Lige et par spørgsmål :)

Beskrivelse mangler
Låst
Tanja<3

Lige et par spørgsmål :)

Indlæg af Tanja<3 » 3. apr 2011 11:31

Davs :P Mit vinterhvide dværghamster Nelly opfører sig lidt underligt. Er i tvivl om nogle ting;

1. Hun var hvid da jeg fik hende (29.Nov. 2009) Og skiftede farve til grå-brun i Jan,Feb og har været den farve siden. Hvorfor er hun ikke blever hvid igen???

2. Hun 'snakker'. Små pivelyde kommer fra hende heletiden; Når hun spiser, bliver holdt og går rundt. Det startede ca for en måned siden. Er der noget i vejen med hende???

3. Hun er begyndt at trække vejret meget hurtigt. Hun kan også godt ryste lidt på kroppen når hun går rundt i buret???

4. Nelly har været ENORMT tyk engang. Da jeg fik hende var hun lille men jeg gav hende liiiige rigeligt med mad og wuptii så lignede hun en tennisbold :) Nå, men så for omkring en uge siden blev hun mega tynd! Altså sådan normal vægtig, så ikke noget mega alvorligt, men lige pludselig så var hun bare slank. Jeg har ikke haft ændret noget ved hendes mad. Hjælp...?

Det var det..... Hun har ellers opført sig normalt. Selvom hun er..... 1 ½ år gammel cirka så løber hun rundt (Dog ikke i hjul, men i en rund motionsbold på køkkengulvet) og hun spiser både kød, salat og andet guf med glæde :)

Wampi

Indlæg af Wampi » 5. apr 2011 10:12

alder er mit bedste bud...

specielt det med vægttabet passer med hvordan mine egne dværghamstere reagerede da de nåede den alder...

piv kan godt være at hun går og nyser fordi hun roder meget i sit underlag og derved får støv i næsen men kan også bare være hun går og snakker fordi hun hygger sig...

det at hun har skiftet farve en gang betyder ikke hun skifter igen, hun kan være vinterhvid eller hybrid... hvis hun er hybrid fortsætter hun sikkert med at være grå/brun (naturfarven), og hvis hun er ren vinterhvid kan det være hun når vi når kuldetiden igen skifter til et mix mellem naturfarven og hvid...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Låst