Toiletpapir!!

Beskrivelse mangler
kathrine8D

Indlæg af kathrine8D » 9. dec 2010 12:29

Nanna: Det er ofte fordi dyrehandlere ikke har forstand på det!  :)

- Mine tidligere hamstere ( :cry: ) elskede hvis man lod papiret blive på toilet rullen, og så bare flænse papiret af.  :D  
Som også er blevet nævnt her at man kan gøre.
Kærlige hamster hilsner Kathrine.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 9. dec 2010 13:56

Nanna skrev:
malthesmor skrev:
Nanna skrev:Okay, men jeg bruger det altså til min hamster og der er aldrig sket noget, så slap lige af :D  :D
Vil gerne bede om en ordentlig tone (Det ville jeg også :D )Folk herinde skriver ikke at hamster vat er farligt hvis det ikke er det, flere har oplevet at det har viklet sig omkring ben på hamster og hermed stoppet blodtilførslen, der er hamster som har mistet ben pga. hamstervat.
som opdrætter fraråder jeg alle som køber unger af mig at bruge hamstervat da det er farligt at bruge, at du så ikke har prøvet at din hamster har mistet ben, må man så bare sige er utroligt heldigt  :)

De eneste som syntes hamstervat er genialt er dem som fremstiller det og dem som sælger det, brug det istedet til sne landskab i nissebyen  :wink:

Men det er underligt de sælger det i dyre-butikker :D ?
Det vil jeg give dig helt ret i  :wink: , men mange dyrehandlere tænker desværre kun på at tjene penge uden at tænke på hvad der er bedst for dyrene  :wink:

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 9. dec 2010 16:23

Ja umiddelbart kan man synes, at det er underligt at de sælger det alligevel, men det handler nok mere om profit end om dyreetik, hvilket vel også forklare hvorfor man mange steder kan købe alt for små hamsterbure :cry:

Jeg har iøvrigt selv fundet et rigtig godt alternativt til hamstervat (eller toiletpapir for den sags skyld). Jeg køber store fleechtæpper uden farvetryk i Jysk, og klipper det i tern på ca. 2 x 2 cm, det trevler ikke, det er billigt og det er nemt at bygge hule med. Mine hamster former det til en rede inde i deres hus, og de bruger det til at lave gange med i deres Care Fresh, forstået på den måde at de former stykkerne, så de laver et hulrum under deres Care Fresh (tror også det kan fungere med savsmuld), det ser forøvrigt rigtig sødt ud og der er god beskæftigelse i et par nætter.

Låst