Jeg står og skal købe et dværghamster, efter lang tids overvejelse. Buret og det hele står klart, og da jeg har besluttet at købe hos en dyrehandler, har jeg besøgt de to, jeg har indenfor rækkkevidde

Problemet er så, at jeg ikke kan vælge hvilket hamster jeg skal købe.
Hos dyrehandler 1, har de 2 hamstre, som lige er kommet fra moderen, og går i samme bur. Det ser fint og rent ud, men de sover, og er ikke lige sådan et vække. Så kan ikke danne mig et ordentligt indtryk af dem.
Hos dyrehandler 2 er butikken mindre, og hun har 4 bure med 1 hamster i hver. De 3 fiser rundt og er friske efter de er vækket. Den sidste er en lille hidsig krabat. Her er der så en enkelt der gør indtryk på mig. Den virker klar og livlig og nysgerrig, og reagerer på mig og når jeg taler til den. Men dyrehandleren virker ikke synderligt meget inde i dyrene, og har ikke rigtig styr på køn og alder. Så hamsteren kan i princippet været ret gammel, i forhold til dyrehandler 1, hvor de tydeligvis var unger, og jo stadig gik sammen.
Så hvad skal jeg vælge?? Være sikker på en unge, eller vælge den hamster der virkede mest interesseret og glad?
Junika