkte efter min hånd. Det ligner den overhovedet ikke! Jeg sørger for jeg ikke har mad osv. på fingrene inden jeg tager hånden ind til den, og opfører mig stille og roligt som jeg plejer. Hvis det lykkedes mig at få den op, er der ingenting så snart den er i min hånd. Og hvis jeg tager den op fra transportboksen, løbegården eller sofaen, er der heller ingenting. Nogen der har en anelse om hvad det kan skyldes?
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

clara

Indlæg af clara » 21. nov 2010 22:44

Det eneste jeg kan sige er, at min dværghamster skal man også passe på med at stikke hånden ind til hvis det er inde i dens område.
Den er ellers meget selskabelig og kærlig, men kun når den selv søger ud.
Den har nogle bestemte steder den går hen, og så ved man godt at den vil op.
Men ellers skal man lade den være, eller den kan finde på at bide.
Jeg tror simpelthen bare at de gerne vil være i fred med mindre at de selv "siger til" Så at stikke hånden helt ind i buret eller hvor den sover det er ikke populært.
Vi har hendes låge stående åben og derfra kan hun gå ud i en løbegård, eller hun kan gå op på taget og sidde på sådan en skål der er deroppe.
Når hun går disse steder hen, så kan man gøre ALT ved hende, tage hende op og hun elsker det.

kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 22. nov 2010 14:14

Mit gæt ville nok være at den bare passer godt på sit sted.
Har du flyttet buret til et andet rum, så der er andre lugte. Ved ikke om det så kunne skylde dette ?  :)
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

Låst