HJÆLP MIG! Mit hamster er sindsyg!!

Beskrivelse mangler
Låst
Lucca

HJÆLP MIG! Mit hamster er sindsyg!!

Indlæg af Lucca » 7. feb 2011 13:27

Hej
Jeg er en 16 årig pige med to dværghamster, en han på 3 uger og en hun på 6 måneder. Hannen har jeg lige fået og er en ren engel, men hunnen er MEGET agrressiv. Hun piver/hvæser inde i buret når man vil tage hende ud. Når man har fået hende ud, er hun meget normal, men her for et par dage siden bed hun mig da jeg ville holde hende. Hun har aldrig bidt mig så hårdt før, det begyndte at bløde.
Derudover er hun meget hyperaktiv, hun løber kontance både dag og nat, spiser rigeligt med mad og drikker som hun skal. Min veninde mener at hun har fået en sprøjte som lille som har gjort hende som hun er, men det tvivler jeg stærkt på. Det skal så også lige siges at jeg købte hende for 3 måneder siden i en alm. dyrehandel. Damen i dyrehandleren fortalte mig at den havde slået tre andre hunner ihjel fra eget kuld da den ikke var ret gammel. Jeg tænkte at den nok bare ikke kunne enes med dem, men nu 'angriber' den jo også mig. Hvad skal jeg gøre?? jeg elsker hende, hun er min guldklump men jeg frygter at jeg måske skal have hende aflivet fordi hun opføre sig så mærkeligt. Håber i har nogle 'triks' til hvordan hun kan blive tammere.

Ps. Hun er ikke gravid, de to dværge har hvert deres bur.

Lillejyde

Indlæg af Lillejyde » 7. feb 2011 14:50

O_o wow! Undskyld for min primitive besked. Aner ikke hvordan jeg kan hjælpe dig med det :(, gid jeg kunne

susanne Nielsen

Indlæg af susanne Nielsen » 8. feb 2011 00:09

Startede hendes adfærd da du fik hannen? Og er deres burer placeret tæt ved hinanden? Det kan nemlig være, at hun er stresset over pludselig, at kunne lugte en anden hamster.

Lucca

Indlæg af Lucca » 8. feb 2011 08:16

susanne Nielsen skrev:Startede hendes adfærd da du fik hannen? Og er deres burer placeret tæt ved hinanden? Det kan nemlig være, at hun er stresset over pludselig, at kunne lugte en anden hamster.
Ja burerne er tæt placeret på hinanden, men hun har hele tiden opført sig mærkeligt. Hun er ikke blevet værre ved at hannen er kommet til, faktisk har hun slet ingen reaktion haft på det. Men siden jeg fik hende var hendes adfære højst besynderlig

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. feb 2011 12:59

Hvis hun altid har været sådan, vil jeg foreslå du bruger en bøtte til at "fiske" hende ud af buret på.
Der er også flere måder at gøre hamsteren tam - prøv at søge lidt på hvad der tidligere er skrevet her på forum. Men du kan i hvert fald prøve forsigtigt at lære hende at der kommer noget hen til hende og at hun kan finde sig i at blive aet i buret ved at bruge en lille pensel.

Lucca

Indlæg af Lucca » 8. feb 2011 19:12

Lykke skrev:Hvis hun altid har været sådan, vil jeg foreslå du bruger en bøtte til at "fiske" hende ud af buret på.
Der er også flere måder at gøre hamsteren tam - prøv at søge lidt på hvad der tidligere er skrevet her på forum. Men du kan i hvert fald prøve forsigtigt at lære hende at der kommer noget hen til hende og at hun kan finde sig i at blive aet i buret ved at bruge en lille pensel.
Okay nu har jeg prøvet med en pensel :D desværre gik det ikke som forventet, hun pev/hvæsede stadig og hun blev bare mere bange. Jeg kan sagtens få hende ud ved at tage hende (hun piver/hvæser bare af mig) eller ved at åbne lågen og lade hende selv kravle ud. Jeg synes også hun skal finde sig i at blive aet, men hun begynder bare at grave sig ned i halmet så det sprøjter eller skriger/hvæser af mig. Når jeg har hende oppe i hånden er der ingen problemer, det er kun inde i buret.

Lykke

Indlæg af Lykke » 8. feb 2011 22:37

Det er jo inde i buret, de er mest territoriale - det er deres hjem. Så der er ikke som sådan noget mærkeligt i den opførsel.
Men det er selvfølgelig rarere hvis den er så tam, at den accepterer ens hånd inde i buret uden problemer.

Penslen er ikke noget der virker første gang. Det er en øvelse man kan gentage og så vil hamsteren måske vænne sig til det.
Du kan også prøve at have en godbid i hånden, når du stikker den ind i buret - så bliver det at hånden kommer en god ting  :D

Låst