"Sovetider"

Beskrivelse mangler
Låst
Nougat

"Sovetider"

Indlæg af Nougat » 9. aug 2010 21:31

Min guldhamster står op næsten præcis kl.22 hver dag, og lidt efter går den hen til lågen, for at blive lukket ned i sin løbegård :-)
Det har passet mig helt fint den sidste måneds tid, da jeg har haft ferie, men fra onsdag er ferien slut, og så kan jeg ikke længere have den gående i løbegårdn fra kl.22 om aftenen, og nogle timer frem.
Men hvordan får jeg den vænnet til at stå tidligere op? Jeg gjorde rent ved den i dag lidt over kl.21, og kom den derfor i løbegården. Men når det ikke passer herren sætter han sig bare ned og venter på jeg tager ham ind i buret igen! Da klokken så blev lidt over kl.22 gik den op til lågen, og gik hvileløst rundt, og endte med at bide i tremmer og etager, hvilket den ellers aldrig gør! Det gjorde helt ondt og se på!
Den glade ejer af et Akvarie og dværghamsteren Bambi
R.I.P. Nougat, Pom'frit.,Feta og Simba <3

Saharaspunk

Indlæg af Saharaspunk » 10. aug 2010 10:46

Hamstere er vanedyr og samtidige nataktive, så det bliver nok svært at vænne ham af med det. Men du kan prøve at få ham aktiveret tidligere på dagen, eller vænne ham til, at du kommer og vækker ham når du har tid til det?

Min hamsterpige kommer når jeg kalder på hende, men vil også mene, at hun går i gang i sit løbehjul omkring kl 22 hver aften, men så er det jo bare sådan det er. :)

Michele

Indlæg af Michele » 27. dec 2010 22:00

Mine kommer også ml. 21.30 og 22 og går i gang med at lege.
Måske du kan gøre noget med lys ? At det passer med mængden af lys, og at det så sætter deres indre ur igang ?
God dag
Michèle
Mor til Bumle og Peanut - begge guldhamstre fra Hanne i Silkeborg. (Malthes mor)

Låst