Har dog lige et par spørgsmål som der sikkert er nogen herinde der kan svare på..
Han er meget nysgerrig, og tøver ikke med at fise ud over kanten af buret, hvis toppen er taget af. Man når jeg prøver at tage ham op, sker det samme hver gang. Han kommer hen til min hånd, snuser og slikker på mine fingre, og så hapser han altså fingeren! Han bider nogengange så hårdt at han hænger helt fast. Men synes bare SLET ikke det virker som om han er skræmt, og ørene stritter lige op i luften.
Hvis jeg prøver at fange ham nede i buret, istedet for at lade ham komme til min hånd, FISER han lige ned i det modsatte hjørne. Men igen virker det ikke som om han er skræmt, mere som om det bare er ham der vil bestemme

Jeg kan sagtens lokke ham op i hånden med en solsikkekerne, og når han er oppe bider han overhovedet ikke. Men er meget meget nysgerrig.
Mit spørgsmål er så, om han bider fordi han bare ikke lige gider lege? Vasker altid fingre inden, så de lugter altså ikke af mad.
Har desuden hørt, at dværghamsterunger har det med at snappe mens de er små. Skal jeg bare fortsætte med at lokke ham op i min hånd med kerner, selvom der måske går en måned mere, hvor jeg stadig bliver snappet ind imellem?
På forhånd tak for svar