Min hamster hvæser.

Beskrivelse mangler
Låst
HamHam

Min hamster hvæser.

Indlæg af HamHam » 11. apr 2011 19:59

For 2 dage siden købte jeg mine 2 dejlige dværghamster unger (ca 2-3 mdr gamle) fra en dyrehandler her i byen. De er brødre (Vi er hvertfald ret sikre på at det er hanner).. og de kommer rigtig godt overens.

Den ene (HamHam) kommer hen når man ligger hånden lige så stille ned til dem, og han leger på min hånd. (idag er første dag han er gået så langt).

Den anden (Melman) begynder at hvæse og jeg kan ikke engang nærme mig ham med en lang tynd stav gulerod uden at han hvæser.

Ofte når han (Melman) begynder at hvæse gør det at den anden ligeledes nægter at snakke med mig.
Skal jeg være bekymret for hans adfærd?

Jeg snakker til dem et par timer hver dag med rolig stemme og laver INGEN pludselige bevægelser omkring eller i buret.

Nogen gode råd ellers? Noget de kære små kræ rigtig godt kan lide?

hvor tit skal de have grønt?

Wampi

Indlæg af Wampi » 12. apr 2011 10:40

besdte råd er at skille dem faktisk.. det lyder som om den der hvæser er bossen og fortæller den anden at den ikke "må" have kontakt til dig fordi den ikke selv føler sig tryg ved dig...

ellers mod hvæseri er der kun tålmodighed og vedvarende rolighed og kontakt som hjælper...

Husk på at hamstere har ikke socialt behov på samme måde som os mennesker så det er ikke synd for hamsteren at være alene i et bur...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11

Låst